Fórum - Téma


Mondeo * vrzání okna u dveří řidiče


Fórum Technický koutek Mondeo * vrzání okna u dveří řidiče



1  2

2013-07-08 10:55:23

Ahoj, muzes to vyfotit a dat sem, kde jsi to nalepil? Diky.

2013-07-08 12:08:26

tonez: Možná, že se ti to bude zdát drastické, ale napadá mne ještě jedno řešení. Při staženém okně a otevřených dveřích zkus udeřit rukou (přiměřeně) do horního rohu dveří (který jinak přiléhá k B sloupku karoserie), aby se přihnul o pár milimetrů ke karoserii. Ale ne víc, aby se potom nemělo snahu křížit sklo při vytažení do horní polohy. Potom odstraň ty podložky a dveře vyzkoušej. Možná, že dveře někdy dříve zažily úder nebo tah opačného směru a proto slabě doléhají a vržou.

2013-07-08 15:42:03

http://www.babybmw.net/ho...oors_and_door_rattles.pdf

2013-07-08 20:47:32

spíš si myslim,ze se do auta zkoušel někdo dostat vyháčkováním za vnitřní kliku...odehnutím horního rohu dveří se dá drátem dostat dovnitř nejlíp...a pak může nastat toto...takže přihnout nazpět a musí být klid

2013-07-10 07:26:53

Ahoj, posílám fotografie mého "dočasně trvalého" řešení proti klepání dveří. Zatím jsem se nedokopal k tomu, abych upravil konstrukci dveří jejich ohnutím - mám z toho celkem obavy..přeci jen, není to 2ka plech:)

2013-07-10 07:39:03

tonez: Stačí když dveře zapřeš proti prahu (například kusem gumy nebo obaleným špalíkem o síle cca 1 cm nebo i silnějším) a nahoře se do toho rohu opřeš silou ke karoserii. Potom je přivřeš a změříš, o kolik se přihnuly. Stačí je přihnout o pár mm (asi jako tloušťka těch tvých podložek). On se roh trochu přihne, ale vlivem pružnosti se zase kousek vrátí zpět. Nezapomeň na to, že při tom musíš mít stažené sklo okna. Pokud ti dobře sedí přední část dveří, tak je to jediný způsub. Pokud nesedí i přední část dveří, tak by se muselo seřídit usazení horního pantu dveří do karoserie a nebo v případě, že má již velkou vůli, ho vyměnit. Také trochu pomůže potření těsnicí gumy indulonou aby nedocházelo k "suchému" tření.

2013-07-10 15:19:05

Ohnutim dveri to neni urcite, to bych vyloucil. Ten problem neni ojedinely, deje se na mnoha vozech. Ja to zkusim dle popisu opravdu vsechno dukladn neprocistit houbickou a cisticim prostredkem, vcetne tesneni kde jezdi sklo okna apod. a uvidim. Druha volba je pouzit vosk na mista karoseria kde to tesneni doleha pri zavreni. To musi zabrat. Ja jsme vzdy pouzival silikonovy sprej, ale to vydrzelo jen nejakou dobu, ale fungovalo to. Ohybani dveri aleurcite neresi podstatu, problem neni v ohnutych dverich, ale ve zmene povrchu (starim, spinou, ...) toho tesneni. Ohybat dvere to urcite ne.

2013-07-10 23:03:14

ale...to,že je to povrchem,je teprve blbost...takže radši shánět(nesehnatelné) nové těsnění dveří,než přihnout dveře...ohnutím se to řeší normálně...

2013-07-10 23:08:02

Blbost to neni, bohuzel to tak je. Predstava, ze vsichni kterym to dela maji ohnute dvere je nesmysl. Ja dvere ohnute nemam, s autem jezdim jenom ja, to mohu zcela vyloucit a zadna vule v pantech, nebo nespravne dolehani dveri tam neni, to by bylo videt. Nehlede na to, ze to nedelaji jen jedny, delaji to castecne i pate dvere, ktere maji po stranach taky tesneni. Proste to neni o ohnutem plechu. Sampozrejme pokud se to vyhne, a tesneni vpodstate nedoleha, nebo doleha malou silou, lze to takto vyresit a jak je videt splnuje to svuj ucel, ale rozhodne to neresi pricinu problemu. To v zadnem pripade. Kazdopadne to je docela pruda.

