Fórum - Téma


Mondeo * výfukový kouř v interieru 1997 MKII


Fórum Technický koutek Mondeo * výfukový kouř v interieru 1997 MKII



1  2

2012-01-22 11:42:27

Dobry den, mam mensi problem. Jel jsem s autem ford mondeo kombi 1988 objem, 96kw,rok vyroby 1997(MK2) delsi vzdalenost. Po 200 km auto ztratilo vykon(jde vytacet do 3000 otacek), pri pridany plynu uchazy vzduch(pri kontrole jsem zjistil, ze vychazel vzduch pres brzdovy posilovac) a splodiny vyfukove jdou z casti do kabiny, ale vyfuk deravy neni a okolo brzdoveho posilovace jsem nenasel nic poskozeneho. Pri rozjizdeni na setrvacnost motoru(pousteni spojky) bez problemu, ale jakmile pridam plyn, tak dle pridani plynu syci vzduch a do kabiny jdou vyfukove splodiny. Prosim o radu, co stim, ale pokud mozno laicky,jelikoz se v tom moc nevyznam. Vsem predem dekuji za odpoved.

2012-01-22 21:56:55

Podle popisu to vypadá na membránu v posilovači.Zkus odpojit hadičku podtlaku z posilovače,ucpat ji a pak vytočit motor,pokud se nechá vytočit a syčení ustane,bude závada v posilovači.BACHA,zkoušet na místě,bez posilovače nejezdi!!

2012-01-23 06:28:45

Bylo by mozne podrobne popsat, kde tuto hadicku u motoru najdu???Nejlepe i s obrazkem. Dekuji

2012-01-24 00:10:35

Obrázek nemám,ale posilovač je ten disk na hlavním brzdovém válci a do něj vede hadička,tak tu sundat a ucpat.Vždyť jsi psal,že ti to u něj syčí.

2012-02-26 21:04:39

Ahoj.

To že do kabiny jdou výfukové plyny ukazuje jednoznačně na výfukovou soustavu (a nebo na těsnění výfuku na hlavě motoru. Syčení (v daném případě podtlakového posilovače brzd) nemá žádnou spojitost s výfukovými plyny.

2013-04-26 12:45:32

navazuji na tema taky citim splodiny z vyfuku v kabine dela mi to drateny tesneni mezi katalizatorem a svodama akorad jsem bezradnej koupil jsem novy tesneni a stejne mi to pres to prdi a fouka dotazeny to je poradne nevyte nekdo nakou vychytavku jak to ucpat nebo naky jiny tesneni mam to na fieste 1.4 kat 55 kw 95

2013-04-26 18:41:27

petr12: Dá se občas v autodoplňcích sehnat samolepicí žáruvzdorná páska na opravu obalením netěsných spojů výfuků.

2013-04-27 20:17:09

petr12:

Už jsem několikrát viděl, že výfukové litinové svody, byly přesně uprostřed prasklé.Jemná mikroprasklina dlouhá 5cm. Sám jsem to měl také, musel jsem to zavařit.Cítil jsem to v interieru.Zkontroluj to u svého.Je možné, že to bude tím

2013-04-28 09:17:47

petr12:

Litinové svody (pokud je to čistá litina) se špatně svařují elektrikou bez speciálních elektrod na litinu. A to ještě má být okolí sváru předehřáté do tmavočervena (například autogenem), aby nedošlo k pěnění svářené litiny a rozdílem teplot svaru a okolí nevzniklo po vychladnutí znovu pnutí. To by svár byl pórovitý a prasklina by se po čase obnovila a mohla by být třeba ještě větší. Kolem svárů litiny mi tenhle postup vysvětloval u nás v práci svářeč se státní zkouškou. Pokud to dělá někdo, kdo to nezná, tak si může způsobit problém ještě větší, pokud použije normální elektrodu. Proto se tyhle prasklinky většinou svařují jen autogenem mosazí.

S ocelolitinou to už je v pohodě. Ta se dá svařovat elektrikou normálně, ale také doporučují předehřátí..

Pronikání spalin do interiéru také může být směrem větru, protože při pomalé jízdě a nebo při stání na křižovatce a podobně se mi stává, že mi dopředu zplodiny z vlastního výfuku zanese vítr a ventilátor topení mi je nasaje. Pokud by to bylo z nějaké mikrotrhlinky, tak na to existují také speciální tmely (ty bys našel na internetu). U nás v Plzni je občas mívá Motochema Hubač.

2013-04-28 19:24:40

petrdepo:

Já jen napsal, čím se to stává.Samozřejmě nepíšu nikomu aby si to svařil.Já jsem si to svařil, ale všem doporučuji aby si raději koupili jiné, ač už starší, či nové.

Postup svařování, je snad zbytečné sem psát

2013-04-28 20:41:33

tak jsem na to dneska kouknul a foukato pres to drateny tesneni svody praskly nejsou a ani bych je nevaril protoze mam doma nahradni v patek jsem koupil ten tmel od bosalu a asi tak 5km dobry a pak se to vydrolilo ten tmel neni spatnej akorad v tom miste se to klepe a pruzi budu muset skusit nakou tu pasku

2013-04-28 20:55:40

petr12:

Budeš muset koupit nový.Nebude to mít dlouhou životnost, ať tam dáš cokoliv.

2013-04-28 21:59:21

tomenzino:

co myslis novy svody nebo tesneni

2013-04-28 22:05:19

petr12:

No asi tu drátěnku o které píšeš .

2013-04-28 22:08:18

tomenzino:

ale ta je uplne nova

2013-04-28 22:12:16

petr12:

Píšeš, že to fouká kolem těsnění.Tak když víš, kudy to fouká, je něco špatně.Já tam nejsem, a nekoukám tam na to

2013-04-28 22:16:21

tomenzino:

nastartoval jsem prilozil jsem ruku na ten spoj kde je to tesneni a foukaloto. v hrdle katiku to sedi dobre pritazeny na doraz tak uz fakt nevym jedine jiny tesneni ale ze slabsi stenou aby to do sedla zajelo vic no uvidime budu skouset takhle to nenecham urcite to musi jit dik

2013-04-29 09:16:05

zas mam novy poznatek jel jsem dnes cca20km jelikoz mam porad zapli radio tak jsem nic neslisel dnes jsem ho mel vypnuty a chvylema jsem slysel drncivy zvuk pod podlahou jako uvolneny plech nebylo to pravidelny jen v urcitych otackach a tak vzdycky to bylo slyset na 3-4 vteriny a pak zas ticho ze by pricpany nebo vysipany katik proto mozna my to fouka okolo tesneni protoze to tesneni je dobre udelany

2013-04-29 09:41:16

petr12: Možná, že máš po ohřátí uvolněný nějaký závěs výfuku nebo spoj výfuku (tomu by odpovídal i ten zápach v interiéru) a v určitých podmínkách se ti dostane do rezonance a začne kmitat. U studeného to třeba nezjistíš. Asi to potrubí budeš muset prohlédnout. Kdyby bylo něco z katalyzátorem, tak by to asi zjistila Lamda sonda. Hodnotu z Lamda sondy by měla ukázat za jízdy diagnostika, jestli se pohybuje v mezích. Hledání takovéhle závady je problém ve všech servisech, kde nemají válcovou zkušebnu, protože na stojícím autě nic nenajdou a to co se ozývá vně auta na silnici taky nenajdou.

2013-04-29 13:13:28

petr12:

Podívej se pořádně, nekdy bývá vyžraná rezí ta příruba, a tam to utíká. Jestli teda myslíš to, kam jsi dával to těsnění


Odpovědět

1  2