Fórum - Téma


Mondeo * výměna spojky a následný problém s ESP


Fórum Technický koutek Mondeo * výměna spojky a následný problém s ESP



1  2

2013-12-14 20:09:01

petrdepo: Jasně, ale předpokládám, že si s tím podvozek poradí.

2013-12-14 20:51:44

Zdravím všechny, jenom menší otázku, kde se dá najít senzor-podelneho-pricneho-rizeni...

2013-12-14 21:40:42

mace: Myslím, že se jedná o sensor podélně-příčného zrychlení. Ten je přišroubovaný na tunelu před řadicí pákou(pokud se jedná o Mondeo).

2013-12-15 12:43:24

albi: jj jedna, tak to me ceka rozebrat cely panel od radici paky

2013-12-22 18:31:51

Takže v servisu 3H diagnostika za 1200 Kč a objednání modulu ESP za tři tisíce. A snad bude pokoj.

Hezké Vánoce všem Forďákům!

2014-02-19 08:00:24

kacer.donald:Tak co jak si dopadl??

2014-03-15 10:05:53

Nazdar chlapi,

tak po delší době stále řeším problém. Ve 3H vyměnili čidlo (3000,- a práce), kontrolka svítí dál. Znovu v servisu, zjistili vadné další čidlo akcelerace (stability) v ceně 13 - 15 tisíc Kč. Jak mi potvrdili v jiném autoservisu, čidlo akcelerace skutečně vadné, ale to předchozí (čidlo otáčení okolo svislé osy - pod volantem) je v pořádku. Vyměnili, aniž předtím proměřili. Zbytečně vyhozených 5000 Kč.

Teď mi jde o toto: Předpokládám, že čidlo zrychlení (akcelerace, stability - ještě musím zjistit typové označení) se dá sehnat za zlomek ceny na vrakovišti. Můžete mi dát tip, kam se obrátit? Kde jsou seriózní, mají slušné ceny a e-shop. MOžná bych jim nabídl i čidlo, které vyměnili funkční.

DÍKY ZA POMOC!

2014-03-20 14:45:24

Zdravím,

jsem na to +/- stejně jako ty, akorát jiný pachatel: Auto ZM Brno-Bosonohy.

  • před cca týdnem (další týden předtím měněny zimní gumy za letní) se mi rozsvítily současně kontrolky ABS+ESP (ty po rozjezdu svítí trvale) + do to ho problikává kontrolka brzd. Zkrátka super "barevná hudba"http://www.fordclub.eu/gr...smile/smiles_brekbrek.gif
  • aby toho nebylo málo, tak auto přestalo startovat

Celý víkend, jsem tedy dumal, zda auto zavézt "k Fordům" (což je v Brně zpravidla docela dobrodružství) ale pokud by se jednalo pouze o brzdy/ABS nebyla by asi jiná volba... Jenže do toho ty problémy s motorem/startováním (ohledně motoru žádná kontrolka ale nic nesignalizovala), a tak jsem si řekl, že dám šanci specialistům na diesely. Vůbec jsem si nebyl jistý zda dělám dobře, ale když jsem si na webu Auto ZM přečetl: "-Diagnostika jednotek ABS, -Běžné servisní prohlídky a opravy na užitkových a osobních vozech benzin i diesel všech značek" říkal jsem si, že snad nešlápnu do ho.... Ó jak jsem se mýlil:

  • auto jsem do opravy předal v pondělí s tím, že jako první v pořadí vyřeší ABS/brzdy a pak se dále domluvíme na případné opravě motoru. V případě jakýchkoliv problémů/nejasností měli volat. Volali ještě v pondělí odpoledne, že diagnostika ABS jim hlásí vadné čidlo na levém předním kole. S vědomím toho, že se jedná o stokorunovou záležitost jsem odsouhlasil nákup/výměnu čidla a problém s ABS jsem už pokládal skoro za historii...
  • jenže panáčkové volali v úterý kolem poledne znovu s tím, že čidlo vyměnili, ale problém přetrvává. K tomu spoustu keců jak "prolezli kde co" a jak se s tím chudáčkové nadřeli, výsledek byl ale ten, že si s tím dále nevědí rady, a jestli se mají pustit do té opravy motoru! Při představě, jak se specialisté na diesely vrhnou na vstřiky a začne se hrát "jiná liga" = už se nebudeme bavit o stokorunách/tisících ale desetisících, jsem je důrazně zarazil s tím, že si auto vyzvednu. Zbývalo vypořádat "opravu" ABS. Licitace Auto ZM začala na 2500Kč s tím, že mi místo 8hod! práce, kterou na tom prý strávili, budou účtovat pouze 3hod. Nebudu to dále rozmazávat, po poměrně ostré výměně názorů při přebírání auta jsem zaplatil 1800Kč. Podle mě za nic, protože auto mě vrátili z mého pohledu v naprosto stejném stavu = neopravené. Dle názoru Auto ZM za diagnostiku + čidlo + 1hod. práce. Když jsem se snažil argumentovat proč čidlo měnili, když to nemělo žádný efekt byla odpověď - protože jste to chtěl a odsouhlasil jste to. Co jsem ale měl dělat jiného, když informace z jejich strany zněla : na základě provedené diagnostiky je vadné čidlo ABS, mě odpovědět nedokázali. Zkrátka začarovaný kruh, přesněji srážka s blbcem...

Když to shrnu, tak je to ten stejný příběh, jako u 3H, pouze jsem "nekrvácel" tolik co ty....

Zkusím proměřit, zda mají všechna čidla stejný odpor, očistím ty snímací kroužky na předních poloosách (vzadu k tomu bohužel není přístup), zkontroluji ukostření akumulátoru (dával jsem před cca měsícem nový) a budou doufat, že na něco přijdu, jinak mě zbývají jen ti Fordi, což se obávám, že by bylo "z louže pod okap". Pokud byste kdokoliv měli nějaký nápad/zkušenosti s touto problematikou budu vděčný za každý typ/informaci.

2014-03-20 15:09:37

miša: Nazdar! Případ je to učebnicový. Už mne to něco stálo, ale zkušenosti jsou k nezaplacení. Doporučuji, co jsem udělal sám.

U nás ve Stochově jsem se obrátil na malý autoservis. Majitel mi řekl, že mají šikovného elektrikáře, podívá se na to. Skutečně, potvrdil, že vyměněné čidlo (3000,-) je funkční, ale vadné je to druhé (senzor akcelerace u řad. páky). Stojí 13 tisíc Kč. Obrátil jsem se na vrakoviště Autoland a tam koupil použité za 3000 Kč. Čeká mne výměna ve stejném servidu a pak, doufám, už konec problémů s ABS/ESP.

Chybně jsem uvažoval, že na diagnostiku musí být servis FORD. Není to pravda. Malí autoelektrikáři mají lepší znalosti, zkušenosti a odpovídající vybavení, aby si s diagnostikou a opravou poradili lépe a levněji.

Prý se nemáme divit. Ve velkých autoservisech jsou platy mechaniků 17 - 20 tisíc Kč. Proto přikrádají, aby se dostali na slušnější životní úroveň. Samozřejmě, že mi čidlo za 3000 nevrátili a kdybych si ho nevyžádal, zřejmě by ho prodali ještě jednou.

2014-03-20 15:37:10

kacer.donald: Tak budu držet palce a dej vědět jak to dopadlo. Ta úvaha o šikovném autoelektrikáři mě napadla také, jenže nemám v Brně a okolí aktuálně žádný tip. Kdysi jsem s Oplem s takovýmito problémy jezdil ke "Karmazínům", to je/byl přesně ten typ servisu, který máš asi na mysli. Nejsem si ale jistý zda ještě fungují - prověřím.

Zbytečně vyměněné "vadné" čidlo ABS se mi v Auto ZM ani neobtěžovali vrátit - je fakt, že po výměně názorů jsem "viděl rudě" a ani jsem si na tom netrval. Tvrdili, že to museli odvrtávat, takže jsem si nedělal iluze, v jakém by čidlo bylo stavu, navíc těch 450Kč jsem neřešil... Minulý rok jsem dceři dělal na 406 Peugeotu repas brzd. Měl jsem to komplet rozhozené "do šroubku" včetně sundaných čidel ABS (a že byly u 13let starého auta také pěkně zarezlé) a nic jsem odvrtávat nemusel...

