Fórum - Téma


Mondeo * vrzání okna u dveří řidiče


Fórum Technický koutek Mondeo * vrzání okna u dveří řidiče



1  2

2012-12-20 08:01:22

Zdravím,

zkoušel jsem chvíli hledat ve fóru, ale nenalezl jsem. Mám MKIV, staré dnes akorát 2 roky. Auto funguje dobře, ale poslední dobou (zejména teď v zimě) pozoruji, že při přejezdu jakékoliv byť i málo výrazné nerovnosti mi "klepe/vrže" přední okno. Subjektivně tam vůli necítím, ale pokud za jízdy přes nerovnosti zatlačím zevnitř na okno rukou, tak je nádherné ticho.

Strýc Google mě nasměroval na fórum BMW, kde něco podobného řešili, nicméně nevím, jak by to bylo u MKIV.

Otázka tedy: Lze okno nějak "napasovat" okno či dotáhnout řemen ovládání okna tak, aby nevrzalo?

Vím, je to blbost, ale řešením není si pustit na hlas rádio a navíc to leze fakt na nervy:)

Děkuji za každou odpověď;)

 petrdepo  
2012-12-20 11:25:04

tonez,

podle mne to bude chtít zkontrolovat šroubované a nýtované spoje mechanizmu spouštění okna uvnitř dveří (za tapecírunkem). Některý spoj může být uvolněný a pak to způsobuje ten hluk. Otázka - ten hluk se projevuje v jakékoliv úrovni stažení okna nebo jen při úplném zdvižení ?.

2012-12-20 12:14:54

petrdepo,

díky za odpověď. Dnes jsem to zkoušel vypozorovat a subjetkivně to dělá pouze při plném zdvihu okna. Do sundavání tapecírunku se mi nechtělo, bojím se abych něco nepolámal a ani krom šroubů nevím, kde všude jsou úchytky, tak uvidím. Kdyby to bylo jen dotažení nějakého šroubu, tak by to bylo v pohodě, ale pokud něco s nýty, tak by to bylo asi špatné:/

 petrdepo  
2012-12-20 13:07:16

tonez,

no ty nýty mívá většina automechaniků. Bývají to mosazné trhací nýty většího průměru (cca kolem 5-6 mm). S tím tapecírunkem si poradí také běžný automechanik. Nejhorší pro laika bývá vyjmutí a odpojení spínače oken. Jinak by mělo být všechno jen na šrouby (ty jsou i zespodu dveří a i krytka za klikou je na šroub přístupný po odklopení kliky). Odmontování madla u tvého vozu neznám. Ostatní by mělo být asi už jenom na namačkávací špunty. Ale je lepší to poprvně svěřit někomu, kdo už to zná a nebrání se ti to ukázat (to většinou nebývá ve značkových a drahých servisech).

2012-12-20 13:31:43

Petrdepo,

děkuji za info. Šrouby jsem dotahoval, protože jsem si myslel původně, že by to mohly dělat ony, ale chyba lávky:) Měl jsem předtím Stilo a tam nebyl problém s tapecem, U Mondea se toho trošku obávám, už jen pro to, že je to tak mladé a netknuté auto:(

Zatím jsem servisoval jen v autorizáku na Spořilově a u známého, ale to je spíše mechanik a na mondeo sahal prvně.

Pokud bys měl tip na nějaký spolehlivý servis v Praze (či v okolí Ústí nad Labem), co dělá fordy, byl bych Ti vděčný.

Děkuji;)

 petrdepo  
2012-12-20 16:27:42

tonez,

jsem z Plzně tak nevím o servisech v Praze.

Jinak něco podobného se kdysi stalo známému. Příčina byla, že zkusil otevřít přimrzlé okno a ono se mu sklo pohnulo v úchytech stahovacího mechanizmu. V servisu mu ho museli v úchytech znovu usadit a zajistit.Samotné šrouby tapecírunku nedělají hluk. Hluk dělají součásti samotného stahovacího mechanizmu a případně i vedení skla.

2012-12-21 23:09:53

a nevržou náhodou celé dveře o gumové těsnění dveří?Zkusil bych nastříkat těsnění nějakým suchým silikonovým sprejem a třeba i gumové těsnění kolem okna....koukni na panty a zámek dveří ,jestli je vše dotažené...to že je to"nové"auto nic neznamená...

2012-12-23 14:23:37

lubouš,

Každý rok před zimou nanáším silikonový olej na gumové těsnění kolem dveří - tím to nebude. Panty sedí perfektně, dveře nikde nevržou, jsou fest. U zámku si nejsem jist, ale zkusím obalit trochou elektro pásky sponu pro zámek na B sloupku. Nicméně, zvuk který to vydává, tak je "okenářšký" :) Až bude teplo, tak se do toho pustím. Alespoň se mi podařilo najít na UK fóru foto, jak sundat tapec na této mk4. Pokud by byl zájem, lze nasdílet.

