Fórum - Téma


Mondeo * Symboly pojistek F2-50A a F2828-20A


Fórum Technický koutek Mondeo * Symboly pojistek F2-50A a F2828-20A



1  2

2013-09-16 18:19:46

Dobrý den, mám Mondeo 2.0 TDCI 96kW a potřebuji vědět pro co jsou uvedené pojistky je u nich symbol

¨něco jako položená číslice "4" a je v rámečku se 4-mi výběžky není tu náhodou někdo, kdo ví coten symbol znamená? moc díky za případné sdělení.

2013-09-16 20:18:14

mirsu: ten symbol nebude asi nic zásadního ...

2013-09-16 20:23:06

mirsu: pojistka F2 50A napájí hlavní relé K 79 a to spíná spotřebiče po zapnutí klíčku.

2013-09-16 20:31:25

stturnier200: Díky za odpověď, asi máte pravdu, auto jede dobře a vše je funkční, ale nevíte, zda by to mohlo být přídavné topení (ohřívání chladící kapaliny při teplotách pod 0 st.? Podle diagnostiky tam toto topení mám čili topení 1 a 2.

2013-09-16 20:35:20

jon29: Díky za odpověď, i tuto variantu ověřím.

2013-09-16 20:43:53

mirsu: Je možné že MKIII již touto funkcí disponuje bohužel tuto informaci nepotvrdím, Moje MKII to určitě nemá Tady nemohu sloužit, ale slyším to poprvé ...snad bude někdo vědět

2013-09-16 20:47:05

stturnier200:

V pojistkové krabičce u motoru, máš dvě tyto hlavní pojistky. Aspoň by jsi měl mít. Myslím že jsou 30A

2013-09-16 20:55:00

Mám tam F2 - 50A a F28 - 20A

2013-09-16 21:01:45

tomenzino: A MKIII má Tome nějaký "příhřev" chladičky pod 0° ?

2013-09-16 21:05:27

stturnier200:

Já to měl i u MKI. Byli to nějaké hlavní pojistky napájení

2013-09-16 21:09:08

tomenzino: Né , já myslel Tome přídavné topení cladičky , když je venku méně jak 0° , jak psal Mirsu

2013-09-16 21:12:33

stturnier200:

Jediný co v Mondeu může mít, je předehřívač neboli bufík. Přídavné topení.Je za pravým zadním kolem.

Za příplatek byl ve výbavě možný

2013-09-16 21:19:15

tomenzino: Jsou dva typy: 1 - je ten bufík, ten ale nemám 2 - příhřev chladící kapaliny to asi budu mít já viděl jsem i schéma ale to je na starší Mondea 2003 já mám 2005 a tak to zapojení už nesouhlasí. To schema za chvilinku vyhledám a zkusím ho sem vložit

2013-09-16 21:29:11

tomenzino: tady je to schema

2013-09-16 21:29:15

mirsu:

Já osobně vím jen o jednom, a to je právě jakoby předehřívač chladící kapaliny. Je to samozřejmě na naftu, Pak záleží jestli je to jen na vyhřívání vody, nebo propojeno s vyhříváním interieru přes radiátor topení, a větrání.

To schéma je na elektrické ohřívání, a to jsem neviděl

2013-09-16 21:39:39

tomenzino: Na tom schematu je ale zapojena pojistka F3 - 60A a tu já osazenou nemám ale to je z roku 2003 proto je možné že já budu mít pro topení 1 tu pojistku 20A a pro topení 2 (má 2X takový výkon) 50A

2013-09-16 22:07:50

tomenzino: Bufík jsem měl v autobusu , ..ale to ty taky víš

2013-09-16 22:17:02

stturnier200: Ještě to vše ověřím a až budu vědět jak to je napíši. Je pravda, že topit elektrikou v autě bych taky nečekal. když to člověk ale promyslí, není to zas taková blbost. Při teplotě 0 st. a méně se alternátor dobře chladí a ty tělesa jen pomáhají přitopit . Každopádně děkuji za diskuzi a strávení času a přeji všem dobrou noc

2013-09-16 22:20:22

mirsu: těšilo nás a dobrou ..

2013-09-18 08:58:06

mirsu: Nevím, proč potřebuješ příhřev chladicí kapaliny, Výkon tohoto příhřevu totiž za jízdy v zimním období pro to, aby motor udržel teplejší, nestačí. Příhřev má význam jenom pro to, aby se motor po nastartování dříve ohřál (při stání na místě). Pokud auto stojí, tak se potom motor udrží při běhu na volnoběh teplý i při zapnutém topení. Pokud bys chtěl, aby motor byl teplejší za jízdy, tak je mnohem účinnější mít zakryté otvory v přední masce. To proto, že za jízdy při nižších venkovních teplotách je motor silně ochlazován náporově.


Odpovědět

1  2