Fórum - Téma


Mondeo * volba motorizace


Fórum Technický koutek Mondeo * volba motorizace




2011-01-23 21:07:45

Chtěl bych si koupit ford Mondeo,ale nevím, z hlediska úspornosti a nákladů na opravy, jaký motor. Benzin nebo nafta? Poradíte mi? Tonda

hof  
2011-01-23 21:24:42

to antonin.bosak - ahoj, zkus dotaz upřesnit o rok výroby, Mondeo se vyrábí od roku 1993 a momentálně je v prodeji už čtvrtá generace

2011-01-24 10:02:59

jedná se o model od roku 2006.Děkuji Tonda

2011-01-24 14:47:21

antonin.bosak: no z hlediska nákladů na opravy určitě benzín 1.8, nebo 2.0, pak tu jsou ještě V6, tam je sice trochu větší spotřeba, ale zase to jede uplně jinak a pokud hlídáš olej, nemá se tam de facto nic moc co pokazit, i když mě teď odešel u ST alternátor , ale to se může stát u jakékoliv motorizace. U diesla se můžeš dost spálit, čerpadlo, vstřiky, turbo atd, atd.

2011-01-24 15:15:12

no diesly roku 2006 jsou už celkem vychytaný. nebál bych se ani toho diesla. ale hodně záleží kolik toho najedeš. já najedu přes dvacet tis ročně. bajvočko sme si to počítal a ohledně nákladů za naftu je roční rozdíl 20 tis Kč. takže když by se ti na dieslu něco pokazilo tak tě to vyjde na stejno. ale pokazit se něco může na benzinu i dieslu. diskuse benzín nebo nafta je vždy dlouhosáhlá a už tu na foru někde je. kdybych najel mín jak dvacet tis km ročně tak bych koukal po benzínu. jinak diesel. mam diesla a je fakt že asi měsíc po koupi jsem do něj musel vložit necelých třicet tis (takže bylo po plánu koupit elektrony) ale překvapivě ani jeden problem nebyl s naftou vstřikama nebo tak něčím.

2011-01-24 15:39:00

deli: Máš pravdu že je to hodně o tom kolik se s autem najede, nějakym poskakovánim po městě, kdy se motor ani pořádně neohřeje, zaručeně odděláš každýho nafťáka, na druhou stranu, pokud chce pán šetřit, tak nad tich 20 000 km by semu mohl ten nafťák pomalu začít vyplácet. Je tu pak ještě věc pocitu z jízdy, ale o to autorovi asi v první řadě nejde...

2011-01-24 16:19:08

souhlasím s tebou. proto řikám že by si měl hlavně pročíst diskuse už tu vedené. tuta problematika je tu řešená si myslim že slušně.každej brání svoje.já se třeba taky rozhodoval. to víš že benzín mi hodně táhl. hlavně v6 ale po tom co najedu ročně byla nafta jasná volba.záleží k čemu si chce to auto vybrat, zda jezdit jentak po městě nebo jakpa. ohledně pocitu z jízdy. nevim. já sem s naftou spokojen. a hlavně mi jde o to jezdit pohodlně a ne cejtit každej kamínek :D i když občas si řikam že by se hodili tvrdší tlumiče když mi občas chytne rapl :D

2014-10-29 20:08:05

Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o radu jsem majitelem vozu seat leon1.6sr 74kw ale již delší dobu se dívám po jiném voze skrz spolehlivost a prostornost(koncernová 1.6 mne velmi zklamala). V pomyslném hledáčku ford mondeo/ focus (vede mondeo) . Dotaz tedy zní které si vybrat? ford mondeo 2,0TDci nebo 2,0 benzin. na obě motorizace jsem se dočetl kladné ale i záporné názory. Bohužel moderní doba moderní řešení koncernová 1.9tdi 81kwnebo 66kw vynikala spolehlivostí(bez zbytečných filtrů a EURO norem- rotační čerpadlo) dá se toto říci i ,,fordovském,, tdci 96kw r.v. 2004 a novější? Roční nájezd 15 až 20 tisic km. Do práce 8km ale vozidlo má být využíváno i na dovolenou do Chorvatska a různé rodinné výlety. U tdci je u mě strašákem palivové čerpadlo vstřiky a turbo dle různých recenzí odcházi kolem 200 000km znaméná to snad když koupim vozidlo s větším nájezdem a budu doufat že předchozí majtel již vše opravil = lepšímu stavu motoru? Prosím Vás tedy o radu k čemu by jste se přiklonili vy?

Ďěkuji za odpověď

S pozdravem Jiří B

2014-10-29 20:19:27

jiříb: zdravím tě,ono je to těžké,,já koupil mondeo 2003,...2,0tdci 96 kw..6kvalt....slušný stav,slušná výbava,ale už jsem dělal vstřiky-repas 14000.- turbo- repas 8500.-čerpadlo-repas 5000.-/ jde taky o to,kdo a kde ti to dělají,,,/jsou opraváři a "opraváři ",jinak auto je drak,,,akcelerace fantastická,spotřeba kolem 6,4 a to si rád přišlápnu plyn,chorvatsko 4,4l,ale nebál bych se ani toho benzínu,myslím si,že odpadá ta starost s tím čerpadlem a těma vstřikama:..ale to jen věc názoru...i když jsem řekl,že to po tolika opravách prodám,,nějak se k tomu nemůžu odhodlat....ale to si asi člověk dnes nevybere,,,snad ještě octavie první řady,ale těch 81 kw je celkem slabých,,,nějak jsem tomu nepřišel na chuť...takže asi tak,at se výběr podaří a co nejmím starostí,,,

2014-10-29 20:42:45

stryc1: řekl bych že dnes si člověk nevybere tak či tak opravy jsou sem tam potřeba ale nesmí jich byt moc. A co se škodovky týče za hodne penez mizerna výbava nebyt tohoto asi bych nic neřešil a měl jasnou volbu pro octavii ale proč platit za nic? Za stejne penize ma mondeo daleko lepší vybavu a prostoru oproti oktavce.

