Fórum - Téma


Mondeo TDCi - popis výměny spojky


Fórum Návody Mondeo TDCi - popis výměny spojky


Diskuze o vozidlu

2006 Mondeo MK III 2.2 VIN: WFOXX--------

19 fotek  |  1 videí  |  1 servisních knížek  |  151 diskuzí  |  5.00 l/100 km

Výkon motoru 136 kW (185 PS) při 3590 ot./min. Točivý moment: 461 Nm (340 ft/lb) při 1710 ot./min. Maximální rychlost 230 km/h. Zrychlení 9.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 485 kg. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 198 ccm (134 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, D2.2 TDCI Duratorq.

Mondeo Titanium X 2.2 TDCI 136kW 461Nm Hodně slušný mazel.Tedy s luxusním výkonemZamilujete si ho hned při sešlápnutí plynového pedálu


1  2  3  4

2014-08-03 21:08:45

jarema: právě, že se tím odvzdušňuje ložisko Je to totiž Hydraulické ložisko a tím, že ho odvzdušníš, odvzdušníš jeho krok.

2014-08-03 21:28:07

jarema:

Já teda nevim, ale jednou pišeš že se spojka neodvzdušňuje, a pak zase že jo. Už ti prestavam rozumět, jako v jiných tvých příspěvcích.

 petrdepo  
2014-08-04 09:08:25

Tak teď jsem z toho zblbnutý pro změnu já. Pokud vím, tak ložisko je ložisko (a to je namazané tukem z výroby) a hydraulický je jen váleček s pístem, který toto ložisko přes mechanismus vysouvá a tím ovládá pohyb spojkového talíře. Podle toho, jak to střídavě popisuje Jarema, tak to zní nějak divně. Nebo jsem to špatně pochopil já ?

2014-08-04 09:33:33

petrdepo:

Ano je to jak pišeš. Ložisko je stále ložisko, je to axiální ložisko, které je namazané z vyroby, a mazat se už nedá, není k němu přístup.

Jako jeho součást, je hydraulický valec, který ho vysouvá, a ten válec se odvzdušňuje šroubem, jako je na brzdách.

To už snad "jarema" pochopí

2014-08-04 11:53:17

tomenzino: řeč byla o samotnem ložisku někdo to tam psal.to je jasny že se ouvzdušnuje.

 petrdepo  
2014-08-04 12:25:23

jarema: Asi to zase pleteš dohromady. Ložisko se neodvzdušňuje. To je trvale namazané vazelínou. Jakpak bys odvzdušňoval kuličky v ložisku ? To je přece nesmysl. Odvzdušňuje se jenom hydraulický váleček, který axiální ložisko mechanicky ovládá. Tak, jak to pořád píšeš, tak je to to samé, jako kdybys u brzd odvzdušňoval brzdové destičky místo válečků. Přečti si po sobě svoje příspěvky..

2014-08-04 12:39:04

jarema:

Opravdu už nevim, jak ti to napsat. Pokud mluvíme o ložisku, mluvíme jako mechanici o hydraulickém ložisku, a to je ložisko + hydraulický válec. Samostatně nekoupíš ani jedno. Je to komplet a jmenuje se to hydraulické ložisko.

2014-08-04 12:46:21

tomenzino: ja už se nehadam..popletl jsem to sorry

2014-08-17 15:44:36

chcem sa opytat , lebo som niekde precital este , ze pri vymene zotrvacniku by sa mal menit aj simmering , je to pravda ??

diki

2014-08-17 16:00:39

ivo123:

Myslíš simering na klice, nebu u výstupu z převodovky?

Pokud po vizuální kontrole nevidíš, že by bylo ať jedno nebo druhé od oleje, nemění se.

2014-08-17 16:03:42

hej myslel som na kluke pod zotrvacnikom ,

takze dakujem za odpoved :)

2014-08-17 16:05:39

ivo123:

Není zač, ale pohledem zkontroluj obě dvě gufera.

2014-08-17 16:07:13

urcite hej , len to bola nova info pre mna ohladom vymeny komplet spojky tak som sa racej spytal

2014-08-17 16:15:42

ivo123:

Jasně, pokud je vše suchý, neni potřeba. Jsou to speciální gufera, a vydrží opravdu hodně

2014-10-29 20:36:58

Zdravím všechny, chtěl jsem se zeptat (možná hloupě) jestli je uvedený návod použitelný i pro Mondeo 2.0 TDDi 85kw?? Návod je super, nenašel jsem žádný tak podrobný přímo k motoru TDDi (D6BA).

2014-10-30 02:10:42

axis66:

Ano, návod jsem vložil primo sám, možná tam budou mírnější odlišnosti., ale jinak je to stejné, co se tyče spojky, demontáže

2014-11-04 21:02:59

Tak operace úspěšně provedena. Jediný zádrhel byl v tom, že pro demontáž spodního rámu bylo potřeba z něj ještě odšroubovat i řízení, jinak vše v podstatě sedělo podle návodu Jinak setrvačník byl už úplně KO, cvakal až na dorazy. Namontovali jsme Kit 4P od Valea s pevným setrvačníkem a odpruženou lamelou, takže problémy se setrvačníkem jsou (snad) již nadobro vyřešeny.

2014-11-04 21:07:07

axis66:

Tak to je dobře. Koukal jsem se, a o řízení je v návodu psáno. Asi jsi to přehlédl ty.

Jinak jsem zvědavý, jestli poznáš jiný komfort jizdy, bez dvouhmotnostniho setrvačníku.?

2014-11-05 18:08:04

Tomenzino:

pravda, je to tam přehlédl jsem to rozdíl v komfortu se projevil hned při první jízdě, ale k lepšímu, aspoň teda oproti starému setrvačníku. Je pravda že jsem nejel s Mondíkem kde je nový dvoumoťák, je možné že by to bylo ještě o kousek lepší

2014-11-08 09:16:26

Zdravim, taky mě čeká výměna strvačníku a spojky a díky za návod. Pořád zvažuji, zda to udělat sám nebo servis-jeden chce za práci 3500 a doporučuje jednoduchý, Taky řeším zda dvouhmotu nebo jednoduchý a nakonec nevím, jaký dvouhmotový tam vlastně patří, mam 2 litr 96kW z 12-2001. Našel jsem sadu LUK 600004700, ale někde psali, ře je to az od 032003. Stále pátrám a uř se to stává akutní prptoře piliny ze setrváku se usazují na strateru a pak se nezasouvá pastorek. Poradte prosím


Odpovědět

1  2  3  4