Fórum - Téma


Mondeo TDCi * Záhadný motor


Fórum Technický koutek Mondeo TDCi * Záhadný motor




2013-11-25 19:50:18

Nazdar chlapi!

Vůz mám rok a půl, nadšení z něho nevyprchalo, naopak. Těším se na každou jízdu. Ale...

Objevily se otazníky kolem motoru. Podle techničáku mám 2 l TDCi 96 kW Euro 3. Avšak podle VIN, jak ukázal dekodér, mám motor 92 kW plnicí emisní normu IV. Jisté je, že motor má egr ventil podtlakový, ale NVT elektronické ovládání turba, 6 st. manul. převodovku.

Aby byl zmatek ještě větší - když jsem s ním byl na mereni-vykonu.cz, naměřili na brzdě 97 kW před a 113 kW po chipu.

Vůbec jsem netušil, že Ford (továrna Genk, datum narození 21. 6. 2004) vyráběl v letech 2003 - 2005 souběžně s 96 kW motor se sníženým výkonem 125 koní. Důkaz - nejen VIN, ale třeba automedik.cz má pro tento motor extra nabídku ND.

Soudím, že snížení výkonu jde na vrub normy Euro 4. Ale rád bych slyšel váš názor.

Předem děkuji všem, kdo přispějí odpovědí!

2013-11-25 20:04:08

kacer.donald:

Možná by stálo za to, dojet si pro vysvětlení do Fordu přímo, a nechat si vyjet kartu vozu. Tu ti udělají zdarma.

2013-11-25 20:12:41

tomenzino: Díky, budu to muset udělat. Nejde mi to do palice. Jinak motor jde jak šlak, díky Bohu!

2013-11-25 20:23:18

tomenzino:

Tohle mi vyhodilo a až na výkon a emisní normu vše sedí do nejmenšího detailu.

Model

Ford Focus

Modelová řada Mondeo/Cougar/Sierra/Cortina/Taunus

Modelový rok 2004 / 5

Stát Evropa - Německo Německo

Závod Halewood / Genk (Belgie) / Sao Bernardo

Výrobní závod Kolín nad Rýnem / Zaarluis, Německo (vlastní produkce)

Výrobní číslo 77940

Další informace:

Datum výroby: 24.06.2004

Karoserie: 5 Dveřový Sedan

Verze: Série 40

Motor: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)

Převodovka: 6st. manuální převodovka - MMT6

Strana řízení: LHD FWD

Stálý převod: 4.071/2.850

Emise: Emisní stupen IV

Klimatizace: Automatické Řízení Teploty

Vyrobeno pro oblast: (+)"D"

Lak: Stříbrná Stardust (metalická)

Barva interiéru: Interiér Ebony

Látka čalounění: Tria

Poznámka: Nerezové desky př.dveří

V Továrně Vyrobený Genk

Bez výbavy RSO

'Futura'

S elektronickou regulací

sp.pr.el.ovl. okna na jeden dotek

ovl.zadn.el.okna na jeden dotek

S Izolátorem

Bez stresního nosice

Se Sklopným Zpětným Zrcátkem

Duál.el.ovlád.vyhřív.vnějš.zrcátka

S vn. zp. zrcátkem v barve karos.

Bez klimatizace sedadla řidiče

Bez klimatizace sedadla spolujezdce

S výstr.svetlem zapnutí sed.pásu

s el. ovl sedadla rid. ve 2 smer.

s man. nast. sed. spoluj. ve 2 sm.

Méne kloubu tazného zarízení

s hlavicí red. páky pot. kuzí

s jedn.dálk. ovl. vst. dverí

Se Stěračem/Omývačem Zadního Okna

Bez Střešního Okna

Air Curtain Restrnt LH

Omezení regulace vzduchu RH

Deployable Anti-W'Lash Restr

S inteligent. airbagem řidiče

S inteligentním airbagem spoluj.

S bočním airbagem - strana řidiče

S bočn.airbagem-strana spolujezdce

S mini ocelovým náhradním kolem

(+) Zadni tlumice standard

5paprskové slitin.kolo 16 x 6,5

205/55VR-16 BSW Tyre

Náhr.mini kolo s omez. rychlostí

Se Standardním Zavěšením

bez asistenta nouz. brzdení

Protiblok. brzd. systém všech kol

S Protispin.Trakčním Systémem

Kryt vstupu pachového filtru

Bez Ohřívače

S kozeným potahem volantu

Bez Palivového Počítače

Navig. syst. zobr. pouze šipky

CD navigace-specifické země

Bez zpetného bezdotyk.senzoru

Bez Poplašného Zařízení Proti Odciz

Bez přípravy pro rádio

Bez pomocného přehrávače CD

Bez připojení interface Blue Tooth

Nižší verze s navig./CD/AM/FM rádio

Ice Feature Pack 24

ICE sada 25

ICE Feature Pack 26

Ice Feature Pack 27

Ice Feature Pack 28

Sada Ice 2

Balíček 7 ledové výbavy

Sada Ice 9

Se sadou ICE Feature Pack 13

Sada funkcí ICE 16

Sada funkcí ICE 17

ICE Feature Pack 23

ICE Feature Pack APA 1

ICE Feature Pack 35

Anténa pro méne výberový príjem

Se 4 Reproduktory

Bez rodinného zábavního systému

S Ovládáním Rádia Na Sloupku Řízení

Se zapalovacem cigaret

S Předními Mlhovkami

2013-11-25 20:26:42

kacer.donald:

