Fórum - Téma


Mondeo TDCI cukání při ustálené rychlos


Fórum Pokec všeobecný Mondeo TDCI cukání při ustálené rychlos




2012-08-06 19:49:27

Zdravim Forďáci chci se s vámi podělit s problémem ktery mi nastal a byl vyřešen. Mé Mondeo TDCI 96kw 2003 začlo z čista jasna pocukávat okolo 1800-2200 ot/min a také při ustálené rychlosti třeba 140km jemně cukalo spíš jemně zpomalilo a zase zrychlilo takže to s vámi nepřijemně pohupovalo.Také jemně stoupla spotřeba,ale to mě zas tak nezaskočilo protože v tu dobu jsem jezdil hodně po městě,kouřivost nevzrostla oproti normálu Začlo se mi malounko chtít neboť podobné příznaky měl muj známí a měl v hajzlu čerpadlo a vstřiky.Ale ještě jsem nic nevzdával,proto jsem auto zvedl a prohledl všechny hadice,a trubky od turba. Nic nenalezeno, auto táhlo úplně stejne. Nicméně jsem si řekl že skusím vyčisti egr, po rozdělání jsem se nestačil divit co tam je za když jsem ho vyčistil rozhodl jsem se ho raději zaslepit. Jelikož mám euro 4 tak se musí jenom částečně aby se nerosvítila funkce motoru. když jsem egr vracel zpátky ta jsem si všiml že hadice k němu je na straňě u chladiče vody mastná, hadici jsem zmáčkl a ejhle ušklíbla se na mě díra na 3 prsty. Nechtěl jsem z vrakáče koupil jsem novou,ale ve fordu na mě ty sarjajti chtěli 1800kč.To mě trochu ale problém byl vyřešen tak jsem šťastný doufám že to někomu třeba pomůže, můžu říct že se to opravdu blbě hledalo a možná bez vyndání egru bych to ani nenašel.

2012-09-05 11:08:46

Zdravím, Váš tip pomohl. Chovalo se mi to přesně jak píšete - takové "pohupování" při ustálené rychlosti. Navíc jsem zaznamenal delší dobu snížený tah a řekl bych mnohem vyšší kouřivost, zejména v otáčkách nejvyššího kroutícího momentu.

Otevřel jsem kapotu a podíval se na tu hadici mezi EGR ventilem a intercoolerem a uviděl dvě asi 4cm trhliny cca 2cm od sebe ihned pod EGR ventilem. Pravděpodobně už tam byly delší dobu, ale až ve chvíli, kdy mi začalo auto pohupovat jsem si řek, že teď už něco vpořádku určitě není - předtím sem tomu nevěnoval příliš pozornost, auto mělo tah, resp. říkal jsem si, že už jsem si na něj zvykl a snížený tah se mi jen zdá a kouřivost - motory v těchto vozech nemají DPF, při akceleraci to sice zakouřilo, ale říkal jsem si, že je to normální.

Novou hadici jsem kupoval ve Fordu Hornát v Plzni - něco málo přes 1800,- Kč s daní - za kus gumy skvělý obchod pro Ford - dokonce jí měli ihned skladem, o čem to asi vypovídá :) Zajel jsem za automechanikem (v Plzni na Slovanech - pan Ferda), který mi ji vyměnil a rovnou i vyčistil EGR ventil (v plechovce mi pak ukázal co v něm bylo - nemalý nános sazí). Cena práci byla podle mě odpovídající, osobně nic na autě neopravuji, nemám náladu se špinit a ztrácet s tím čas - navíc, když jsem viděl jak zoufale málo je okolo té hadice místa, tak bych u toho leda tak nadával.

Po výměně auto jede zase v pořádku, má opět tah a v podstatě vůbec nekouří.

Mondeo TDCi 2,0 85kW GHIA r.v.2006

> kubix31: děkuji Vám za tip

2012-09-05 11:28:43

Skvělý obchodní tah? Na Dodge stojí hadice 400 dolarů.

2012-09-05 22:25:19

to lucass tak aspoň že to pomohlo já jsem radši pro jistotu egr ještě zaslepil. Ale pozor!! kdyby jste chtěl zaslepovat tak musíte do záslepky vyvrtat otvor o pruměru 1 cm jinak se vám rosvítí funkce motoru. Teda jestli vám auto splnuje normu euro 4 u euro 3 se nemusí. Egr je tam totiž spíš na škodu než na užitek v podstatě zasírá motor. Recirkuluje spaliny,takže ty srajdy co jsou ve výfuku jdou také do sání. Tak přeji ať mondex jezdí dále

2012-09-06 11:50:29

Zdravím, funkci EGR znám - vím, že přepouští spaliny z výfuku zpět do sání a dojde tak k opětovnému spálení -výsledkem jsou v jistých režimech nižší emise. Rozhodně by se EGR neměl projevovat při tahu motoru - jakmile se šlápne na plyn, EGR se musí okamžitě zcela zavřít.

Souhlasím s tím, že je to další eko-záležitost, motor to ke své činnosti nepotřebuje, nic se tím co do chodu motoru nevylepší. Mám Euro4, o nutnosti alespoň 1cm otvoru při zaslepení opoti Euro3 variantě vím, ale právě kvůli tomu mi to přijde jako zbytečné - přes ten otvor se tam spaliny stejně dostanou a neřekl bych, že nějak výrazně méně. Euro3 varianta zase při zaslepení (úplném) neprojde emisemi. EGR beru jako věc, která tam prostě je a dokud bude dělat jen čistě to co má, ať si tam je - lepší mi přijde jej např. jednou za 2-3 roky vyčistit. Mechanik mi jej čistil, nános tam byl, ale žádný extrém to nebyl (po 6 letech, neočekávám, že předchozí majitel jej čistil) - saze tam byly, ale nebyly to ty 5mm nánosy o jsem zahlédl na jinýh webech.


Odpovědět