Každá diagnostika, značková i "neznačková" je pouze nástroj. Když takovýto nástroj používá člověk, který u práce přemýšlí a má navíc dostatek zkušeností a snahu problém skutečně vyřešit (to je asi nejpodstatnější) pak výsledek za něco může stát. V opačném případě to skončí jako v Auto ZM nebo 3H.

2014-03-20 19:48:28

miša: Máš naprosto pravdu.

Elektronika v evropských autech bývá nejčastěji Bosch, bez ohledu na značku vozu. Takže diagnostika Bosch na ABS/ESP bude univerzální.

Pokud opravdu výsledkem anabáze s ESP bude nalezení slušného a levného autoservisu, navíc téměř při ruce, beru to jako velké plus. Navíc platí zjištění - čím větší servis v čím větším městě, tím horší.

Přeji Ti, ať dobře pořídíš. Dám vědět, až to budu mít za sebou. Do 14 dnů, teď na to nemám čas.

Miša, 2014-03-20 14:45:24 napsal:

Zdravím,

jsem na to +/- stejně jako ty, akorát jiný pachatel: Auto ZM Brno-Bosonohy.

  • před cca týdnem (další týden předtím měněny zimní gumy za letní) se mi rozsvítily současně kontrolky ABS+ESP (ty po rozjezdu svítí trvale) + do to ho problikává kontrolka brzd. Zkrátka super "barevná hudba"http://www.fordclub.eu/gr...smile/smiles_brekbrek.gif
  • aby toho nebylo málo, tak auto přestalo startovat

Celý víkend, jsem tedy dumal, zda auto zavézt "k Fordům" (což je v Brně zpravidla docela dobrodružství) ale pokud by se jednalo pouze o brzdy/ABS nebyla by asi jiná volba... Jenže do toho ty problémy s motorem/startováním (ohledně motoru žádná kontrolka ale nic nesignalizovala), a tak jsem si řekl, že dám šanci specialistům na diesely. Vůbec jsem si nebyl jistý zda dělám dobře, ale když jsem si na webu Auto ZM přečetl: "-Diagnostika jednotek ABS, -Běžné servisní prohlídky a opravy na užitkových a osobních vozech benzin i diesel všech značek" říkal jsem si, že snad nešlápnu do ho.... Ó jak jsem se mýlil:

  • auto jsem do opravy předal v pondělí s tím, že jako první v pořadí vyřeší ABS/brzdy a pak se dále domluvíme na případné opravě motoru. V případě jakýchkoliv problémů/nejasností měli volat. Volali ještě v pondělí odpoledne, že diagnostika ABS jim hlásí vadné čidlo na levém předním kole. S vědomím toho, že se jedná o stokorunovou záležitost jsem odsouhlasil nákup/výměnu čidla a problém s ABS jsem už pokládal skoro za historii...
  • jenže panáčkové volali v úterý kolem poledne znovu s tím, že čidlo vyměnili, ale problém přetrvává. K tomu spoustu keců jak "prolezli kde co" a jak se s tím chudáčkové nadřeli, výsledek byl ale ten, že si s tím dále nevědí rady, a jestli se mají pustit do té opravy motoru! Při představě, jak se specialisté na diesely vrhnou na vstřiky a začne se hrát "jiná liga" = už se nebudeme bavit o stokorunách/tisících ale desetisících, jsem je důrazně zarazil s tím, že si auto vyzvednu. Zbývalo vypořádat "opravu" ABS. Licitace Auto ZM začala na 2500Kč s tím, že mi místo 8hod .. ! práce, kterou na tom prý strávili, budou účtovat pouze 3hod. Nebudu to dále rozmazávat, po poměrně ostré výměně názorů při přebírání auta jsem zaplatil 1800Kč. Podle mě za nic, protože auto mě vrátili z mého pohledu v naprosto stejném stavu = neopravené. Dle názoru Auto ZM za diagnostiku + čidlo + 1hod. práce. Když jsem se snažil argumentovat proč čidlo měnili, když to nemělo žádný efekt byla odpověď - protože jste to chtěl a odsouhlasil jste to. Co jsem ale měl dělat jiného, když informace z jejich strany zněla : na základě provedené diagnostiky je vadné čidlo ABS, mě odpovědět nedokázali. Zkrátka začarovaný kruh, přesněji srážka s blbcem...