2013-03-15 09:55:21

Máme půlku března a problém stále nevyřešen. Mondeo navštívilo již 2x Ford Autopalace Spořilov za 2000,- vzduchem hozených a problém stále nevyřešen, naopak situace je ještě horší.. Začínám být z toho zoufalý a každá jízda bez radia s vysokou hlasitostí se stává slušně deprimující:( Ve Fordu mi řekli, že sundavali celý tapec a vše kontrolovali kolem okna a zdá se to být v pořádku. Div mi skrze madla neteče olej na prsty, jak to všude prostříkali. Těžko říci, co s tím tam dělali, ale pro mě jedno jisté.. Už mě tam nikdy neuvidí, protože platit za reklamaci opravy, na to jim s*re Baryk...

UPDATE: S největší pravděpodobností se nejedná o problém okna (což jsem si doteď myslel). Strčím-li prsty mezi levý horní roh dveří a konstrukci vozu (jak je gumové těsnění), tak se horní roh asi mírně odtlačí od karoserie a je ticho jako v lese.. Netušíte někdo, co s tím? Jak je pořád pod nulou, tak se nechci zatím pouštět do rozebírání a bojím se, abych něco neulomil (neznám přesně postup sundaní horního plastového obložení u okna.

Budu vděčný za každou radu či, pokud to už někdo z Vás řešil, tak jak to vyřešil..

Jen připomínám, že jde o MKIV po faceliftu.

Pokud ten zvuk nezmizí, tak buď já zmizím do jedličkárny nebo mondeo pryč, což by byla velká škoda:))

Děkuji za každý tip.. Jinak promazány jsou i všechny panty a zvuk způsobuje s 95% pravděpodobností špatné uchycení či cikoliv v horní části levé strany dveří.. Jako, bylo potřeba, aby dveře byly o pár mm odsunuty od karoserie...

2013-03-15 10:15:36

tonez: Ahoj,

vyměň těsnění a bude to v pohodě, je to běžná věc. Dá se koupit v metráži za pár korun. Jinak mazat těsnění silikonovejma olejema je to nejhorší co můžeš udělat Lidi mají zažitej silikonovej olej jako vše lék, ale každej kdo se pohybuje v oboru a něco o tom ví, Tě s ním vyrazí. Je spousta jinejch prostředků a kvalitnějších na ošetřiování a mazání. Na Gumu okolo dveří je třeba bezkonkurenční klasickej JELENÍ LŮJ. Nešpiní, maže a máš jistotu namazání za pár halířů, protože takovejhhle lůj použiješ nesčetněkrát. A nejen na těsnění dveří, ale třeba i při montáži O-kroužků atd.

2013-03-15 22:38:13

buď bych zkusil posunout protikus zámku na "B" sloupku směrem ven-aby se trochu oddálily dveře od kastle...nebo to na prasáka přiohnout,vzít za rám okna a vyhnout ho,jen lehce!Ale to bych volil jako poslední možnost...

 petrdepo  
2013-03-16 12:22:17

lubouš: Ještě mě napadla jedna věc. Zkontroluj si také, jak dobře dveře "sedí" Jestli není třeba seřídit jejich usazení a nebo správné usazení zámku. Časem, vlivem opotřebení čepů v pantech se zvětší jejich vůle a může dojít k lehkému svěšení dveří a tím ke změně vzájemné polohy dveří a polohy zámkové části upevněné na dveřním sloupku..

2013-03-18 08:37:18

povadi:

Ahoj, děkuji za tip;) Jsem přesně jeden z těch lidí, který bral silikonový olej, jako "mantru" do zimy. Jelení luj jsem zkusil tuto zimu jako první, ale drolil se natolik, že jsem vzal silikon. Nicméně, to mi přijde nepravděpodobné, jelikož jsem měl před mondeem 3 auta a u všech jsem to používal silikonový olej a bez problému, takže si nemyslím, že by to nemělo jít:)

Lubouš:

Hodně zajímavá myšlenka, musím se na to podívat, ale netuším jaké jsou možnosti usazení a zda to není na pevno. Vysazením "ven" předpokládám, že bych vložil pod zámek na "B" sloupku určitou gumovou podložku.

Petrdopo: myslím, že toto by mohl být problém, který by se mě měl týkat.

Dnes se chystám sundat tapec a udělat dveře kompletně nahé a uvidím. Nicméně s největší pravděpodobností je problém v usazení dveří/zámku.. Včera jsem najel cca 250km a už to bylo na chocholouška:) Nicméně, pokud jsem dal zase prsty mezi levý horní roh dveří a kastle, tak to opět přestalo. Řešením dle mě je odsazení dveří dále od kastle.

