Fórum - Téma


Mondeo+ST220 - Aktuátory


Fórum Technický koutek Mondeo+ST220 - Aktuátory



1  2

2012-01-08 11:45:05

Zdravim lidičky. Mam otazku. Potreboval bych od nekoho technicky asi zdatnejsiho nez ja vysvetlit co je to tzv. aktuátor , jak to vypada a kde ho najdu a jestli se nejakym zpusobem da vubec overit jeho funkcnost.

V nejake chytre literature jsem se dozvedel ze u ST220 zajistovaly otvirani druhe poloviny sacich ventilu prave aktuátory , ktere udajne mohly zatuhnout.

2012-01-08 17:14:20

Podtlakový ventilek?? mastnota přilepení nefunkčnost?? Nebo protržená membrána ve ventilku vzduch pracuje ale ventil ne?? Mondeo benzín má variabilní sání a tyhle ventilky sou tam taky tedy alespoň co jiného by tam dávali a ovládá je podtlak ze sání prohlédni na motoru hadičky a jejich konce možná je najdeš. Pletu li se nekamenuj mě

2012-01-08 17:32:25

Kamenovat vubec protoze jsem vdecny za kazdou radu protoze uz nevim kam sahnout. Myslis teda ze se da jit nejakym zpusobem pohadickach a neceho se dopatrat? Ja to mel totiz u nas ve Fordu a mely k tomu pristup jak ke kolobezce. Napojily to na diagnostiku, ta zadny problem nenahlasila a tim to pro ne skoncilo. A tak prave premyslim co s tim abych jim to tam priste privezl a rekl jim co konkretne chci a aby se na to podivaly. Pripadne se na to podival sam.

2012-01-08 17:39:43

No já myslím že se to takhle dopátrat dá jestli že tam něco takového je buď je tam motůrek elektrický něco jako na náklon světel nebo podtlakovej ventilek kterej ovládá buďto přetlak nebo podtlak ale většinou podtlak ze sání řeknu teotreticky šlápneš na plyn narůstá podtlak v sání a jedna strana sání stále otevřená druhá variabilně otevíratelná vzniká větší podtlak a ventilek pohne klapkami a otevře druhou půlku a ty sedíš s volantem v kufru pokud bude něco s klapkami nebo ovládáním nebo hadičkou je dost jasné že to nefunguje ale musí se to vypátrat a najít taky je možné že ten podtlak otevírá jednotka motoru přez něaký elektro ventilek to se právě musí řádně prozkoumat ohledat

2012-01-08 17:55:43

No vidíš to jak sedim mimo mísu s podtlakem

2012-01-08 18:04:24

No pozor , to je u motoru 2,5 V6 co je v mondeu ST200 a v obycejnych MK3 mondeich s timto motorem. Ale ST220 nema IMRC modul protoze nema dve vetve sani!!

2012-01-08 18:11:08

Talk pátrej Šerloku Holmesi

hof  
2012-01-08 18:11:09

to Lukes.2002 - tak to se omlouvám a pátrej dál

2012-01-08 18:15:36

No právě ....

2012-01-08 18:18:56

No musíš se podívat kde jsou na tom motoru ty klapky nebo to co ovkládá to sání a potom hledat ovládací činitel určo najdeš

hof  
2012-01-08 18:22:50

to Lukes.2002 - jenom jestli nesháníš něco, co třeba vůbec neexistuje, když jsem ti psal to, co jsem ti psal, vycházel jsem z jednoho článku, tady ti kousek okopíruju .......

Koncepce obou motorů je podobná, například oba disponují variabilním sáním, které se přepíná tzv. IMRC (Intake Manifold Runner Control) modulem podle otáček motoru. Pozor, objevují se i informace, že se nějakým způsoben ovlivňuje zdvih nebo funkce jedněch sacích ventilů, což není pravda. Jde výhradně o přepínání proudu nasávaného vzduchu do dlouhé nebo krátké sací větve a jediným rozhodujícím parametrem pro přepnutí jsou otáčky motoru. Má to příznivý vliv na momentovou charakteristiku, která nemá vyloženě ostré maximum, ale je v širokém rozsahu plochá. V reálu se to projeví velmi slušným tahem prakticky už od nízko položených (720 rpm) volnoběžných otáček, kdy po překročení hranice 3500 rpm je cítit další silnější nárůst „síly“. Píšu je cítit, není to žádný kopanec do zad, ale rozhodně je to postřehnutelné. Točivý moment sice graduje v 4250 rpm u 2,5 a ve 4900 u 3,0 ........... atd atd

2012-01-08 20:30:02

Ja kdyz to na foru resil a mam pocit ze jsem to tu resil i s Hupinem tak se vsichni shodli ze 2,5 a 3.0 spolu nemaji vubec nic spolecneho a koncepcne jsou odlisne. Jinak vychazim ze clanku kde se pise... "Otváranie druhej polovice sacích kanálov zaisťovali aktuátory, ktoré občas stuhli. Ak teda doterajší majiteľ z nepochopiteľných dôvodov navštevoval druhú polovicu otáčkomera len sporadicky, stuhnuté aktuátory nemusia fungovať a návyková zmena charakteru ST 220 vo vyšších otáčkach nepríde. Riešením je ich drahá výmena."

Je to zakleta vesnice, resenim by byl servis Fordu na ktery je spoleh a se kterym mate dobre zkusenosti.