Když to shrnu, tak je to ten stejný příběh, jako u 3H, pouze jsem "nekrvácel" tolik co ty....

Zkusím proměřit, zda mají všechna čidla stejný odpor, očistím ty snímací kroužky na předních poloosách (vzadu k tomu bohužel není přístup), zkontroluji ukostření akumulátoru (dával jsem před cca měsícem nový) a budou doufat, že na něco přijdu, jinak mě zbývají jen ti Fordi, což se obávám, že by bylo "z louže pod okap". Pokud byste kdokoliv měli nějaký nápad/zkušenosti s touto problematikou budu vděčný za každý typ/informaci.

2014-11-06 01:43:59

miša: Zdravím, pokud vím chtěl jste udělat diagnostiku řídící jednotky ABS. Telefonicky jste byl informován o závadě čidla a otázán jestli čidlo můžeme vyměnit. Bylo Vám sděleno, kolik čidlo stojí a sám jste řekl, že za pokus to stojí, aspoň se to vyloučí. Byl jste i upozorněn, že závada může přetrvávat. Ikdyz čidlo bylo proměřené a hodnoty byly stejne jako na ostatních kolech, byla to nejlepší varianta kde začít.

Při výměně čidla nastal problém jako u 90% 10 let starých aut že čidlo nelze vytáhnout. Nastane klasický postup odvrtá se. No ono to ani problém není, ale je problém to vysvětlit některým zákazníkům. Že to zabere víc času a čidlo se bohužel zničí. Po výměně čidla závada zůstala stejná. Proměřovali jsme dráty od čidla k řidíci jednotce a vše O.K. To vše zabralo hodně času.

Jelikož jsme diesel centrum a vím, že levé předni čidlo nemá vliv na start, zeptal jsem se jestli chcete opravit to startováni. Vy jste řekl že jsme "rozdrbali" jednu věc a že nechcete ještě "rozdrbat" motor. Po výměně názorů jste zaplatil pouze hodinu práce, diagnostiku a čidlo. Nikdo by to za 1 hodinu nestihl!! Auto nebylo ve stejném stavu jako dřív. Byla uďelána diagnostika ř.j. ABS a motoru, proměřená kabeláž a na Vaše přání vyměněno čidlo. Ve Fordu by Vám to hodně rychle vysvětlili.

Náš zájem je auta opravovat, ne jenom kasírovat za diagnostiku. Chceme aby zákazníci byli spokojení. Nechápu proč tady z nás děláte blbce, problematice aut vůbec nerozumíte.

2014-11-06 12:48:28

zdeny82:

Auto už jsem sice prodal, ale pro pořádek:

1)"Telefonicky jste byl informován o závadě čidla a otázán jestli čidlo můžeme vyměnit." - a co jsem vám asi na takovýto dotaz měl odpovědět.... Ale potud O.K, byli jsme takto domluveni.

2)podstatnou část ceny za "opravu" tvořila "diagnostika", která byla úplně k ničemu, protože vás navedla na nesprávnou stopu...Když jste "diesel centrum", věnujte se motorům a nedávejte na svůj web matoucí informace o tom, že máte/umíte diagnostikovat a opravovat ABS - neumíte.

3) "Ve Fordu by Vám to hodně rychle vysvětlili" - ano, protože jste to zpackali, tam mě nic jiného než dát auto do Fordu nezbylo. Tam mě místo vašich blábolů "na první dobrou" diagnostikovali, že závada není na levém předním kole, ale na pravém předním , a že je to buď čidlem, nebo "signálním kroužkem", který je bohužel u MKIII součástí ložiska kola. Dohodli jsme se, že ložisko vymění a "nebylo co řešit"....

4)"Náš zájem je auta opravovat, ne jenom kasírovat za diagnostiku" - v mém případě jste udělali přesně to, co píšete, že "nemáte zájem dělat" - diagnostikovali, vyměnili čidlo, kterému pravděpodobně nic nebylo = neopravili/zkasírovali - tak co tady proboha chcete řešit!


Odpovědět

1  2