Fórum - Téma


Mondeo * Topení netopí


Fórum Technický koutek Mondeo * Topení netopí




2012-11-30 21:21:56

Zdravím

Mám problém s topením.Někdy funguje dobře,někdy ne.I když je motor ohřátý na provozní teplotu,prostě to netopí.Z výdechu jde studený,nebo jen vlažný vzduch i když nastavím teplotu na HI.Motor je opravdu ohřátý,hadice horké a to i ty od radiátoru.Jak bylo tepleji,stávalo se,že pro změnu šel vlažný vzduch i když byla teplota na LO.Stačilo párkrát popřepínat klapky směru vzdudchu a spravilo se to.Proto jsem šel po klapce teplý/studený vzduch.Motorek jsem vytáhnul a zkusil na konektoru na jiné klapce (motorky jsou všechny 3 stejné) a motorek je OK.Prostříkal jsem kontakty a vyčistil je a stále to nějak moc nepřepínalo.Proměřit se tam toho moc nedá,jelikož do něj vede 5 vodiču a nic se na nich nedá naměřit.Co vše má na to ovládání oné klapky vliv?Podle mne když dám LO takby mněla klapka naplno otevřít na vzduch z venku bez ohledu na teplotu v autě a naopak při teplotě HI by měla přepnout úplně na radiátor.Nebo se pletu?Díky za rady.

2012-11-30 22:43:12

Pavel85

Můžeš zkusit diagnostiku, jestli to topení na sebe něco nepoví.

Jestli se nepletu, tvoje ovládání topení se umí samo diagnostikovat. Stiskni současně tlačítka "OFF" a "Ofuk na nohy" a podrž je stisknuté min. 2 sec. Potom rychle stiskni tlačítko "AUTO". Jednotka by měla několik sec. diagnostikovat systém a pak vyblikávat chybové kódy. Příklad: v první řadě, "93" bliká 2 sekundy, pak 42 bliká 2 sekundy = kód 9342.

Kdyby se ti to nepovedlo, tak pak jedině klasickou diagnostiku.

Může být vadné některé teplotní čidlo v topení, řídící jednotka a nebo klidně i ten motůrek. On totiž hlídá svou polohu. To jsou ty dráty navíc, co do něj vedou.

2012-12-01 08:48:18

Pavel85

vadny ventil topeni nebo ten potenciometr skterym prepinas teply studeny

2012-12-01 10:29:03

albi : Diagnostiku jsem zkousel hned a to jak autodiagnostiku,tak kabelem a jediné co to hlásí je klapka vnitřní/vnější a ta s tím podle mne nemá co dělat.A chodí i tak dobře,jen je tam asi chyba v koncaku nebo v něčem.Nejsem si hlavně moc jistý v tom,že ty motorky hlídají svoji polohu.Měl jsem je rozdělané úplně a ty dráty vedou všechny na ty dvě cívky motoru.A jak jsem psal,pokud motorky mezi sebou prohodím je chyba stejně pořád na té samé klapce.Takže problém bude buď v kabeláži,čidlech nebo samotné jednotce.Ale kde hledat ty čidla?Nenašel jsem pořádné schéma pro ročník 2001.Novější prý to mají trochu jinak a mají nějaké čidla navíc,jestli jsem to správně pochopil.

2012-12-03 22:14:21

Pro všechny

tak jsem si s tím dneska pohrál a zjistil následující.Napíchnul jsem diagnostiku a vypsala tyto tři chyby:

B1263 Servo Motor Vent Circuit Failure

B2266 Left Side Blend Door Circuit Failure

B1242 Air Flow Recirculation Door Driver Circuit Failure

Aniž bych je smazal,začalo to fungovat.Normálně jde regulovat teplý/studený vzduch.Rozebral jsem celý panel,přepájel pořádně konektory v DPS protože se mi nezdály a zatím to funguje,ale to fungovalo i před tím propájením.No uvidíme,jinak už nevím,čím by to mohlo být.

