Fórum - Téma


Mondeo * Výměna palivového filtru r.v.2005


Fórum Technický koutek Mondeo * Výměna palivového filtru r.v.2005




2012-12-14 22:15:02

Chtěl by se zeptat, co dělat po výměně naftového filtru.

Vyměnil jsem ho (nezalil naftou asi chyba) nastartoval,

motor běžel jen krátce a zhasnul. Již nejde nastartovat.

Poradí mi někdo co s tím?

2012-12-14 23:05:55

Ahoj, to že si ho nezalil je chyba. Ale většinou stačí jen párkrát zkusit nastartovat a nakonec chytne Jen to chce zkusit vícekrát

2012-12-14 23:23:12

Díky za odpověď, už jsem vybouchal i baterku, takže nabijím.

Zítra to zase zkusím.

2012-12-15 10:26:00

nejlepší je to roztáhnout,tady je řetězový rozvod tak se nemůže nic stát, vyndal bych ten filtr a zalil ho,startovánim trápíš startér a jde ti čerpadlo na prázdno což neni moc oka,ale roztáhnutim má motor vetší otáčky tudíž i čerpadlo a chytne to většinou rychle, nebo odvzdušnit, zalít filtr, a sudnat dekl motoru a na vrchu motoru jsou trubky od nafty zakončené převlečnou maticí (myslim 17) všechny povolit a nekdo by ti měl startovat a až bude trochu tect nafta z trubek tak utahovat, je jedno kde ale jak někde poteče tak utáhnout, a takhle všechny auto by mělo naskočit,hele nemáš nahodou podávací čerpadlo v nádrži ? to by bylo vůbec nejlepší, při zapnutí klíčku by to mělo vzadu u sedaček tak jako zavrčet to by byl znak že tam je podávací čerpadlo, to by jsi nemusel nic zalívat akorát by jsi párkrát zapnul klíček a podávací čerpadlo by ten filtr zalil, no nejlepší pro tebe asi bude to zalít a roztáhnout

2012-12-15 11:57:11

kubix31

a roztahováním nejde čerpadlo naprázdno? Myslím že nejlepší je, pořídit si balonek a naftu napumpovat. Napumpuješ, nastartuješ a pak až pumpičku odpojíš. Už se to tu v diskuzi řešilo mockrát a nechával jsem tu dokonce i obrázek balonku co nabízí Auto Kelly.

2012-12-15 12:17:07

jde ale o dost menší chvilku než při startování starterem neboť má motor vetší otáčky. líp nasaje.

a balonek je sice hezkej ale patlat se s tim se mu asi chtit nebude, když teď zalije filtr a pujde startovat tak bude startovat nejspíš do tý doby než zase vymlátí baterku,pro to si myslim že je lepší to roztáhnout než trapit startér a baterku

2012-12-15 12:37:45

kubix31

asi netušíš o čem mluvím. balonkem naplníš nejen filtr, ale i čerpadlo a částečně i railovou lištu. Takže nebudeš točit prázdným čerpadlem a stlačovat vzduch místo nafty. Když si ještě ke všemu povolíš trubky na vstřikách, tak to odvzdušníš téměř dokonale a nebudeš mršit čerpadlo roztahováním naprázdno. Tím roztahováním ušetříš tak maximálně baterii, ale ne čerpadlo a další věci.

2012-12-15 19:48:27

no railovou lištu asi ne ale dobrý balonek je nejlepší jen řikám že auto když roztáhneš tak chytne o dost rychlejc než pouhým točením startéru tudíž ušetříš čerpadlo zbytečním motáním startérem,je to jen možnost když specháš a nemá čas se s tím patlat,protože balonek musíš koupit a vřadit do palivového systému,ale jo balonek je nejlepší to máš pravdu

2012-12-15 22:44:16

Zdarec, hoši zalil jsem filtr naftou až po okraj, nasadil hadičky, plyn na podlahu a za 4s to chytlo hurá

Ponaučení pro příště-nezapomenout zalít NAFTOU až po okraj a hotovo.

p.s. podávací čerpadlo nemám ani žádnej odvzdušňovák, jen hadičky, filtr a čerpodlo (Delphi).

Díky všem za cenné rady se kterými jsem se dostal zdárně k cíly. Ať žije

2012-12-16 14:20:28

tak hlavně že to je ok,

2013-01-12 22:21:29

Ahoj, tak jsem si taky vyměnil filtr a nezalil , a pochopitelně nenastartoval.

chyba my byla jasná a tak zalil co jsem moch i trubičku do čerpadla, a tak chyt,

myslel jsem že mam vyhráno, držel ho v lehkých otáčkách, ale po pár vteřinách začal kuckat a

nakonec zdech, po opětném zalitý už nechyt.

Tak bych poprosil o radu co zkusit než ho odtáhnu k vydřiduchům do servisu, dík Martin

 petrdepo  
2013-01-13 06:54:56

VMartin,

pokud se lehce povolí přívodní šroubení na vstřikovacím čerpadle, měla by téct nafta, protože by ji mělo tlačit elektrické dopravní čerpadlo z nádrže.

U vozů bez elektrického dopravního čerpadla nemá vstřikovací čerpadlo naftu většinou jenom z důvodu netěsnosti potrubí z nádrže k čerpadlu, které je součástí vstřikovacího čerpadla. Může se to také stát při použití nevhodného materiálu na těsnění šroubemí..


Odpovědět