Fórum - Téma


Mondeo * startér - upadnutý káblík - kam s ním?


Fórum Technický koutek Mondeo * startér - upadnutý káblík - kam s ním?




2014-02-18 23:02:55

Zdravím,

potřeboval bych, jak jinak, radu. Začal mě zlobit startér, po otočení klíčkem se ozvalo ze startéru jen cvaknutí a nic, konec. Když jsem držel klíček ještě dalších 5s, tak nakonec startér naskočil, takže záhul na baterku. Startér jsem tedy vyndal, rozebral, vyčistil, smontoval. Strčil jsem startér zpátky do auta, spojil jeden konektor, připojil tlustý kabel od baterky na největší šroub u startéru a... zůstal mi tam viset urvaný malý tenký kablík čouhající z černé plastové dutinky a nevím kam s ním.

Kablík nemá žádné očko ani konektor - jen kouká roztřepený měděný konec, délka celého káblíku v dutince je asi 30 cm a vede nevím kam.

1. Když ten káblík nepřipojím nikam = tak to startuje stejně jako dřív = nestartuje.

2. Když ten káblík položím na prostřední šroub startéru (nic na něm není) = tak to nastartuje okamžitě, ale zůstane svítit kontrolka oleje a nezhasne!

3. Když ten káblík připojím na šroub spolu s tlustým kabelem od baterky, tak to startuje okamžitě a kontrolka oleje nesvítí.

Tak nějak nevím k čemu ten káblík je, myslel jsem, že je to spouštění startéru, ale proč tedy svítí kontrolka oleje? Nebo je to čidlo oleje, ale to by snad nemělo vliv na startér ne?

Můžete mi někdo poradit, jestli to mám dobře zapojené?

Předem moc díky. Mondeo MkIII

2014-02-19 08:27:17

Ahoj,

ještě přikládám foto odkud vede ten káblík. Nemůžu nikde najít fotku s popisem motoru - abych zjistil k čemu je ten konektor.

Díky.

2014-02-19 09:32:36

Ahoj, podle me to bude ten malej kabl co je chycenej pod matickou na desitku klic hned za tou vetsi matkou kde je chycenej ten silnej kabel od alternatoru pres starter na baterku, mam takovy tuseni ze je to ovladaci kabel starteru, proud je tam stalej tim silnym ale ten malej ovlada to startovani kdyz otocis klickem. myslim ze to ocko ktere tam nemas je v takovym plastovym cajku spolecne s okem od velkeho kabelu z altu. Kdyz chces ten kabel vyndat musis povolit obe ty maticky protoze ty ocka jsou v tim plastu spolu. Ten mensi kabel se pak rozpojuje j zasuvce kousek dal smerem k servocerpadlu. vcera sem to mel venku protoze sem ten silnej kabel menil ale mam TDDI.

2014-02-19 09:46:49

Vypada to nejak takhle

2014-02-19 10:56:03

matrosh: díky, ale trochu se neorientuju v tom obrázku - to je ten rozdělanej ten konektor (vyznačený šipkou na obrázku od mě)? Právě jsem do toho konektoru nemohl dostat, sundat to a nechtěl jsem to rvát silou a zprasit ho.

Mám taky TDDI.

A taky je tam už opravovaný snad všechno, co se mohlo pos*at....., tak se pos*alo.....

2014-02-19 11:02:29

matrosh: Když ten malej kábl připojím na 10 šroub na startéru, tak mi na palubce vyskočí chyba mazání a už nezhasne. To mě mate.

2014-02-19 11:03:43

Tenhle plastovej cajk je na tom silnym kabelu co vede od alternatoru na sterter a ze starteru na baterku, vidis vedle to maly ocko? toje taky prisroubovany ke starteru a podle me tam patri tvuj upadly kablik. je tam strasne pitomej pristup kdyz chces ten kabel oddelat od stareru, ja mel malou racnu a na tom asi 3 prodluzovaci nastavce, povoloval sem to od nadrzky serva, nejdriv tu 13 maticku a pak tu 10 maticku vedle potom pujde celej ten silnej kabel i stimhle plastovim nesmyslem s obema ockama sundat ze starteru.

2014-02-19 11:06:51

Kdyby se ti to povedlo vyfotit tak bych ti poradil vic, ja totiz celej ten silnej kus od altu az na baterku menil tak tusim jak to tam vypada ale potreboval bych videt presne co ti tam visi a jak tam mas kabely ke stareru

2014-02-19 11:28:06

Tady sem to dosel vyfotit ale moc dobre tam videt neni

2014-02-19 11:40:35

matrosh: Uff, díkec moc! Akorát tam stopro nemám ten plastovej bazmek. Auto je x-krát opravovaný, takže to určitě někdo v servise potratil. Odpo se na to mrku.