Jinak jsem přišel na to,že mám asi vadný termostat.Na volnoběh se to ohřeje tak na 65° a na hadicích je cítit,že jsou všechny stejně teplé.Při jízdě to vyleze tak na 85° ale po zastavení to zase spadne na těch 65-70°.Ručička se ale statečně drží na středu a ani se nehne.Ale to s těma klapkama nesouvisí.

A ještě otázečka.Čím děláte diagnostiku klima panelu?Mám fordiag a ten umí jen číst chyby.Někde jsem četl,že někdo vyčítal přímo informace o teplotách z čidel apod.Díky.

2012-12-14 16:38:47

Zdravím. Pavel85, právě řeším stejný problém s topením, jako jsi měl ty, klapka na přepínání teplého a studeného vzduchu mi zůstává stále uzavřená a tím pádem mi to netopí. Když klapku manuálně otočím, tak to topí. Zkoušel jsme vyměnit motorek na ovládání klapky i čidlo teploty interiéru pod volantem, ale pořád to nejde jak by mělo. Budu to muset v nejbližší době napíchnout abych věděl víc, protože jsem už bezradný......

2012-12-14 16:54:59

perinka.petr

já teď čekám až mi příjde druhý ovládací panel a pak se uvidí.Zatím jsem skoušel prostříkávat konektor na tom motorku klapky,ale to zdánlivě pomohlo jen na dva dny.Nakonec jsem to celé vytáhnul,panel rozebral a pořádně přepájel konektory na DPS toho ovládání a prostříknul konektroy.Teď mi to funguje jak kdy.Většinou to ze začátku topí ale po nějaké době jde z výdechů jen vlažný vzduch,jakoby se to snažilo udržet jen nějakou teplotu i když to mám na HI.CHová se to vlastně stejně ať je nastavená jakákoli teplota.A navíc to hlásí různě chyby jak na klapce teplý/studený tak i na klapce pro sklo.Takže si myslím,že to bude ten panel.Dám vědět jak ho vyměním.

2012-12-17 15:15:11

tak dneska jsem se v tom zase vrtal a po napíchnutí na počítač, jsme zjistily, že čidlo teploty vyfukovaného vzduchu, které je vpravo u motorků ovládajících klapky, ukazuje teplotu -58 st. Celsia, proto jsme vyměnily toto čidlo z jiného auta, ale tuto hodnotu to ukazuje stále.... takže závada bude asi v hlavním panelu ovládání (neboli řídící jednotce) ale bohužel nemám náhradní.

2012-12-17 18:29:15

perinka.petr

no a co kabel od čidla?nebo konektor?najdi si piny na kterých je to připojeno do toho ovl.panelu a změř hodnotu odpor toho čidla.Třeba bude někde jen stuďák.

Jinak já jsem dnes nahodil druhý panel a ihned to funguje.Klapky se ovládají přesně jak je nastavím,takže u mě je vadný panel.

A jen ze zvědavosti.Čím děláš tu diagnostiku?Já mám fordiag a ten jen vyčte chyby,ale hodnoty čidel neumí.

2012-12-18 21:08:04

No zítra se chystám rozdělat panel a proměřit kabely k čidlu. Jinak diagnostiku mi dělal jeden známý, ale čím, to nevím, ale měřilo mu to i hodnoty čidel. Za kolik jsi sehnal ten panel?

2012-12-18 21:17:28

perinka.petr

Stálo mne to 880 korun,ale přišel jsem k němu spíš náhodou přes člena jiného fóra.Jinak se dá sehnat na netu od 500.A nebo nový ve fordu,ale podle microcatu to vychází kolem 10tis.

2013-01-26 22:49:33

Zdravím

mam dotaz mám forda galaxy r.v. 2004 1.9 Td a když zapnu topení od motoru tak je slyšet jak se zavře nějaká klapka a nepustí proud teplého vzduchu do průduchů...ventilátor běží,ale klapka to nepustí...když dám vnitřni cirkulaci tak se nějaká klapka otevře a vzduch proudí,ale na venkovní nikoli....nevíte coby to mohlo být,jak se to dá opravit a případně nějaký schéma?


Odpovědět