2012-01-09 18:22:13

Koukal jsem jak ti odpovídal DR na mondeo foru. Bral bych ho v ledasčem s rezervou, ale taky si myslím, že tam nic takovýho neni a autor článku trošku sjel z cesty. Jestli jezdíš přes Svitavy, tak se dohodnem a dáme řeč u nás ve Fordu.

2012-01-09 20:27:37

Jezdim kolem Svitav s Mondeem 2x tydne , tohle urcite dohodneme Hupi. A kdyztak i prijedu jen tak

P.S. Koukam ze mas oci vsude Rozhodil jsem site i na Mondeo clubu

hof  
2012-01-09 21:09:10

Milane, ahoj, jenom si zkus představit, jak bys to technicky udělal, aby se po určitý době do práce motoru zapojily další sací ventily, to by tam muselo buďto být o vačku víc, její ovládání si nedokážu představit, nebo by ta stávající vačka, ovládající sací ventily musela být dělená a opatřená nějakou spojkou, kterou by cosi spínalo, což si taky dokážu těžko představit ... apod harakiri – nebo si zkus představit něco, třeba to nazvěme aktuátorem - aktuátor je vlastně motor, který produkuje posuvný pohyb, klasika = zavírání a otvírání oken, kam bys to asi tak chtěl umístit a čím bys to napájel, vedou snad pod kryt ventilů nějaký kabely, hadice, trubky, či něco podobnýho? Nehledě na to, jak by asi v tom prostředí pod víkem ventilů takový zařízení dlouho vydrželo? Horko a stříkající olej, to neni vhodný prostředí pro podobnou jemnou mechaniku, IMRC modul je venku, neni pod víkem ventilů, ale stejně trpí teplem v blízkosti sacího potrubí.

( mimochodem IMRC se dá taky definovat jako aktuátor – tahá za lanko, čímž produkuje lineární pohyb - a tam je možná kořen toho nedorozumění ) ..... ale tým ani náhodou nechcem zľahčovať dielo slovenského spisovateľa ......

Jinak to teda DR pěkně smetl se stolu, ani se tím vážněji nazabýval, váží si svýho volnýho času a nehodlá jím mrhat na nesmysly .....

Takže prosím, samotnýho mě to dost zajímá, abyste po návštěvě servisu podali hlášení na bráně, jak se to vlastně celý má a jak to komu funguje apod předem díky .... každý setkání dvou lidí je k něčemu dobrý, kdyby nic jinýho, tak si aspoň zakouříte......

Jo a pro zvídavé a pro ilustraci přikládám dva obrázky, úsudek si udělá každý sám ......

a ještě něco - Lukes.2002 - než to Hupino uvidí a urazí se, oprav svitavy na Svitavy, přece jen to je vlastní jméno města

2012-01-09 21:26:27

Jsem mu to S opravil. Omlouvám se.

2012-01-09 23:36:34

Nazdar STčkaři! Nechci se vám do téhle diskuze za každou cenu plést a ještě ke všemu bránit minisrazu ve Svitavách, ale to o čem se tu bavíte je v principu strašně jednoduché. f.hofstetr ten princip načal a já bych ho jen trochu doplnil. Ten "aktuátor" je vlastně jen membránové šoupátko. To znamená, že díky podtlaku(řízeného jednotkou) je otvírán/zavírán jeden ze dvou sacích kanálů(počítáno na jeden válec) a tím je regulováno množství vzduchu nasávaného do válce. Proto se u starších modelů projevuje jakýsi turboefekt. Také bych vás rád upozornil, že toto zařízení se týká jen motoru 2,5V6 170HP a to do roku výroby 1996. Novější a silnější motory toto zařízení již nemají a regulace směsi probíhá jen čistě pomocí elektroniky. Také není tak docela pravda, že motory 2,5V6 200HP a 3,0V6 220 HP jsou koncepčně zcela jiné. Základem je motor Fo.Mo.Co. Cyclone ,používaný v různých variantách a kubatůrách v několika světových automobilkách. http://en.wikipedia.org/w...Cyclone_engine#Duratec_37

2012-01-10 09:07:12

Začínám z toho být malinko jelen Ale rozjela se tu velice zajimava diskuze Muj problem je v tom zjistit přičinu toho proc auto v poslednich cca 1500 otackach netahne a trapi se. Mel jsem to ve Fordu u nas a tam na to koukaly jak na svaty obrazek , po dvou dnech mi zavolali ze udelaly diagnostiku a projely to a ze tam neni zadny problem a vse je v poradku. Proto potrebuji nekoho nebo nejaky servis kde se o to budou aspon trosku zajimat a taky potrebuji aby se v tom Hupino svezl a ja nepropadal pocitu ze jsem vul a ze se mi to cele jen zda

Jinak za pravopis se omlouvam , casto to pisu z telefonu z prace na cestach a tak mi sem tam neco uleti.

2012-01-10 21:05:11

Tak po upozornění musím doplnit, že motor 2,5V6 170HPa i ST200, mají od roku 1996 elektronický IMRC modul, který už nepoužívá k ovládání klapek sání podtlak, ale servomotorek.

hof  
2012-01-10 22:50:44

to Lukes.2002 - no tak sám vidíš, jak se nám sice pomalu, ale vytrvale daří dostávat problému na kloub ..... zbývá abyses dohodnul s albim na dalším postupu a udělal si výlet do Prahy, albi má diagnostiku a já jsem původně vyučenej kovářem, to by v tom byl čert, abychom se nedopátrali, proč to auto zlobí, zpátky ti jede Pendolino


Odpovědět

1  2