Fórum - Téma


Mondeo TDCi - popis výměny spojky


Fórum Návody Mondeo TDCi - popis výměny spojky


Diskuze o vozidlu

2006 Mondeo MK III 2.2 VIN: WFOXX--------

19 fotek  |  1 videí  |  1 servisních knížek  |  151 diskuzí  |  5.00 l/100 km

Výkon motoru 136 kW (185 PS) při 3590 ot./min. Točivý moment: 461 Nm (340 ft/lb) při 1710 ot./min. Maximální rychlost 230 km/h. Zrychlení 9.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 485 kg. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 198 ccm (134 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, D2.2 TDCI Duratorq.

Mondeo Titanium X 2.2 TDCI 136kW 461Nm Hodně slušný mazel.Tedy s luxusním výkonemZamilujete si ho hned při sešlápnutí plynového pedálu


1  2  3  4

2012-03-24 23:19:47

Ahoj kolegové Forďáci,

chtěl bych vám přesně popsat a přiblížit výměnu komplet spojky na Mondea s dieslovým motorem.

Mám tedy 2.2TDCI ale je to stejný i na 2.0TDCI

Takže začneme tím že podložíme vůz na přední nosníky vozidla.Tím získáme veškrý prostor v předu pod autem.

Demontujem kola.

Odšroubujeme pod vozidlem,koleno výfuku (ořech 15),spodní silentblok převodovky (ořech 15 a 18.

Povolíme matice šroubů od spodních čepů ramen (ořech 18 a torx 45.Odšroubujem stebilizační tyčky z tlumičů (ořech15 + imbus klíč 5.

Na levé straně demontujeme brzdič z náboje (ořech16).Vysuneme poloosu z převodovky a odšroubujeme tři matice horního uložení tlumiče (ořech 13).Vycvaknem konektor snímače ABS. Vyjmeme celý díl náboje s tlumičem ven z vozu.

Tím získáme velký prostor pro demontáž převodovky.

Dále demontujeme z přední hrany rámu na levé i pravé straně držák potrubí intercoleru (ořech13) (chladič turba).

Stejně tak na levé i pravé straně demontujeme držáky chladiče se saharou (ořech 10).Zůstane vyset na hadicích takže není potřeba nějak vyvěšovat!

projdeme postupně kabeláž která je nacvakaná na rámu plast příchytkama ktaré odcvakáme.

Tím jsme ze spodu vozu hotový k uvolnění rámu.

Povolíme proto celý rám (ořech 21)

Vyvěsíme rám maximálně co je to možné.Poté povolíme a vyjmeme 2 šrouby řízení (ořech 18)

Poté co jsme povolili matice šroubů spodních ramen tak vyjmeme i šrouby spodních ramen a tím jsme dosáhli úplného vyjmutí rámu z auta.Pozn.vozy s xenon světly odpojení konektoru z ramene

Na pravé straně demontujeme domeček uložení ložiska poloosy (ořech 13) a puze povolíme matice horního uložení tlumiče a vysuneme poloosu z převodovky.Vyvěsíme!Pozor na poškození kloubů

Následně v horní části vozu vyjmeme vzduchový filtr.pouze vysuneme a demontujeme 2 hadice s ním spojené.

Dále vyjmeme baterii ořech 10+plastový kryt.

Demontujeme držák baterie 8šroubů (ořech 10 + 2 šrouby torx kostra T20)Vysuneme držák z kabeláže.

Vymačkneme táhla řazení 2X rychlospojka.1X hydraulická trubička z ložiska spojky

Poté demontujeme starter 2šrouby ořech 13. Pouze vysunem a necháme na místě.

Po celém obvodu převodovky odšroubujeme 10 šroubů ořech13.1x držák trubičky ořech 10.Vysuneme konektor polohy kliky.

Následně zavěsíme motor na montážní oko na pravé straně.

Povolíme hlavní silentblok převodovky matice ořech 18.Spustíme motor s převodovkou níže tak aby jsme

mohli demontovat celý držák převodovky 4X šroub ořech 15.Vysuneme konektor zpátečky.

Spustíme motor ještě níže pod úroveň podběhu a vyjmeme celou převodovku ven z vozu.

Poté demontujeme přítlačný talíř ořech10 s lamelou a následně demontujeme dvouhmotnostní setrvačník Torx vnitřní E14.Na převodovce vyměníme spojkové ložisko 3X šroub ořech 10.

Pozn.z převodovky vyteče normální manipulací max. 0.5L oleje kterou doplníme zpět šprickou nalévacím otvorem.

Důležité

Postup montáže musíme dodržet pořadí jako u demontáže

Montáž je stejná pouze nezapomeneme vystředit lamelu kolíkem a odvzdušnit hydrauliku spojky.

Snad se mi povedlo hodně přiblížit výměnu kompletní spojky samozřejmě je možné na nějaké opomenutí

ale dotazy které budete mít určitě zodpovím.

Tomenzino

http://www.fordclub.eu/us...mages_category.php?id=909

2012-03-24 23:36:35

Moc dobjá (dobrá) práce.

