Fórum - Téma


Mondeo+ventily podtlaku u TDCi


Fórum Technický koutek Mondeo+ventily podtlaku u TDCi




2011-10-19 16:04:15

Zdravím, jsem tu nový tak doufám, že jsem zařadil dotaz do správné sekce. Pokut né tak se omlouvám.

Necelý týden jsem vlastníkem Mondea TDCi (2003). Koupil jsem to s tím, že auto je před výměnou váhy vzduchu a z toho důvodu auto ztratilo výkon. Váhu jsme vyměnili, výkon nikde. Zajel jsem do Forda na diagnostiku kde mi bylo řečeno, že váha se měnila zbytečně a závadu našli na ventilu podtlaku. To mám potvrzené i od dalšího automechanika. Nový ventil údajně stojí kolem 8tis a v druhovýrobě se prý nedělá. Chci se zeptat jestli nemáte tip kde sehnat např. z nějakého vraku, nebo zda by nešel upravit z jiného vozu (pouze hádám)

Děkuju

2011-10-20 22:23:30

To kumstik: V první řadě bych tě chtěl poprosit o doplnění údajů o autě v tvém profilu. Jedná se o to, že když ti má někdo poradit ohledně dílů, potřebuje vědět, co v tvém autě vlastně je namontováno. Nejlépe se můžeme zorientovat podle VIN , protože originální a některé i neoriginální katalogy si po zadání tohoto čísla přesně určí co do auta patří a co ne.

Pak mi trochu nedochází, jaký podtlakový ventil je fakt špatný. Jediný ventil který je někdy takhle drahý, je EGR ventil jako takový. Ovládací podtlakové ventily pro turbo i EGR se v originále pohybují okolo 3000,- Tyhle podtlakové regulační ventily bych nedoporučoval kupovat starší, protože trpí na vlhkost, zareznou a neregulují dostatečně rychle.

2011-10-21 10:32:37

Ahoj,před týdnem jsem tenhle ventil vyměnil,nový stál mám pocit 5.800,-Kč bez DPH u Forda,tak jsem se na to vykašlal a koupil jsem ho na vrakovišti v Dolních Břežanech u Prahy za 800,-Kč,a funguje tak,jak má.Práce cca max. 2 hodky.Je to takový malý váleček cca 8 cm dlouhý na jedné straně je pin a na druhé jsou tři ventílky na které jsou napojeny tři hadice........ ventil byl v háji a po výměně auto zabírá mnohem lépe....tak snad to vyrží,díl je použitej tak snad vydrží,minule jsem kouppil napínací kladku origo a po 800 km odešlo ložisko v ní........takže pokud nechceš kupovat nový obvolej vrakáče..

2011-10-23 17:22:18

Zdravím a děkuju za reakce.

Ty ventily podtlaku jsem nakonec objednal z vrakoviště a vyměnili jsme je (opravdu šlo o výše zmíněný váleček s pinem a 3 vývodama na hadice). Bohužel žádná změna nenastala. Současně s tím jsme vyčistili i EGR, ale to také nepomohlo. Co jsem vyslechl od mechanika tak nefungovalo ovládání podtlaku turba, ale to už prý je nyní funkční. Zítra dávám auto do jiné dílny tak jsem zvědav, protože tady nevědí co s tím. Trochu se bojím, jestli ty dodané ventily z vrakoviště nejsou taky špatné. Údajně to nelze prověřit. Pouze elektricky je znát, že reagují, ale na podtlak to prý nelze vyzkoušet. Diagnostika ukázala chybu "map -nebo maf?" a to má prý být nějaký snímač průtoku vzduchu. Váhu vzduch jsme vyměnili, ale to je prý něco jiného. Asi píšu jak chachar , ale papouškuju to co jsem odposlechl na dílně. Hadice jsou zkontrolované...Už netuším kde by mohla být chyba.

