Fórum - Téma


Mondeo * tlak vstřikovací lišty benzin


Fórum Technický koutek Mondeo * tlak vstřikovací lišty benzin



1  2

2014-08-13 13:08:13

2014-08-13 12:36:30 (27 minut, 46 sekund) 1x edit

Zdravim all

Otázka zní, jaký má být správný tlak, ve vstřikovací liště a zda tento tlak, či do jaké míry ovlivňuje výkon vozidla. Týká se motoru 2001 Mondeo Duratec 2.0 16V benzín

2014-08-13 18:07:17

petron62: Ve vstřikovací liště a zásobníku tlaku benzínu má být tlak cca 2,5-3 Bary (Atmosfér podle starých jednotek). Tak je to u motorů Zetec se čtyřbodovým vstřikováním (podle servisního manuálu). Tlak je závislý na výkonu dopravního čerpadla v nádrži. Může jej také ovlivnit filtr paliva. Pokud tlak není dostatečný, tak dochází ke špatnému rozprašování a tím také ke snížení výkonu motoru (nehledě na to, že se také mohou zvýšit emise.

2014-08-13 18:56:45

petrdepo: ok jasan ale co způsobí nizký tlak a opačně co zpusobí vysší tlak. Tuším že při vysokém tlaku by nedošlo k plnohodnotnému vstřiku.a v jakem případě by byla smes chudá? A cím plnit zasobník normál vzduchem?

2014-08-13 19:09:35

petron62: Zásobník tlaku, který je součástí lišty, plní dopravní čerpadlo a tlak hlídá tlakový spínač dopravního čerpadla. Tak je to u motorů Zetec se čtyřbodovým vstřikováním benzínu. Takže kvalita vstřikování je daná.

2014-08-13 19:21:33

petrdepo: chceš říct že ho tedy tím ventilkem nemohu ovlivnit? Ale stále se zmiňuješ o zetku já mám duratec rail na zetku jsem viděl a je jinej

2014-08-13 20:30:28

petron62: ahoj tlak paliva určuje redukční ventil na liště a z něj se vrací přepad do nádrže, tlak nejde seřizovat je, nastaven od výrobce. Čerpadlo spíná pouze relé čerpadla a to běží stále stejně po celou dobu chodu motoru. Pokud ti tlak kolísá, je vadné čerpadlo nebo zmíněný redukčák, na vstřiky jde konstantní tlak v každém režimu motoru, řídící jednotka mění pouze délku vstřiku.

2014-08-13 20:42:42

jon29: ahoj takže neovlivním tlak na vstřiky přidáním plynu. Tlak zůstává po celou dobu nemenný a vyrovnává ho ten klobouček (redukčák) tudíž toto nesouvisí s malou prodlevou akcelerace při sešlápnutí pedálu. Řídící jednotka udělá vstrik pouze kratší nebo delší? A i kdybych lištu přifouklbtak ten tlak redukčák upraví na hodnotu vírobce? A poslední dotaz kolísání tlaku poznám jak?

2014-08-13 21:15:37

petron62: Nízký tlak poznáš poklesem výkony ve vyšších otáčkách. Ale stejně se projeví i zanešený filtr paliva. Že by se v redukčním ventilu vyskytla nečistota, která by bránila dosažení plného tlaku v liště je jen velmi nepravděpodobné. To, že správně funguje tlakový spínač dopravního čerpadla (a čerpadlo jako takové) poznáš tak, že po zapnutí zapalování dopravní čerpadlo zavrčí a vypne.

2014-08-13 21:30:23

petrdepo: podle toho co pišeš mam tedy vše v pořadku. Nic zanešeného ani ucpaného. Vrtá mi v kebuly proc tedy ta malá prodleva v akceleraci??? je nepatrná ale je tam. Hádal jsem na chudou směs.

2014-08-13 21:57:13

petron62: Na to už asi odpoví jen diagnostika, protože to už je možná problém s regulací.

2014-08-13 22:06:10

petrdepo: právě že diag nehlasí nic. Tak jsem myslel že by to mohlo být toto. Hádal jsem na EGR ještě ale ten zase u benzínu nebyvají tak zasrané, výdech z klikovky to neni tak markantní aby se projevilo takto. Takže díky za odpovědi a casem snad uvidim. Hlavně źe to jede.

2014-08-13 22:09:15

petron62: Reakce na pomalé přidávání plynu je plynulá a nebo se v nějakém místě dráhy pedálu objeví jakoby skok ?

2014-08-13 22:15:35

petrdepo: při pomalém a plinulém přidávání se nedeje nic ani v nizkych otačkach ale při prudším sešlápnutí se projeví malá prodleva třeba při volnoběhu a nebo pri zařazenem 3 tim stupni a otackach tak 1200,1300 to cukne párkrát. Jakmile jsou otáčky 1500,1600 tak to letí jako bejk. Když ale mam treba trojku a nízké otáčky a dám plyn prudce na podlahu jednotka vyrobí bohatou smes okamžiť a cukání se nekoná

2014-08-13 22:24:53

petron62: Problém bude v tom, že podle toho, co popisuješ, jezdíš "pod otáčky". Benzínový motor, pokud se od něj požaduje výkon, by s otáčkami neměl klesnout pod cca 1800 ot/min. Jinak se má snahu jako dusit. To je totiž úplně jiné než u dieselu. Proto má také oproti dieselu daleko větší otáčkový rozsah a maximální krouticí moment až kolem 4000 ot/min.

2014-08-13 22:33:57

petron62: tak jak to popisuješ s těma otáčkama je to úplně normální

2014-08-13 22:45:06

povadi: asi to tak bude. Snazil jsem se o usporu jako vůl a toto mi už nekdo ríkal. Benzin musiš držet pod krkem když chces dinamiku. Podtáčenim pak trpí daleko víc vecí v té káře. Aspoň jste mi to potvrdily uz jsem chtel hledat mouchy a jsem rád že je to mnou a ne tím autem. DÍKY.

2014-08-13 22:45:21

petron62: Otáčky pod těch cca 1800/min si můžeš dovolit tak jen pokud stačí málo plynu (pokud motor jen tak lochtáš). Jinak je třeba podřadit, aby se motor dostal do správného rozsahu otáček. Tohle bývá také zlozvyk lidí, kteří dříve měli dieselové auto a chvíli jim to trvá, než si na změnu zvyknou.

2014-08-13 22:57:29

petron62: Když zmiňuješ úsporu, tak motor ji má v takových otáčkách, kdy má největší krouticí moment (to má nejlepší účinnost). Ale na druhou stranu to zase není ideální na opotřebení motoru. Proto se většinou jezdí na kompromis zhruba od 2000 do 3000 otáček. Jen před řazením nahoru se občas použijí vyšší a nebo když potřebuješ rychlejší předjetí.

2014-08-13 23:08:35

petrdepo: No jo no. Stejne bych to nejradši někde pošteloval

2014-08-13 23:13:19

petron62: nechápu nějak co a proč to chceš štelovat.


Odpovědět

1  2