2013-07-11 18:46:38

tonez: To vypadá na to, že dveře jsou v pantech špatně usazené a proto doléhají například jen dole nebo jen v vpředu a zbývající část není správně přitlačená k těsnění a tím je umožněn pohyb, který způsobuje vrzání. Pokud nechceš nic dělat s dveřmi jako takovými, nezbývá ti nic jiného, než seřídit usazení protikusu zámku dveří tak, aby k B-sloupku byly přitaženy větší silou a tím se zabránilo pohybu dveří a posouvání po těsnění dveří. Při tom se dveře pružně (skoro bych řekl násilně) nakroutí proti pantům a teprve přilehne správně horní roh k B-sloupku a okraji střechy. Ale potom budeš muset dveřmi při zavírání "třískat". Pokud ale budeš dál používat tu podložku, kterou máš na fotce, tak ti asi bude do auta zatékat. Ještě můžeš zkusit doporučení od nějakého karosáře-profesionála, který po tom, co mu vše ukážeš, může doporučit způsoby řešení. Oni totiž ani ve Ford servisech nejsou dokonalí. Kterou z dosud navrhovaných možností si zvolíš už je jenom na tobě.

2013-07-26 15:05:37

Tak jsem si dal tu praci, tepla voda, houbicka mraky saponatu at to poradne peni, vycistil jsem vsechny gumy na dverich, stahl okna a i ty vnitrni gumy, ve kterych jezdi okna, vsude, kde slo dosahnout a zatlacit napenenou houbicku. Umyl jsem karoserii, kde dvere dosedaji tema gumama a tim chlupatym na karoserii pri zavreni a je klid. Uvidim, jak dlouho to vydrzi. Nejhorsi to bylo u mne vzdy kdyz bylo horko, ted je slusna afrika a nevrze to.

2013-07-28 12:14:49

pleon: V každém případě to bude ovlivňovat síla přitlačení k těsnění.

2013-07-28 19:45:43

petrdepo: tak samozrejme, kdz ti to nebude tesnit vubec tak nemuze ani nic vrzat. to s tim ale vubec nesouvisi. Ale to je jedno, ja ti tvuj nazor neberu. Ohybat dvere je proste blbost, nicmene klidne si je ohybej dle libosti. Jen rikam, co zabira mne. Aprpo, mam na sklech folie, jeste mne napadlo, ze to muzou delat i foliektere se s tim tesnenim jiak snese nez sklo. To uz ale fabuluju, nevim, jak to maj ostatni.

2013-07-29 07:56:23

pleon: To, co udělat s dveřmi závisí na připasování dveří. Ale klidně si je myj t¨řeba každý týden. To s tím přihnutím byl jenom nápad. Ale klidně to mohou být jen špatně seřízené panty dveří (možná už z výroby). Ale na druhou stranu je velice divné, ře to začalo najednou (tedy pokud jsi si toho dříve nevšímal). Seřízení zámku.je u mne takové, že při pomalém zavírání dveří zvenku se zavřou jenom na první "zub". Na druhý "zub" jen při rychlém pohybu dveří. V servisu Ford mi řekli, že je to správně, aby správně po celém obvodu na těsnění. Neníli to tak, může do vozu zatékat a nebo se mohou po těsnění pohybovat a to je také špatně. Kdyby výrobce chtěl umožnit jejich pohyb po těsnění, tak by použil jiný profil těsnění, aby byl umožněn jejich pohyb. Navíc ten pohyb po těsnění ničí panty dveří a ty mají potom rychlé opotřebení.

2014-09-15 18:37:54

Mám C-maxe rv. 2004 a když jsem ho v roce 2007 koupil vrzali mi v létě u střechy všechny dveře tak, že jsem z toho byl nešťastný a auto jsem chtěl prodat. Zkoušel jsem všechno možné (silikon, vosky, mastnou tyčinku na gumu proti zamrzání apod.) a nic nepomáhalo. Dlouhodobým pozorováním jsem zjistil, že silikon a různé vosky tuto situaci jen zhoršují a v zimně nebo při nedovřených oknech to nedělá. Opravdu stačilo okno pootevřít jen o milimetry a byl pokoj. Nakonec jsem přišel na to, že po odmastění techničákem se to na čas zlepší. Po několikátem odmastění techničákem a po použití přípravku na odstranění vosku si dveře již několik let ani nevrznou. Jsem přesvědčen o tom, že předchozí majitel nebo autobazar auto něčím napajcoval včetně místa kde dosedá těsnění a to způsobovalo při pohybu dveří na nerovnostech zmíněné vrzání.


Odpovědět

1  2