Fórum - Téma


Mondeo+se nerozjede po zařazení


Fórum Technický koutek Mondeo+se nerozjede po zařazení




2012-02-06 10:31:39

Zdravím.

Prosím o radu v následující "záhadě". Mám mondeo II. Rok výdoby 2000, diesel 66kw. Minulý týden, když začali mrazy mi hned v pondělí nezvládla baterky zatuhlý motor... Po nabití a "pro jistotu" nahřátí fukarem jsem nastartoval. V úterý ráno vše ok - běžný provoz, natankoval jsem Vervu (zimní nafta) a pro jistotu přidal i aditivum. Ve středu jsem nastartoval, ale nerozjel se Po zařazení rychlosti se nic nestane. Nejdříve jsem si myslel, že nějak přimrzla spojka, ale pak jsem si všiml, že po zařazení ukazuje tachometr rychlost, což se myslím měří až v převodovce, takře asi zařazeno je! Pokud nechám motor běžet a po zahřátí postím topení dovnitř, trochu se mění zvuk, který se ozve po zařazení rychlosti - je to jakoby o sebe lehce drnkali převody, které do sebe nezapadnou. Zkoušel jsem fukarem ohřát spojku (když jsem myslel, že by to mohla být spojka (ale vlastně nevím přesně, kde je a když jsem vlezl pod auto se zapnutým motorem a neutrálem, všim jsem si, že se otáčí osa (nevím jesti to píšu dobře - je to ten gumový kryt pod řízením) - celkem pomalu. Když je sešlápnutý pedál spojky, tak se točení zastaví.

Omlouvám se za laický popis závady. Jde mi o to, jestli to může být mrazem a tudíž by pomohlo zaměřit teplofukar na nějaké konkrétní místo (není problém), nebo to dát někam do vyhřívané garáže (organizační problém), nebo odtáhnout do servisu... Nebo třeba do něčeho praštit...

Moc děkuji za radu.

Damián  
Zdeněk
2012-02-06 11:10:59

Ahoj - pokud si tedy myslíš, že máš zařazeno a převodovka točí, udělal bych takový pokus. Auto zvedni, dej neutrál a zkus ručně otáčet kolem, potom zařaď a znovu zkus otočit kolem jestli neuslyšíš podezřelé zvuky nastartuj, zařaď jedničku a pomalu pouštěj spojku, kolo by se mělo roztočit, pokud ne mohl by být problém s diferenciálem

2012-02-06 11:27:34

Ok. Díky. Teoreticky - mohl by být problém ve spojitosti s mrazem a po roztátí zmizet?

Ještě doplním, že se mi to už v prosinci jednou stalo (když bylo pod nulou) náledí, ale za jízdy. Najednou auto přestalo táhnout. Jel jsem po rovině, zkoušel různě řadit, ale nic. Zastavil jsem vypnul motor a přemýšlel, kterého známého budu prudit, aby mě odtáhnul... Než jsem vytočil číslo, tak jsem ještě nastartoval a zkusil zázrak, který se dostavil... auto se rozjelo a do teď chodilo opět jako hodinky...

Damián  
Zdeněk
2012-02-06 11:35:50

Takhle na dálku těžko říct, ale někde auto nechat ohřát za pokus stojí. Stejně bych to někde u mechanika nechal prověřit

2012-02-08 19:31:21

To je mazec, zajímalo by mě co to je klidně bych si typnul na homokinetycký kloub a drží to pohromadě jenom manzeta, ale někam dojet, pak nastartovat a najednou to rupne to by byla teda pěkná náhoda

2012-02-08 19:35:59

jo tak už to čtu odtah proběhl tak to vypadá zkutečně na kineťák, četl jsem tu žeby diferenciál, tak to si nemyslím to už mám za sebou mě se to kouslo když se to rozpadlo

2012-02-09 09:23:51

No, jak jsem si tak četl o tom co homokinetický kloub je, mohlo by to mít něco do sebe... už nějakou dobu, když jsem dal při malé rychlosti větší rejd (třeba při parkování) bylo cítit ve volantu takové loupání... Akorát jsem před měsícem měnil čepy a dělal geometrii, tak doufám, že ne zbytečně... Otázka je, jestli ten kloub může odejít, nebo se zneschopnit vlivem mrazu.(?) O víkendu mám domluvenou zateplenou garáž, tak uvidíme... Je to k vzteku, startuje to jak víno, nafta nezamrzla, a stejně nejezdím Mimochodem, nemáte někdo tip na nějakého šikovného automechanika co umí Fordy v okolí MB, Mšeno, Mělník? Děkuju!

2012-02-09 18:05:11

Tak teď je to 100% že je to kineťák stačí nastartovat loupnot tam jedničku a kouknout na polosy to je ta tyč co spojuje převodovku a kolo, pokud se bude tocit tak je to 200% . Jinak hokinetický kloub je to co umožňuje vozidlům s předním náhonem přenášet tocivej moment na kolo a zároveň zatáčet většinou praská hlavně v rejdu a vzhledem k diletaci materiálu je větší pravděpodobnost že odejde v zimě, ale také v zimním období víc trpí gumové manžety kterým se nelíbí mráz a agresivní prostředí posypové soli, ta pak praskne a odstředivou silou vylítá vazelína která klob maže + dovnitř nalítají nečistoty a klob vydřou. Upozorněním bývá právě cvakání a lupání při větším rejdu - závada je neopravitelná a kloub se musí vyměnit - takovou záležitost zvládne i průměrný mechanik je to práce tak na hodinku v teplé garáži venku bych to teda nedělal jediný co bývá problém je povolit poloosu z náboje a někdy vyrazit to ze spodního čepu když to drží stabilizátor a odpojit ty kosti jdou blbě nebo se taky zničí, pak bych si zjistil na jakej moment se má utáhnout pooosa u každýho auta je to jinak, vetšinou je to na krev jak to mnozí dělají, ikdyž by pak mohlo odejít ložisko v kole. Po výměně poloosy (nebo jen kloubu) se geometrie nezmění takže zbytečně si to nedělal nadruhou stranu po každým zásahu do přední nápravy by se měla dělat jak by řekl teoretik

2012-02-09 18:50:09

solich: pokud je to tedy homokiněťák tak ten Ti musel dávat svým lupáním svůj odchod do věčných lovišť najevo pěkně dlouhou dobu.

2012-02-10 10:27:47

popeye:

Moc děkuji. Takto by se mělo na fórech odpovídat Vlídně, věcně, se znalostí věci. - Ano, točí se ta manžeta... Dám vědět jak to dopadlo.

Milan1:

jj pravda. Jako neznalý věci jsem (když mi při přezouvání na zimní řekli, že jsou volné čepy) myslel, že to loupání je tím vyřešeno a nezmínil jsem to. Byl jsem pak překvapený, že to nepomohlo Slibuju, že si to teď UŽ BUDU PAMATOVAT

2012-02-10 16:45:13

Není zač děkovat od toho tady ty fóra jsou, taky nejsem žádnej odborník přez auta ale známých mám mnoho a i hodne zkušeností s mnoha modely aut a všechno je to stejný já si dělám na autě všechno sám, ted mám poprvé mladší auto jak 10let jezdil jsem samýmy "VRAKY" a tam takový příhody byly běžný


Odpovědět