2014-02-19 11:45:42

Je to mozny ze ho tam nemas v tom pripade tam mas jen slabsi kablik pod 10 a silnej pod13. Ja tam ma dodelavanou smycku protoze sem nesehnal tak silnej kabel tak tam mam dva slabsi.

2014-02-23 12:41:44

Zdarec,

děti mi darovaly chřipku, tak ležím a nemůžu moc lítat kolem auta, ale důkladně jsem se díval na fotky od tebe a já to tam mám jinak, ta krabička, do které má vést kábl z 10 matky, tak tu krabičku tam nemám. Káblík, který mi tam visí a měl asi být na 10 mám o hodně tenčí - má tak 1mm průměr.

Každopádně naposled jsem to nechal přišroubované na 13 matce spolu se silovým + vodičem od baterky.

Takže + vodič od baterky na 13 matce, tenký káblík taky na 13 a na 10 nemám vůbec nic. Ale funguje to. Snad nevyhořím

2014-03-06 13:56:39

Ahoj,

prosímtě, na tom obrázku od tebe http://www.fordclub.eu/gr...1/full/7864_wp-001479.jpg s popisem "Kablik od 10 maticky se spoji do tydle zasuvky", tak máš na spojení do toho konektoru vpravo? Protože ta červená šipka ukazuje kabel a něco kulatého černého pod ním (z fotky nevím, jestli to je nějaká krabice nebo černá hadice nebo co).

2014-03-06 14:20:11

Jojo myslim tim tu cernou krabicku v pravo, sipka ukazuje husi krk a vnem ten kabel ktery jde od 10 maticky do te krabicky (spojky) v pravo.

2014-03-06 15:25:42

Díky moc

Aha, tak to budu muset vlézt pod auto, abych se podíval jestli není někde přerušený káblík, zkrat v konektoru nebo špatně utažené.

Asi tam bude nějaká prasečina v elektrice, protože mě tam visel upadlý káblík, který jsem dal na 10 matičku a startuje to OK. Teď jsem přišel na to, že to není káblík od baterky, ale od čídla tlaku oleje.

Nějakým způsobem to funguje (asi tam při otočení klíčkem jde +12 V). Každopádně nevím, kam jinam s ním :(

2014-03-06 19:00:21

Takže,

k večeru jsem vlezl pod auto, sundal saharu, čuhnul na kabely. Pozitivní je, že jsem našel, kam patří urvanej káblík od čidla tlaku oleje = opraveno.

Blbý je, že startér jede furt blbě. Zapojené jsem to měl dobře - menší kabel na 10 matku - z něho jde při otočení klíčkem proud. Ostatní kabely OK.

Rozpojil jsem konektor a připojil měřák = při startování se na konektoru (jdoucí na 10 matku) objeví 10V. To samé přímo na 10 matce. Tím jsem vyloučil, že by byl špatný kabel.

Startér po otočení klíčkem jen cvakne a NIC. Vypnu tedy zapalování, otočím klíčkem znova, nechám žhavit a nastartuje. Takhle jsem to zkoušel snad 10x - 1. otočení nic (jen cvakne), 2. otočení nastartuje.

Že by byl problém ve spouštěči startéru? Proč by ale fungoval až na druhé otočení klíčkem.

 petrdepo  
2014-03-06 19:13:27

orange: Mohou být načnuté (nakleplé) zuby pastorku startéru nebo věnce setrváku a potom se třeba nepovede zasunutí pastorku hned na první pokus. Asi by to chtělo zkontrolovat.

2014-03-06 19:36:01

petredepo:

startét jsem měl před 3 týdny venku, rozebral jsem ho do mrtě, vyčistil, složil a zpátky namontoval. Startét uvnitř byl skoro čistej, trochu prachu z uhlíků jinak nic, uhlíky skoro nový, ozubení v poho. Akorát jsem se nedostal do toho malého spouštěče startéru - je tam nějak nalisovaný a nešlo to za boha rozebrat.

Když jsem dal startér zpátky do auta, tak to startovalo parádně hned napoprvé, asi 3 týdny až do dneška - dnes to zase začalo zlobit.

 petrdepo  
2014-03-07 10:17:25

orange: Ještě můžeš zkusit přivést +12V z baterie kablíkem rovnou na přívod vysouvací cívky startéru. Pokud bude fungovat, tak je závada jinde. Pokud bude zabírat nespolehlivě (třeba jen cvakat) tak může být problém s tou vysouvací cívkou (například mezizávitový zkrat, který může snižovat sílu vysouvací cívky). Jen nesmíš zapomenout mít řazení v neutrálu, aby tě auto náhodou nepřejelo kdyby startér zabral.


Odpovědět