Něco podobného ti vyjede ve Fordu, ale tohle je výbyva. Jde spíše o technické parametry motoru

2013-11-26 13:03:37

tomenzino: Tak informace z Fordu je následující. Mám 92 kW a Euro 4. Co dělat, když to nesouhlasí s velkým TP?

Mimochodem, euro 4 má vyšší vstřikovací tlak a jiné (víceotvorové) vstřikovače?

2013-11-26 13:24:16

kacer.donald:

A řekli ti,jak to s tím motorem je? Vyšší tlak,a sedmiotvorove vstřiky jsou 2.2 TDCI co mám já.U tebe nevím?

2013-11-26 14:38:35

tomenzino: Mám ve Fordu Vídeň synovce, tak jsem mu poslal VIN, ať to proklepne. A dostal jsem odpověď, že je to verze 92 kW euro 4. Údaj nesedí s daty v TP. Co s tím, nevím.

 petrdepo  
2013-11-26 18:55:46

kacer.donald: Nebyly náhodou stejné údaje v původním zahraničním technickém průkazu ? Možná, že už tam byla chyba. Na magistrátu totiž většinou jenom opíšou údaje. To, aby hledali ve VIN kódech je pro ně moc práce. Pokud bys ale nutně chtěl v techničáku mít přesné údaje, tak by se to mělo dát vyřešit stížností na chybné vyplnění. Alůe nevím, jestli na to nemělo být upozorněno hned.

2013-11-27 09:01:40

petrdepo: Dík za radu!

Auto jsem koupil vloni po druhém majiteli. První registrace v Německu. Takže při přepisu jen opsali do malého TP údaje z velkého TP. Prostě údaje nesadí, což je spíše zajímavý technicko-administrativní fakt, zatím...

Nemám s tím zatím problém a jsem rád, že motor splňuje Euro 4. Má aspoň vychytané mouchy s VT čerpadlem, vstřikovači, rozjezdem, kulturností chodu, méně čoudí... Jen při případném prodeji, pokud se budou zpoplatňovat vozidla s nižší emisní normou, bych to nechal přepsat. Myslím, že na "reklamaci" není nikdy pozdě.

2013-11-27 11:07:53

kacer.donald: Ahoj, tady pozor s tou opravou dat v TP. Je tam jen tří letá doba na ORP. Po těch třech letech provádí skartaci a pak bys musel vyřizovat podklady přímo s Fordem. Řešil jsem tohle nedávno jedněm lidem s nezapsaným ABS v TP.

2013-11-27 13:37:30

povadi: Tak tohle jsem nevěděl. Dík za info! Ale od vystavení TP uběhlo hodně vody, takže celá je věc, víte kde...

2013-11-27 13:41:32

Ještě dotaz z jiného soudku. Trochu jsem vylepšil funkci recirkulace výfukových plynů systémem egr off. Bohužel se mi rozsvítila varovná kontrolka, ono pověstné žluté "boží" oko. Sice jsem to smáznul, ale brzy se objevilo znovu (Velký bratr tě sleduje|!). Ví někdo z Vás, jak Big Brothera ošálit a definitivně ho zaslepit? O jedné nabídce bych věděl, ale dát 3500 českých na stole je mi líto.

2013-11-27 14:18:07

kacer.donald: Kde Ti vyjeli všechny ty údaje o autě? Taky bych se rád podíval na své..díky.

2013-11-27 15:10:23

bedulas:

Kartu vozu ,ti vyjedou v každém Ford salónu (service)

2013-11-27 16:01:33

tomenzino: A grátys? :D Co musím říct, aby mě to dali..cože to vlastně chci?

2013-11-27 16:32:38

bedulas:

Pujdeš za tím predavacim technikem,jestli ti podle WINu vyjede kartu vozu.

Ano je to zdarma

2013-11-27 18:10:52

Chlapi, pokud si chcete pohodlně proklepnout své auto přes VIN, zkuste tady:

http://cz.vindecoder.eu/ford

Z vlastní zkušenosti mohu říct, že jsem získal stejné údaje jako z ofiko servisu Ford Vídeň (dělá tam synovec).

Pak dejte vědět.

 petrdepo  
2013-11-28 18:27:28

kacer.donald: Bohužel tohle dekódování VIN řekne jenom to nejnutnější (jestli není kradené) a na netu je takových možností dekódování více. Mnohem více technmických podrobností (odhadem 20x více) o voze řekne program Mcat.exe.


Odpovědět