Fórum - Téma


Mondeo ST220 * rozjezdy


Fórum Technický koutek Mondeo ST220 * rozjezdy




2014-02-08 18:28:54

Zdravím Forďáky.Asi před rokem jsem koupil ST220 r.v. 2002.Nevím jestli je něco špatně nebo ne, protože v jiném ST jsem ještě neseděl.Při rozjíždění musím přidávat plyn, jinak to chcípne a to i z kopce při velmi pomalém pouštění spojky.Vypadá to že motor má snahu přidat ale pak to poskočí a hotovo.I přeřazení rychl. stupně není plynulé.Když přeřadím a pustím spojku tak to zacuká.Někdy to cukne i při mírném přidání plynu v nižších otáčkách.Je mi to divné protože u předchozích benzínových aut rozjezd v pohodě bez plynu.Dokonce i Saxo 1,1i se rozjede líp.Volnoběžný ventil,zapalovací kabely,svíčky,vzduch. filtr vyměněno.Bez ůspěchu.Tlak paliva ok,diagnostika ok.Tlaky ve válcích 14,5 ve všech.Dík za radu

2014-02-09 20:41:24

honik: Zdravim tak u ST už jsem si zvyknul, že bez plynu se prostě nerozjedeš, spojka je naladěná tak, že zabírá jen v určitym pásmu a je hodně citlivá, takže s tim maj kolikrát lidé neznalí i trošku problém, i já než jsem si na to zvyknul, tak mi to ze začátku párkrát chcíplo. Už mám na autě druhou spojku i se setrvákem ,koupenou jako novou a je to furt stejný. Měl jsem možnost jet i v jinym ST a taky stejný... Jinak to cukání po peřazení bude chtít asi citlivější nohu, ale to cukání v nízkejch otáčkách určitě normální není, V6 by neměla cukat ani od volnoběžnejch otáček, tam bude něco špatně

2014-02-09 22:06:58

honik zkus zkontrolovat ohmmetrem snímač škrtící klapky, odpojený, bílý pin1 proti žlutému pin2 a pak bílý proti hnědému pin3 oba by měly mít lineární průběh v opačném gardu a zda funguje spínač spojky pin5 hnědý,pin4 bílý.

2014-02-10 07:34:54

honik: To byla diagnostika snímaná za jízdy notebookem a nebo jenom stacionárně ? To, že nejsou zapsané žádné chyby ještě nemusí být dostatečný údaj. Důležité jsou někdy i změněné údaje čidel snímajících tlaky a teploty přímo při podmínkách, kdy se problém projevuje.

2014-02-10 08:02:34

Já už jsem se s tím naučil jezdit ale horší je to s babou.Znáte to...Snímač polohy klapky jsme proměřovali s mekanikem který tomu rozumí a bylo to v pořádku.Stejně tak spínač spojky.Diagnostika byla dělaná stacionárně.Za jízdy jsme měřili jenom tlak paliva který byl pořád 4 bar.Dělali jsme ji vícekrát.Po prvé to napsalo vynechání zapalování,smazalo se to a pak už se to tam neoběvilo.Poté začalo hučet v sání,tak se to napichlo a ukázalo to chybu volnoběžného ventilu.Vyměnil se a chová se to jinak.Při vyřazení otáčky chvíli drží na 1500,pak spadnou na 1000 a pak na 800.Dřív to spadlo zrovna na těch 800.Je problém doma nastavit škrtící klapku podle odporu na snímači polohy?To cukání v nižších otáčkách není nějak intenzivní.Je to jako by si motor škitnul a pak jede.Ještě mě napadlo jestli se to náhodou někdo někdy nesnažil čipovat.Ale to bych musel asi do fordu,ne?Dík

2014-02-10 13:07:41

honik: Kdybys šel do Fordu chipovat auto tak dej vědět. U toho bych chtěl být. Jestli jsi z těch Drnovic co myslím, tak se stavím a dáme řeč. Vím o famozním chipařovi..

Edit: No tak jsem se díval a ty jsi z těch druhejch Drnovic..

2014-02-12 09:56:48

Nechci to jít chipovat ale zjistit jestli už se v tom někdo nehrabal.A nevím jestli to jde zjistit na diagnostice mimo Ford.Jo Drnovice jsou troje.U Vyškova,u Lysic a ty naše u Val. Klobouk.

2014-02-12 10:58:55

honik: Stav softweru by se měl dát zjistit po připojení na diagnostiku, kde by se měly ukázat podrobnosti..


Odpovědět