Fórum - Téma


Mondeo * servo cuká do volantu


Fórum Technický koutek Mondeo * servo cuká do volantu




2013-02-01 15:51:43

Ahoj jsem noví majitel Fordu mondeo rv.2001. Je na něm pár závad tak vás prosím o rady at to mužu postupně dávat dohromady do trošku normálního stavu. První závada je na servo řízení...při otáčení cuká volant a z motorového prostoru se ozíva pískot (asi od pumpi). Nejvíc to dělá za studena pří otáčení volantem na místě pokud se rozjedu tak to přestane. Po pár kilometrech a zahřátí závada zmizí ale,občas se oběví zase ale při otáčení na místě. Další už jsou jen prkotiny...od podvozku jde ze předu dost nepříjemný klapaví zvuk při přejezdu nerovností. Máme podezření že to dělá uložení torzní tyče (stabilizátoru) nebo jak se tomu říká. Jako další ventilátor (topení) přestal foukat na první tři stupně fouká pouze na poloze 4 max, a ktomu se zasekává a jako poslední je závada v klíči--centrálu funguje pouze tlačítko odemknout pokud chci zamknout tak musím klíčem nechtěl jsem zakládat další vlákna....prosím o rady díky.

 petrdepo  
2013-02-01 17:01:53

macikk,

na zadní straně přepínače ventilátoru topení je tepelná pojistka (viz foto v jednom příspěvku o přepínači topení), která chrání odpory v přepínači proti přehřátí a ta bude zřejmě vadná a budeš ji muset vyměnit. Dej si téma vyhledat a uvidíš.

2013-02-01 21:48:38

macikk k servu,pokud máš dost oleje,zkus rozebrat a vyčistit redukční ventil na čerpadle,většinou to pomůže.K ventilátoru topení,ta pojistka co píše kolega není na přepínači,ale přímo na ventilátoru,odpojíš konektor,povolíš šroubek a vyndáš modul s odpory,na nich je tepelná pojistka.Ta je přibodovaná,musí se odštípnout a nová připojit polovinou(jeden šroubek)čokolády,neletovat!Ale než to opravíš,vyměň ložiska ventilátoru,jinak pojistka znovu nepřežije.

2013-02-01 22:24:06

macikk

Tak v první řadě pokud máš nadpis servo budeme zde psát o servu.Ostatní závady co ještě máš, budeš muset najít již stávající témata a pokračovat tam.

Není možný v jednom tématu psát o všem a o všech závadách co máš na autě.

Jinak k tomu servu, pokud ti poškubává a píská, koukni se na řemen.Asi bude k.o.

2013-02-02 09:16:47

Ahoj děkuji za rady. Omlouvám se ono na každém foru jsou trošku jiná pravidla. Tak jsem nechtěl zakládat několik novích vláken.

2013-02-02 19:30:02

macikk

Jasně v pohodě.To co tě trápí, tak najdi stávající téma, pokud není takové, založ nové.Ale přesvěč se, jestli opravdu takové není.

2013-03-03 19:11:20

Jon29: Ahoj tak jsem vyčistil ten redukční ventil co jsi mně poradil,a vše je v pořádku šlape to dal jsem i noví servo olej to co tam bylo taková černá hnusná srágora asi to za 300 000km co má auto najeto si nikdo nedal práci ho vyměnit moc ti děkuji druhá cenná rada od tebe co pomohla....

2013-03-14 15:43:11

chtěl bych se zeptat kde ten ventil najdu na čerpadle nebo na posilovači ?

2013-03-14 18:49:34

Koldy: přímo na čerpadle

2013-05-13 11:54:03

Ahoj tento problém jsem stále neviřešil je možné že je servo zavzdušněné? Podle jak na to se servo odvzdušnuje tlakovou pistolí a postupem točení volantu. Povidal jsem to známému ten nevědel o čem mluvím,že se prý servo odvzdušnuje pouze točením vlevo plnej rejd vpravo plnej. Tento postup tedy pomůže ale jen na chvilku a pak to zase cuká. Čím je venku tepleji tím méně to dělá. Seká se to přímo na servočerpadle a tím prokluzuje řemen a píská. Redukční ventil jsem venku mněl pročistil dal novou nápln to také trochu pomohlo ale nevím zda se nédá ten bazmek rozebrat víc uvolnil jsem matku ze vnitř jsem vytáh kovoví váleček a pod ním byla pružinka ale,nevím jestli se dá rozebrat dál v tom kovovím válečku byla také malá pružina a pár otvoru jde to rozebrat?? Pročistil jsem vše co šlo prostříkal WD. Je realné že je nekde díra a samo se to zavzdušnuje?? Každopádně kapalina nemizí nikde nic neteče tak nevím....

2013-05-13 23:02:09

macikk: pokud se ti seká čerpadlo,je to právě tím,že redukčák nepřepustí přebytečný tlak a čerpadlo se sekne.Mě to dělalo to samé co tobě a pomohlo vyčistění.Když nepomohlo vyčistění,je potřeba znovu nastavit max.tlak přepouštění manometrem.Bude v řádech desítek MPa,nevím pro mondeo přesnou hodnotu.Pak se čerpadlo nezastaví a přebytečný tlak přepustí zpět.


Odpovědět