Fórum - Téma


Mondeo * výměna šteftu kola


Fórum Technický koutek Mondeo * výměna šteftu kola



1  2

2013-11-14 19:35:42

tomenzino: Taky se mi to povedlo protočit a to jsem nepoužil pneumatickou pistoli. Normálně jsem dotáhnul kola momenťákem a jakmile jsem po nějaké době potřeboval sundat kolo, protočil se šteft. Takže ono asi nepůjde jen o to čím to povoluješ, i když to tomu třeba pomůže. Je to prostě trošku nešťastné řešení s tím tisícihranem. A výměna byla celkem zajímavá. Flexa,kladivo atd.

2013-11-14 20:27:59

pavel85: Kdysi jsem dostal radu, že je dobře při sundaném kole všechny závity šteftů protočit matkou, aby se závity pročistily.

2013-11-14 20:36:09

pavel85:

Jde spíše o to, že pokud se někdy přetahovali matky, závity jsou už natažené, a po dotažení, se matka zakousne, a jde povolit jen těžko.

Pak se protočí celý šteft. Jde o to, v jakém je to stavu.

2013-11-14 20:45:58

tomenzino: Jasně, je to jedno s druhým. Jenmi prostě příjde, že je to prostě blbě navržené.

2013-11-14 21:02:53

pavel85:

Tak kažý to má nějak, a nemyslím že je to špatné řešení. Právě pokud se poničí šteft, pouze se vymění. Kdežto tam kde jsou šrouby, a strhne se závit,

musí se potom vyměnit i náboj, kam se šroub šroubuje. A to je dražší záležitost

2013-11-16 16:04:42

Zdarec,

potřeboval bych poradit. Koupil jsem si jiné elektrony s tím že to má ET 28. Při nasazení kola jsem zjistil že ze šteftu mi trčí asi jen tak cca 1až 1,5 cm ven se závitem. Udrží to dostatečně matice kolo na místě? Nebo je lepší vyměnit za delší šteft? Popřípadě je složité vyměnit štefty?Mám Fiestu mk3.

Dík

2013-11-20 20:18:04

jirka_focus: Při sváření na autě naopak musíš nechat připojenou baterii.Pokud ji odpojíš, musíš odpojit všechny řídící jednotky.Bludný proudy nemá co pohltit, když jí odpojíš.Takže si zaděláváš na slušnej problem.Nemusí se to stát pokaždý, ale pravděpodobnost poškození řj mnohonásobně zvyšuješ.Takže tvá rada nad zlato

2013-12-13 01:07:17

zdravim mě na vyměnu šteftu postačilo kladivko a šroubovak jde to krasně když se vi jak na to.hlavně neni nic potřeba řezat ani sundavat až na to kolo.

2013-12-13 07:21:52

slut: Doplním určité vysvětlení. U nás v práci mi profesionální svářeč (který se též zabývá elektronikou a auty) řekl, že při svařování pomocí CO2 se baterie neodpojuje, protože zapalovací napětí je nízké (cca 20-25V). Doporučuje se jen zapnout parkovací světla, aby byl elektrický rozvod částečně zatížený. Při svařování běžnou svářečkou se musí baterie odpojit a (+) zkratovat na kostru, protože zapalovací napětí je v tomto případě cca 80V a to už je moc velké. Proto se také odpojovala baterie u starších aut bez elektroniky jen kvůli tomu, aby nedošlo k poškození regulátoru alternátoru a také proražení usměrňovacích diod , které tenkrát měly nižší závěrné napětí.

2013-12-13 07:56:26

petrdepo: Nikdy jsem neviděl nikoho svářet svářečkou na autě.Asi se najde pár takovejch lidí.Ale já jsem to osobně nikdy nezažil.Céóčko je daleko běžnější a používá se velmi často.Obecně poradit odpoj baterku je blbos.Něco podobnýho, jako kdybych tu radil, že při svařování plamenem baterii odpojovat nemusíš.Dřív autogen běžná věc, dnes vyjmečná pouze k přeprání koroze u šroubů atd., pokud již není k dispozici indukce.

2013-12-13 08:03:10

petrdepo: Jinak mi řekni, jak pročistíš závit matkou?Ten šteft s tou matkou jsou stále spolu v kontaktu.Sundavám kolo, nandavám kolo, furt "pročišťuju závit" podle tvojí teorie.Tak proč ještě při sundaném kole?Udělat to závitníkem a očkem, souhlas.Ale jinak v tom postrádám smysl.Ty mizerný forďácký matky z bláta moc nepotřebujou..

2013-12-13 16:36:35

slut: To pročištění závitu matkou myslím tak, že se ta matka dostane o kousek dál, než když je nasazené kolo. Tím se závit v části, kde je už normálně v tahu, pročistí od zkorodované vrstvičky. Pochopitelně, že je lepší závit projet závitovým očkem, pokud ho máš. Ale jinak, když se podíváš na stránky pneuservisů, zjistíš že mívají v prodeji matice různé kvality a různého provedení.

2013-12-13 16:39:27

slut: Sváření svářečkou na autě se používá například u nedemontovatelných dílů karoserie (například výměna některých dílů jako jsou třeba prahy, blatníky a podobně). Možná, že na tvém autě takové díly nejsou.

2013-12-13 17:39:43

petrdepo: Plechový části karoserie beru céóčkem.Obyčejnou svářečkou, no nevim, kolikátkou elektrodou na to jdeš?Obrněce opravíš, šásko ofroudů, budiš, ale jinak nevim, co tam chceš dělat se svářečkou. .. o maticích ze sra*ky materiálu jsem mluvil o origo.Servaný štefty, stržený matice, to je opravdu doména zejména Fordů.To třeba japonci neznaj.Samozřemě, když si k tomu stoupne hovado, serve všechno..

2013-12-13 19:05:11

slut: Pochopitelně, že jsem myslel svářečkou CO2. Tys totiž nenapsal ve svém příspěvku jakou máš na mysli ty. Ale stejně se může vyskytnout nějaký masívní díl, ktrerý se lépe provaří jiným typem svářečky. Je to dost individuální.

2013-12-14 11:53:56

petrdepo: Jo a jakej díl?Treba rameno nápravy, nebo co masivnějšího myslíš?Uhnilý, nebo uražený rameno?To ti držim palce.Pravda, na mondeu zadní podélný rameno důmyslně zeslabený dírou pro lano ruční brzdy, to je taky moc chytře vymyšlený.Tam je pravda, že kdysi jsem to vařil elektrikou, přeplátoval a zavařil.Kdo nakládal kufr často a hodně, praskalo to jak na běžícím pásu.Dokonalé řešení made in Moje CO od migatroniku dává max 240A.Ś tim můžu vařit kloleje.Jinak tahle debata už o hovn*.Pro tebe je svářečka všechno, co umí cokoliv svařit.Začlo to hovadinou s odpojenim baterie.

2013-12-15 08:38:21

slut: Viděl jsem s ní vařit namátkou třeba upevnění úchytu zadní nápravy ke karoserii.

hof  
2013-12-15 22:00:38

petrdepo: ahoj, od doby vynálezu CO2, což bylo někdy v minulém tisíciletí, tak už i v STS Slušovice přestali používat svářečky, tzv. " kočárky " ....... a vy dva už toho nechte, on ten syndrom chtít mít poslední slovo vede jenom k tomu, že spamujete téma ......


Odpovědět

1  2