Fórum - Téma


Mondeo ST 220, 2003 - Atre


Fórum O vozech našich členů Mondeo ST 220, 2003 - Atre


Diskuze o vozidlu

2003 Mondeo MK III 3.0 V6

5 fotek  |  18 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Vidlicový, V6 3.0i ST220.

Nový přírůstek. Parádní svezeníčko.



2013-08-06 09:23:18

Máte zkušenost se zaslepením EGR ventilu? Po případě kde se dá zaslepovací díl sehnat?

2013-08-06 09:37:31

atre: Ve fóru jsou na to dost obsáhlá témata. Přečti si je.

2013-08-06 11:14:26

atre:

Myslím,že u benzínového motoru , to nemá význam. Nic tím nezískáš

2013-08-06 11:56:22

Četl jsem, ale řesí tam samé ropáky. Mně jde konkrétně o ST220 3.0l benzín. Když jsem byl auto čipovat, tak mi bylo řečeno, že je nějakej zasr*nej a ať ho zaslepím. Osobně mi EGR přijde jako zbytečná součástka!

2013-08-06 18:34:38

atre: EGR nemá jiný účel, než zlepšení emisí, aby se mohla zvýšit emisní třída.

2013-08-06 18:57:55

atre: zdravim Ten Egr bych zaslepoval až kdyby to začlo blbnout. Naftomilové sice říkaj, že to zlepší spotřebu, malinko zlepší výkon atd.., ale i kdyby to byla pravda, tak se to myslim benzínu netýká. Lepší pokud je zadělanej, tak ho vyčistit a vrátit zpátky, tim určitě nic nezkazíš

Ještě by mě zajímalo to s tim čipováním, konkrétně kolik si z toho dostal navíc? Já osobně bych od atmosféry moc nečekal

2013-08-06 20:49:11

atre:

EGR nemá u tebe co zas.at. A pokud už, tak jak píše Doktor. Vyčisti ho a je to.

A ten výkon tím čipem asi moc nedostaneš nehoru. U tebe, jako atmosféře, se totiž čip delá úpravou ŘJ, a to jen prodloužením délku vstřiku, tudíž více paliva = větší spotřeba.

Čip jako úprava motoru, by stála hromadu peněz. Takže myslím že to nemá cenu.

A co jsem jel s ST220 myslím že výkon stačí

2013-08-06 21:34:26

Takhle nějak by to mohlo vypadat. Já myslím že dobrý. Každej kůň dobrej...

  • ----------------------------------------------------------------------------------------------------

Výkon před úpravou 166 kW

Kroutící moment před úpravou 280 Nm

Výkon po úpravě 180 kW

Nárůst výkonu po úpravě 14 kW

Kroutící moment po úpravě 310 Nm

Nárůst kroutícího momentu po úpravě 30 Nm

2013-08-06 21:48:27

hupino:

Myslíš že to potřebuje?

No krom toho, by to chtělo zjistit, jestli má motor rezervy. Aby nebyl na hranici. Pak by to nemelo cenu

2013-08-06 21:57:47

tomenzino: Já myslím že nepotřebuje. Ještě mě nikdo nepředjel takovým stylem,abych musel říct:Kuwa voe co to je jako??

No vlastně jednou M3,ale to jsem tak nějak pochopil.

2013-08-06 22:02:01

hupino:

Já si právě myslím

Chtěl bych vidět toho, kdo tě předjel

Potom jak by vystoupil z auta Jak asi vypadá

2013-08-06 22:08:54

tomenzino: Hele ono už to je dlouho. On je každej rok ve Vysokým Mýtě tuningovej sraz a tak já na ty lojzy vždycky čekám na takovým odpočívadle. No a okolo mě projela skupina bavoráků tak jsem se mezi ně namotal a začal jsem je lupat jednoho po druhým. A jak jsem bral toho prvního,pro mě posledního tak okolo mě prolít s M3 a to jsem teda čuměl jakým stylem. Ani jsem to nezkoušel. No a jak píšeš že bys ho chtěl vidět. Já myslím že měl kšiltovku,ale nevím to jistě..

Ale stejně si myslím,že mě pak museli řešit na nějakým svým klubu..