2012-03-24 23:37:53

Uf to ale je práce.Ještě na svůj profil k tomu dodám foto.Diky Hupino

2012-03-25 09:17:44

klobouk dolu až mi exne spojka tak vim za kim mám jít tak ať zase jezdí jako tenkját

2012-03-25 18:58:16

To víš že jo Doktore Klidně dej vědět na cizím se dělá líp

2013-02-08 22:55:28

paradni pracicka ceka me to taky pristi vykend udelam to jako ty

2013-05-17 16:39:35

tomenzino: ahoj,cetl jsem ze prej je k tomu potreba specialni naradi?mam take mondeo 2.0tdci 96kw a odesla my spojka.informuj mne prosim na otik286@seznam.cz

2013-06-07 08:47:23

tomenzino:

Zdravím Vás. Odkad Jste ?

Dokázal by jste vyměnit ložisko spojky u mého TDCI 96 kw, také a případně za kolik ?POpř, jak dlouho výměna trvá

díky za odpověď na mail : dalikace@seznam.cz

Dalibor

2013-06-07 10:41:48

dali: Tomenzino to, narozdíl od tebe má ve svém profilu napsáno, odkud je. Ale ty jsi to ve svém profilu zapoměl vyplnit, takže můžeš být od Aše až po Břeclav. To je šok, že jo ?

2013-06-07 15:19:26

dali:

Samozřejmě petrdepo má pravdu.Mám to ve svém profilu. Spojku samozřejmě umím vyměnit včetně ložiska, koneckonců to mám výše napsáno. Pokud bych něco takového dělal, tak pouze komplet.

2014-02-10 09:43:12

Dobry den, najprv chcem pochvalit, za skvely a napomocny postup. Chcel by som sa este ale opytat, ako je to s montazou napravnice spat. V knihe Jak na to? sa pise, ze je potrebne pouzit vodiace koliky Ford 205-316, aby napravnica presne sedela. Ako to teda vyriesit v domacich podmienkach?

2014-02-10 21:55:30

mondejo_ke:

Žádné kolíky nejsou potřeba. Pokud je uložení na rámu v pořádku, sedne si to přesně jak má. Ale stejně po takové demontáži doporučuji nechat si udělat sbihavost přední nápravy.

2014-02-11 12:05:37

OK, dakujem za odpoved. Takze ziadne specialne naradie k tomu netreba? Este by som sa chcel opytat na tu lavu stranu - ked povolim to ulozenie tlmica, ide potom ta poloos s tehlicou a tlmicom pekne vonku? Je tam dost miesta? Brzdovu hadicku treba niecim stlacit? Dakujem.

2014-02-11 16:53:16

mondejo_ke:

Nic speciálního, jen gola sadu klasika, lepší je při ruce i malá gola sada a nějaké klíče.

Pokud vyndaváš celé uložení, poloosu z převodovky celkem lehce vycvakneš, je na konci

stejně jako na straně homokinetického kloubu kulaté pero. Takže to jde dobře. Brzdový třmen demontuj ale vyvěs ho

do podběhu, aby jsi nemusel odpojovat hadici. Ušetříš si práci s odvzdušněním.

Jediné pokud budeš měnit komplet spojku, kup si oříšek do goly E14 na povolení setrvačníku z kliky motoru.

2014-02-13 08:39:04

tomenzino: Dakujem za odpoved. Komplet spojku, dvojhmotny zotrvacnik aj lozisko som mal menene v servise pred 2 rokmi, ale zacala sa ozyvat prevodovka, konretne lozisko na predlohovom hriadeli, takze budem musiet prelozit len to vytlacne spojkove lozisko - to prehodim bez problemov vsak? Chcem sa do toho pustit sam, nejak pomaly to porozoberam a poskladam. Este sa chcem opytat na tie orechy torx, stacia standardne, alebo predlzene? Dakujem.

2014-02-13 08:52:26

mondejo_ke:

Na demontáž, stačī klasické ořechy z goly. V tvém případě nepotřebuješ ani ten torx E14. Držím palce

2014-02-22 23:51:34

Parádní návod čeká mě to příští měsíc tak snad se zadaří

2014-03-03 12:45:25

Dobry den, chcel by som sa este opytat, ci budem potrebovat ten vystredovaci kolik. Budem menit len prevodovku, takze prehodim iba vytlacne lozisko a dam ju spat. Lamela zostane vystredena? Nebude potrebne je vystredit nanovo?

2014-03-03 13:50:43

mondejo_ke:

Pokud zustane vše na motoru bez povolení tzn. přitlačný talir, není potřeba nic vystřeďovat.

2014-03-06 16:15:41

tomezino - , nemam slov , velmi ti dakujem za tento paradny navod , lebo sa aj ja chystam menit komplet lebo sa mi yacina asi ozyvat lozisko ked zosliapnem spojku tak zvuk ako kovove trenie ale len pri prvom stupni ked to robim pomali ,

ale mam este jednu otazku : ked menis celu spojku j zo zotrvakom je nato neaky specialny postup na rozobratie a zlozenie , ze tam treba neako zafixovat a znacit niekde ked sa to meni nieco ako pri rozvodoch ?

dakujem


Odpovědět

1  2  3  4