2014-10-29 21:47:06

JiříB: já bych se zaměřil spíše na motorizaci 2.2TDCI a nebo 2.5 V6 - oba tyto motory jsou velice spolehlive i velice málo se nám objevují na dílně. Pokud by jsi rád 2.0TDCI, volil bych modernizovany po roce 2005, byla tam zmena vyrobce vstriku a nejsou už tak nachylný. Pokud by jsi rád benzín a ne V6, tak 2.0 107kw není vubec špatný motor a taky bych zauvažoval na motorizaci 1.8SCI, májí je někteří kolegové (postižení prací ve Fordu :D ) z práce a nedaj na to dopustit.

2014-10-30 06:53:05

jiříb: Při Tvém uvažovaném ročním nájezdu bych jednoznačně volil benzín dvoulitr, ušetříš si mnohé servisní trápení. SCI je poměrně složitý motor (přímovstřik), tři lambda sondy, EGR ventil, dva katalyzátory, jezdí skvěle, ale servisně trošku náročnější (mám ho doma). Šestihrnec je dle referencí choulostivý na zacházení, ojetina je zvýšené riziko, může být přidřený apod. Nevýhody dieselů jsou široce diskutovány. Čili doporučuju benzín 1.8 nebo 2.0, na dojíždění do práce se Ti nafta ani neohřeje. Šťastnou volbu!

2014-10-30 07:21:45

jiříb: Pokud bys k vozidlu neměl servisní knížku s poctivě vyplňovanými položkami výměn dílů a servisních úkonů , tak je velmi pravděpodobné, že by tě mohla u nafťáku čekat výměna nebo repase dílů, které jsi sám pojmenoval strašákem, a které jsou poměrně drahé. Kritické bývá najetí cca 150-200 t.km. Proto před najetím toho počtu kilometrů se jich lidi zbavují (nechtějí do repasí investovat). Proto také naftové vrze bývají často v bazarech levnější než benzínové. Ale také se to liší podle typu a kubatury motoru. Tohle riziko u benzínu odpadá. Ale na druhou stranu je zase o něco větší spotřeba benzínových motorů. A kdo si u nafťáku průběžně střádá na ty strašákové opravy ? Asi nikdo, takže potom to je nemilé překvapení pro rozpočet. A přesně plánovat dopředu se to dost dobře také nedá. Je to individuální.

2014-10-31 00:43:30

jiříb: jsem hrdým vlastníkem 1,8 92 kw a pohoda. Zvol benzín

2014-10-31 02:21:12

jiříb: jen tak můj názor. Za první uvaž k čemu to auto potřebuješ, jestli na denní cesty do práce jednou za týden na chatu

,nebo někam na návštěvu a jednou nebo dvakrát za rok na dovolenou, tak jako většina z nás tak bych volil alespoň 1,8 a výš. Slabší ne. Nafta, nebo benzín, být či nebýt to je oč tu běží. Já mám MK 2 1,8 TD a ať si říká kdo chce co chce nedám na něj dopustit. Není to žádný závodníček ale jede furt koec nekopec i plně naloženej ve 4 i v 5 lidech. Já bych už dneska jinej motor než naftu nechtěl. Pravda, že opravy čerpadla, vstřiků, turba a jiné specifika jsou dražší než u benzínu,ale jak často takovou opravu děláš? Chce to pořádnou naftu já dábám pouze Schell, nebo naši Vervu. Naprosto vyjímečně z nouze něco jiného, ale jen co možná nejmíň. Za druhé kvalitní předepsaný olej 5w30 nic jiného, pravidelně filtry a za házeg s tím tak jak je třeba. Nehonit studenej atd. Takže můj názor je nafta. Jeztli s tím chceš závodit tak potom jedině ST 220, nebo Mustang, Puma, výborný je ST Focus. Pak už je to na tobě a přeji ti štastnou ruku při výběru.

2014-11-01 18:39:43

antonin.bosak: Zrovna dnes v televizním pořadu Auto,moto revue uváděli, že naftové motory jsou pro krátké jízdy (například po městě) krajně nevhodné, kdy se v letním období do cca 6km a v zimním období do cca 10 km nestačí dostatečně prohřát, což jim škodí.

2014-11-02 08:03:19

Mam v pořadí již třetí Mondeo v naftě Mk1, Mk3 nyní Mk4 a vše bez problémú.Když něco odešlo tak to bylo vždy za pár korun.Mepočítám gumy, brzdy atd.

2014-11-02 12:53:18

Jestli si ještě někdy ušetřím na další auto, tak bych šel do kombíku a toho dvaapůllitrového šestiválce. Co jsem před nějakou dobou koukal, tak v rajchu byly k mání o tísíc éček levněji, než třeba benzínová 1.8 - ve srovnatelné výbavě. V úplně nejhorším případě pak do toho dvoulitru, ale to už by se vidělo podle ceny.


Odpovědět