Fórum - Téma


Mondeo * Symboly pojistek F2-50A a F2828-20A


Fórum Technický koutek Mondeo * Symboly pojistek F2-50A a F2828-20A



1  2

2013-09-18 09:52:27

petrdepo: Ten příhřev chladící kapaliny je tam pro zlepšení funkce topení a ne pro motor. Je známo, že tyto dieslové motory méně topí a tak se tam dávají dva druhy přitápění. 1 - topení spalující palivo 2 - elekrické přihřívání chladící kapaliny. ten příhřev je tam již z výroby viz schéma, které jsem sem dal na dizkuzi. Jinak motor si s teplotou porádí pomocí svých termostatů a udržuje si teplotu kolem 100 st.

2013-09-18 10:33:50

mirsu: Jenomže tím, že je příhřev zařazen v okruhu chladicí kapaliny, tak nepřímo ohřívá i motor. V zimě si majitelé dieselových Fordů stěžují na to, že za mrazu se jim motor za rychlejší jízdy většinou ohřeje jenom na cca 70 stupňů a to je důvodem sníženého výkonu topení. To je známkou náporového chlazení které proudí kolem motoru. Když se použijí dečky nebo zakrytí části chladiče, klesne proudění studeného vzduchu natolik, že se motor udrží ohřátý na cca 80 stupňů. To už je optimální provozní teplota. A potom není třeba žádný příhřev.

Navíc, když si spočítáš odběr tohoto přihřívání z alternátoru, nabíjení baterie, světel, případně i vyhřívání zadního skla a u někoho vyhřívání sedaček, tak se dohromady alternátotu "protáčí panenky". Podle mne to přihřívání není primárně určené pro trvalý provoz. Každé větší zatížení alternátoru také zvyšuje spotřebu paliva. Určitě k tomu bude nějaký komentář v manuálu k autu.

2013-09-18 10:59:45

mirsu:

To očem jsem psal, bylo opravdu je jako bufík s cirkulačním čerpadýlkem. Mělo to spínací hodiny, pro chod topení před příchodem do vozu. Předehřátí interieru, a to jsem viděl u Mondea MKIII. Topení na elektriku nevím jak by dlouho v zimním období fungovalo, protože by to mělo značný odběr z baterie,a to by muselo být ještě to čerpadlo, aby voda cirkulovala také.Takže tuto variantu jsem opravdu neviděl, ale samozřejmě netvrdím že není.

U jiných značek, je v autě pod sedačkou spolujezdce ještě jedna baterie, a mají topnou spirálu u výdechu větráku. Takže v zimě auto topí téměř okamžitě, bez zahřátí motoru. Takže variant je určitě hodně.

2013-09-18 11:01:24

petrdepo: To co píšete má logiku, asi tam ten příhřev dali, aby vyloučili případy, kdy řidič zapomene tu dečku v teplém počasí odstranit. Jinak, když se člověk zamyslí .... pokud člověk použije váš způsob, určitě je hospodárnější, ten příhřev má docela slušný příkon (50A a 20A pojistky ) a vůbec ohřívat něco na co stejně ženu ledový vzduch ..... V manuálu je pouze to, pokud je venkovni teplota nižší jak 0st. a je zapnutá klima zapne se ten příhřev, který je řízen Modulem GEM.

2013-09-18 11:06:32

mirsu:

Tak to bude ono.Při zapnutí klimatizace červeným tlačítkem, se sepne topná spirála, která vytápí interier.Nikdy jsem se po tom nepídil,

ale při zapnutí tím červeným tlačítkem, mi to topí také téměř hned

Jsi to asi objevil

Bufík je jiná varianta

2013-09-18 11:17:09

mirsu: Klimatizace zřejmě hlídá teplotu vzduchu z výměníku topení a dokud ta nedosáhne určité teploty, tak asi k tomu používá ten příhřev. Po dosažení požadované teploty vzduchu z výměníku topení asi příhřev automaticky vypíná.

2013-09-18 11:28:24

tomenzino: Tohle asi bude ta druhá varianta, která má spalovat naftu

2013-09-18 11:31:40

mirsu:

Ale já právě toho bufíka nemám, a zapnutí červeného tlačítka, se sepne kompresor klimatizace, a možná ta topná spirála, proto to topí ihned.

Nebo jiná možnost, že při mínusových teplotách, a zapnutí kompresoru, umí kompresor vlastně topit, pokud je nastaveno např. 18 stupňů

Pěkné schéma

2013-09-18 11:49:53

Pokud by jste chtěl všechna schemata, zašlu vám odkaz na stažení bez registrace zdarma. Je tam asi 480 stránek, je to ale jen do roku 2003 stažení bez registrace trvá asi 5 min (i když tam psali asi 9)

2013-09-18 11:56:30

petrdepo: Určitě to tak bude moc díky.


Odpovědět

1  2