2011-10-23 18:33:02

tak to je mně líto,že to nepomohlo,ale psal jsi že to je ten ventil,no nic,musí se hledat dále,mně diagnostika předtím napsala,že je vadné palivové čerpadlo a ještě další chybu,už nevím přesně co,ale bylo to také někde kolem pal.čerpadla.... tak jsme chyby vymazaly a po napíchnutí se již neobjevily,tak jsme hledaly mechanickou závadu a z toho nakonec vyšlo tohle,jinak auto se při této závadě chovalo tak,že při prvním nastartování se rozvsvítila kontrolka žhavení a auto ztratilo tak jakmile dosáhlo 2000 tis.otáček,po zastavení a dalším nastartování se již kontrolka nerozsvítila,ale turbo efekt téměř žádný a žralo to tak 15 litrů,černý dým z výfuku.......ale jednou jsme měl prdlou hadici od intercooleru k turbu a auto se chovalo podobně,ale víc než 50 km/h nejelo,nepíšeš jak se to auto chová,svítí něco?

...... a ještě jeden poznatek,chybu nehledejte jenom v tom,že by mohl být vadný MAP,ale v celém systému nasávání vzduchu. ( nejčastější závada např. prasklá podtlaková hadice)

2011-10-23 20:31:24

Hadice kontroloval a jsou v pořádku. Jinak ta spotřeba nejspíš sedí (nemám v autě PC). Přijde mi, že ručička padá jako bych to pouštěl na silnici. Kontrolka nesvítí žádná. Auto nemá výkon a jak vidí kopec tak je to úplná mrtvola. Kopce se šplhám max 20km/h. Když ho hodně vytočim tak jde černý dým a přijde mi, že cítím nespálenou naftu. Po té diagnostice mechanik prohlížel hadice a protože se zdáli v pořádku tak usoudil, že to budou ty ventily podtlaku, případně porušený kablik u nich. Zítra to povezu na servis tak jsem zvědav. Bojím se, že uslyším něco jako "turbo - střik apd" Prostě cokoliv co je za tyhle rance Jak budu vědět víc tak sem napíšu. Od fóra jsem čekal spíše nějaké uklidnění někoho kdo řekne "to je v klidu, je to drobnost, udělej to a to a ono to pojede" Jo a ještě jsem se chtěl zeptat v kolika otáčkách by mělo spínat turbo. Podle mého názoru by to mělo být kolem 2tis, ale jsem úplný laik. V současné době mi to přijde, že sepne až u hranice 3tis. Na výkonu to znát neni. Soudím jen podle volnoběhu. Děkuju za trpělivost ....

... a ještě doplním - výkon bych popsal tak, jako bych auto strkal. Po rovině se to dá "roztrkat" max na 70-80km/h, ale je potřeba ranvej jak na boinga. Prostě rovina bez převíšení a pak se to dá ustrkat. Rozjezd je úplně na nule. Řekl bych, že škoda 120 je znatelně dravější.

2011-10-23 21:42:37

hmmm,tak stejně se mně auto chovalo jak tobě,když jsem měl vadnou hadici od intercooleru k turbu,jednou byla prasklá a podruhé byla jenom trochu povysazená a už to nejelo,stačí,aby tam byla jenom malá dírka a je to průser..... zkus ještě diagnostiku,zda to něco zahlásí ....... jnak před tím než odešel ten podtlak ventilu tak auto zabíralo až tak ve 2200,pak to odešlo a ted po výměně to startuje při 1900 ot.... kdyby bylo turbo vadný tak ti to diagnostika ukáže z toho bych se nestrachoval,může být jenom přidřený,je to potřeba všechno prohlídnout,pokud bude diagnostika negativní.....dej vědět.... co a jak

2011-10-26 19:43:48

Tak dnes jsem se dozvěděl, že z 95% je to turbo. Zítra ještě zkusí odpojit katalizátor (jestli neni přicpanej) a jestli bude v pořádku tak je to turbo

2011-10-28 20:23:23

Tak že konečně jsme došli k nějakému závěru. Bohužel nejde ani o hadice, ani o ventily podtlaku, ale jde o turbo.

Vše ostaní už bylo bezpečně vyloučené. Kdyby jste někdo měl nějaký tip na to kde sehnat co nejlevněji (repas) budu vděčný.


Odpovědět