Zkusím a poreferuji. Děkuji za tipy;)

 petrdepo  
2013-03-18 11:12:31

tonez: Nemusí to být odsazením. Spíš bych to tipoval na to, že u B sloupku ti zámek výškově svojí vůlí umožňuje tření těsnění o karoserii při jízdě, kdy karoserie nepatrně vlivem pružností "pracuje". Je třeba, aby zámek neměl žádnou výškovou vůli vůči B sloupku a tím nemohlo docházet za jízdy k tření těsnění dveří o karoserii (nebo-li aby neumožňoval výškový posun dveří a B sloupku). Neznám tvoje auto, ale u některých bývá nastavitelná část ve dveřích a u některých naopak v B sloupku.

2013-03-18 22:53:01

tonez: na B sloupku jen povol(nevyšroubovat) šrouby které drží protikus zámku a buď ho posuň směrem do auta(tím dveře přitáhneš ke karoserii) a druhým směrem je oddálíš...lepší je první varianta,ale stačí jen kousek aby ti šli dveře zabouchnout...oprava na 10minut i s testovací jízdou určitě rychlejší než jak plánuješ,rozebírání dveří,které ti podle mě stejnak nepomůže...

2013-05-07 15:46:46

Ahoj, nevim, zda jsi to uz vyresil, ale u MKIV Mondea vrzani dela tesneni kolem oken, resp to horni vnejsi takove chlupate. Kdyz otevres dvere tak je to na horni strrane dveri. Po nejake dobe to chlupate tesneni zacne (resp. muze zacit) vrzat. Vyzkousis to tak, ze zavres dvere a za horni cast nad oknem primacknes dvere k autu a uslysis jak to vrze. Nekdo to resil prelepenim PVC paskou na oblast, kde to chlupate tesneni doleha na karoserii a je po problemu. pripadne si nechat to tesneni vymenit.

2013-06-05 13:20:53

Zdravím všechny,

mám C-maxe z roku 2010 a mám přesně stejný problém. Snažím se ho řešit celou dobu, ale v autorizovaných servisech si s tím neví rady a těsnění mi nechtěli vyměnit. A když si ho zaplatím, tak nemám jistotu, že to pomůže, když je tam pořád ta chlupatá část. Jak to při dešti navhlne, tak je klid. Silikon pomáhá chvilkově. Už si připadám jako největší prudič, protože to navíc není jediný problém na voze. Nejvíc mi těsnění vrže v létě a na všech dveřích (u zadních méně). Je to opravdu na chocholouška:). Stačí nicméně povolit o milimetry okno a je klid, ale to není dlouhodobé řešení. Pracuji denně s lidmi a když zjistím, že mají stejný vůz/značku, tak se jich na to ptám a na nikoho s podobným problémem jsem nenarazil.... a tohle je na webu poprvé, co jsem o tom něco zaznamenal. Fakt záhada. Zkusím ale ten poslední příspěvek s páskou. To by mohlo pomoct. Už bych dal auto nejraději pryč, ale s tímto ho asi neprodám..... nebo pod cenou.

 petrdepo  
2013-06-06 10:17:57

dalibor: Podle mne jako příčina může být to, že stahovačky dotahují okno příliž velkou silou a to potom způsobuje napružení okna i dveří, které pak způsobuje vrzání. Tomu by odpovídalo i to, že pokud se okno o pár mm povolí, tak přestane vrzat. Ale co s tím je otázka, na kterou nedokážu odpovědět. Nemám tolik zkušeností s opravami a seřizováním stahovacích mechanizmů.Možná, že ti dokáže poradit někdo další.

2013-06-06 14:25:33

Ahoj,

mohu říci, že po několika měsících jsem situaci NEvyřešil.. Resp. z dočasného řešení se stalo permanentní, byť si připadám jako ta největší lama pod sluncem.

Tedy: Panty dveří jsem nedotahoval (možná příčina), že by to bylo to "chlupaté", toho jsem si nevšiml - zkusím.

Nicméně, mé pseudořešení spočívá v nalepení měkké molitanové pásky na horní plechový roh dveří tak, aby molitanová vložka dosedla při zavření na rám auta. Horní roh dveří se tedy o pár mm oddálí a vrzání/klepání přestane. Celkově mám na sobě asi 7 vrstev cca 2mm tlusté moli-lepenky. Optické řešení HRŮZA, ale výsledkem je absolutní klid za jízdy i na nerovnostech.

Dokud mi někdo neřekne, že to vypadá fakt trapně a hrzoně, tak se asi nedokopu k něčemu jinému:)))))))

 petrdepo  
2013-06-06 17:02:18

tonez: Takže vlastní příčina nebylo okno dotažené nahoru přílišnou silou, ale změněné usazení dveří ovlivněné uvolněním a nebo spíš opotřebením pantů dveří. To se projevuje při otřesech na nerovnostech vozovky. Mám pravdu ? Možná, že ten molitan pomáhá, ale za tu cenu, že dveře nebudou těsné a může zatékat za deště. Možná, že by bylo dobré místo toho zkusit nějaký mazací prostředek na těsnění. Někdy i místo mastného prostředku pomůže i něco podobného jako klouzek na pneuduše aby nedocházelo k ušpinění mastnotou.


Odpovědět

1  2