2013-08-06 22:12:36

hupino:

Jo někdy to člověk nečeká, a je to prostě tam. Ale to mohl mít čipnutý, ale taky třeba celej kit

2013-08-07 06:22:09

dr.riviera: Co se týká čipování atmosférických motorů, tak se v podstatě jedná o využití rezervy, kterou si ve výrobě dává výrobce. Benzínové motory z výroby mívají rezervu pro nastavování okolo 5-15%, aby se nemuseli věnovat individuálnímu nastavování každého jednotlivého motoru při výrobních tolerancích, ale také proto, aby měli jistotu, že záběh motoru bude optimální. Proto se u motoru někdy při čipování zvedne výkon třeba o 5% u jednoho a někdy o 15% u jiného motoru stejného typu. Najdou se totiž lidé, kteří neví, jak důležitý je pro pozdější dlouhodobý provoz správný záběh motoru a "šlapou autu na krk" i u úplně nového auta. Například u mojí Fiesty Sport 1.6i, která byla v Itálii načipovaná, se podle italského protokolu zvednul výkon ze 103 koní (76 kW) na 118 koní (80 kW). Krouticí moment se ze 145 Nm zvednul na 165 Nm. V daném případě normálního čipování dokonce vede zvýšení krouticího momentu ke snížení spotřeby. Podle to, co jsem se dočetl. tak spotřeba při normální jízdě zůstává stejná až do doby. nž se požaduje maximální výkon. Pak teprve začne oproti normálu narůstat. Je to tím, že motor pro větší dodaný výkon musí dostat také víc energie. Pokud je načipování v tomto rozsahu, tak motoru neškodí, protože se jedná opravdu jenom o využití rezerv motoru. Pokud by se měl zvedat požadovaný výkon ještě výš, tak v určitých hranicích je to sice možné, ale za cenu poklesu účinnosti spalovacího procesu a tím silně zvýšené spotřeby a většího zahřívání.

2013-08-07 08:40:06

petrdepo: to tak nějak vim, tak proto jsem se ho ptal kolik z toho dostal navíc

Jinak těžko říct, jestli se to může vůbec vyplatit, mě osobně výkon STčka stačí takovej jakej je a když už bych se pouštěl do úprav výkonu, tak mechanickou cestou

2013-08-07 14:52:38

Tak jak psal Hupino by to mělo být.

Nárůst výkonu po úpravě 14 kW

Nárůst kroutícího momentu po úpravě 30 Nm

Po úpravě řídící jednotky slezla spotřeba cca. o 1l dolu. Ale u takového auta spotřebu opravdu neřeším. Jinak rezervu má motor dost slušnou.

Je to asi 14 dní co jsem na ST osadil výfukové potrubí od Milteksport a vzducháč od Simoty. Teď je ST u známého v servisu a dodělávají se lepší brzdy. Vrtané kotouče s drážkami, lepší destičky a pancéřové hadice, plus tam dám lepší brzdovku Castrol SRF Racing.

Trochu to ojezdím v klídečku aby si brzdy sedly. Vyčistím ještě ten EGR a chci to jet někam oměřit. Pak bych dal echo jak je tedy na tom v reálu a ne jen teoreticky.

No je fakt, že ani před úpravama se mi na zadek nikdo moc nelepil... ale každý kůň ve stádu se počítá.

2013-08-07 15:06:34

atre: tak ten vejfuk a brzdy, tak to jednoznačně palec nahoru

2013-08-07 15:24:03

dr.riviera: Mně ty brzdy prostě u ST přišli málo ostrý s děsně dlouhou reakcí a o vadnutí při zahřátí ani nemluvím. A vejfuk mi zrezl, ve Fordu si za něj řekli ranec a tak Milteksport byl jasnej. Nerez je nerez. Teď ten vejfuk vydrží dýl jak celé auto. Krom toho, že auto dostalo krásně hluboký brblavý zvuk a při tom vejfuk neřve. Mám totiž naprostou averzi k tuzerům co si na auto daj vykuchanej univerzál, auto jim nejede, ale hlavně že je každej sliší...


Odpovědět