Fórum - Téma


Mondeo * tlak vstřikovací lišty benzin


Fórum Technický koutek Mondeo * tlak vstřikovací lišty benzin



1  2

2014-08-13 23:33:29

povadi: no aby to jelo i při těch nízkejch točích

2014-08-13 23:38:41

petron62: tak to si kup naftu. Benziňáku neskutečně moc škodí podtáčení.

2014-08-13 23:54:03

povadi: čoveče ani ne. Dehet se kupoval vzdy kvůli uspoře paliva ale při dnesních cenách pohoných hmot které prakticky tožné benzív vs diesel je rozumné zamyslet se co je ůspornější. Diesel vzhledem ke své poruchovosti a náchylnosti na kde co to rozhodně není. To je ovšem pouze můj skromný názor.

2014-08-13 23:57:37

petron62: Neřekl bych, sám vlastním dva. Je to jen o tom jak máš rád své auto a jak ho servisuješ. Mám 250 000 vše původní a v pohodě, jen jsem dělal spojku před měsícem a půl.

2014-08-14 00:00:10

povadi: štastný to človek. V tom připaď si projeď statistiky spolehlivosti modernich diselů. Ale to sem už nepatří

2014-08-14 00:01:57

petron62: nemusím nic projíždět... opravuju auta. Kdo se ze stálejch zákazníků drží mejch rad, nemá s autem žádné straosti a to mám lidi kteří lítají 80 - 100 000 ročně

2014-08-14 00:09:06

petron62:

To co psal jon29 je snad jasný. Nevim čím a jak by jsi chtěl lištu přifouknout? Tlak je Jasně daný, a to co je navíc, to prostě ufoukne, nebo uteče.

Při nízkém tlaku, se vstřiky neotevřou, stejně jako při vysokém. Je to tkzv. ochrana motoru.

2014-08-14 06:31:47

Je dobré zmínit jednu důležitou věc , při dlouhodobějším provozu benzínového motoru na nízké otáčky hrozí podpálení ventilů . následky mohou být pro motor devastační .

2014-08-14 08:34:19

Tlak paliva nemá žádný vliv na výkon motoru, pouze zvýší průtok paliva vstřikovačem (závyslost průtoku na tlaku má charakter druhé odmocniny, takže nic extra). Změnit tlak samozřejmě lze výměnou regulátoru tlaku ale jediný důsledek bude posunutí fuel trimů v ECU motoru (zadaptuje se na novej tlak pomocí lambda sond). Tenhle efekt lze využít když chceš jezdit na E85 nebo jsi zvednul výkon motoru, jinak nemá smysl měnit tlak.

Bosch vstřikovače typycky zvládají tlak do 8 barů, tzn je blábol že by se neotevřel a ECU motoru nemá nejmenší tušení kolik je tlak paliva, takže ho vůbec neřeší.

2014-08-14 20:49:01

petron62: tlak se kontroluje připojením manometru k liště, na bohatost potažmo délku vstřiku má vliv lambda, váha vzduchu, tlak vzduch v sacím potrubí a otevření škrtící klapky, čidlo klepání. Pokud diagnostika neukazuje žádnou závadu, přepne se na měření a provede zkušební jízda, až tam se pozná který parametr nesouhlasí, pouhé načtení závad v paměti nestačí.

2014-08-16 10:00:12

jon29: Mám pocit, že zabývat se něčím, co se správným pracovním režimem motoru už moc nesouvisí, nemá cenu. Tohle už je spíše na založení jiného tématu. Hlavní věc už je jasná - kvůli nevědomosti podtáčení motoru.

2014-08-16 16:47:25

Pánové já vám děkuji všem.


Odpovědět

1  2