Fórum - Téma


Mondeo * různé závady po koupi


Fórum Technický koutek Mondeo * různé závady po koupi



1  2  3

2013-03-29 20:39:20

Tomenzino: tak sem mu volal a rikal ze urcite to melo palubak. Jedine ta packa teda jeste je to z mondea tddi. To se nemusi fakt nejak aktivovat?

2013-03-29 20:44:37

Jenik1989:

Ne.Aktivuje se to správným připojením.Takže buď páčka nebo budíky. Zkus když zapneš klíček, mačkej páčku,a musí pípat. Při každém přepnutí pozice, by mělo pípnout. Takže jestli nee, asi páčka.Jinak nic v tom jiného není.Jen tyhle dvě věci

2013-03-29 22:25:47

Tomenzino: Tak při stisku pačky info to tuta ale budiky nic. Tak asi kecal ze meli palubak. Vratim mu je a seženu ještě jiné.

viki  
2013-03-30 00:00:20

Tomenzino: forum hmhm docela makáš chlape no

2013-03-30 03:47:11

Jenik1989:

Tak to je zřejmě ono. Budíky nebudou z Mondea které mělo palubní počítač

viki: snažím se

2015-01-17 23:54:21

Nazdar lidi, nedávno jsem si pořídil za poměrně lacinej peníz (nepočítám-li 3kkč ekovýpalný) monďáka 1.8i 16V v kombajnu. Nemusím snad zdůrazňovat, že je to prima vozidlo, jenže jsem to (vědomě) koupil s pár chybkama, který bych rád vyřešil. Nejsou typu, že by ohrožovaly provoz.

Nevím, jestli je tady ve zvyku dotazy kumulovat, radši to napíšu zvlášť:

Kvůli nabití baterie jsem ji musel odpojit a strčit ji do tepla do garáže, protože při teplotách pod nějakých asi 10°C nemůže dojít k plnýmu nabití baterie, už vůbec ne za mrazu -12°C, jak v tý době bylo. Samozřejmě se vyresetovala ŘJ. Motor na přidání plynu reaguje (a před resetem reagoval) opožděně, tedy od nesešlápnutýho plynu, a to jak za jízdy, tak když to stojí, při studeným i při teplým motoru. Sešlápnu, ale až asi po cca 0.5s motor cukne, pak akceleruje, za studena je cuknutí markantnější (to samý i před resetem). Po sundaný vzduchobedně dělá to samý, odpojení nEGR ventilu a zacpání jeho ovládací podtlakový hadičky nemá vliv..

Teď, po tom resetu, jednak je motor hlučnější (i na volnoběhu víc vibruje) a žíznivější, za studena je problém se s tím rozjet (do mírnějšího kopce), s neutrálem/sešlápnutou spojkou jde motor do otáček, ale jak pouštím spojku, jako by měl motor do cca 2000 ot./min. jen pár stovek wattů, při cca 2500ot./min. a nutným prokluzu spojky dochází k periodický oscilaci otáček, a sice od počátečních 2500ot./min. do 1500ot./min a nazpět, to celý se opakuje, a to i za jízdy při těchto otáčkách. Ale když se rozjíždím nebo jedu při otáčkách vyšších, ale zase do cca 3000 - 3500ot./min., kdy motor škubne, jízda je plynulá. Ale abych se rozjížděl při tak vysokých otáčkách, to by si kdekdo mohl myslet, že mám ještě teplý řidičák. Za tepla se to, co je v tomhle odstavci, neděje.

Takže co s tím? Termistor měření teploty vody asi bude KO, ručka leze při nejlepším jen do půlky levýho bílýho pole, nebere ŘJ v potaz i údaje z něj, jako že by podle toho reguloval parametry vstřiku paliva? Nebo je to snad něčím jiným, třeba vzduchováhou?

Diagnostiku bohužel nemám k dispozici, ani nevím, kdo by ji mohl v okolí mít. Pokud je možnost něco proměřit, mám multimetr i stařičkej osciloskop z Brna.

Předem díky za reakce ....... 1997 Ford Mondeo MkII 1.8

2015-01-18 08:12:51

Kremator pročti si tento odkaz , auto je třeba po resetu řídící jednotky naučit jezdit . http://www.fordclub.eu/fo...eset-ridici-jednotky-6146

2015-01-18 08:25:08

kremator: Chování motoru do cca 2000 ot/min se podobá vadné váze vzduchu, kdy řídicí jednotka nemá údaje o množství a teplotě nasávaného vzduchu a proto při přidání plynu se motor jakoby zakopne. Příčinu kolísání otáček ti asi opravdu odpoví jen diagnostika, která ti vypíše chyby z paměti řídicí jednotky. S běžným měřákem neodečteš provozní hodnoty řady čidel při běhu motoru a ve výkonu už vůbec ne. Diagnostiku má řada servisů (i neznačkových). Většinou se liší druhem diagnostiky a cenou za hodinu práce.

2015-01-21 20:39:11

Díky, kouknu na to.

2015-01-21 21:43:30

kremator: jen pokus. Koukni i na hadici odvětrání klikové skříně zda není děravá či zploštělá

2015-01-30 22:44:17

Díval jsem se, je průchozí a bez deformací. Bohužel se ale stal . Pucoval jsem kontaktolem některý kontakty (MAF, snímač za ním, zapalovací cívka, lambda), zapojený jsou všechny a správně, od tý doby do cca 80% plynu cuká (zejména při změně polohy plynu), je to líný, při plným sešlápnutím jede jak má, a to až do omezovače. Konektory jsou suchý, ale radši kvalitu spojů proměřím, pak budu pokračovat.

Zatím díky.

2015-01-30 22:50:16

kremator: Nechal jsi ty kontakty odvětrat když jsi to čistil?

2015-01-31 01:17:13

Jo, ale dělal jsem to venku v mrazu, zejtra to fouknu fénem.

2015-02-05 16:47:53

Vyřešeno s tím cukáním, byla to vzduchováha. Vzal jsem kontaktol (tuším, že je to IPA; dá se použít jinej sprej na čištění, co po sobě nenechává bordel, co se dokonale vypaří, nebo třeba líh), ty 2 spirálky prostříknul (+ termistor, co je za MAFkou v hadici), nechal to pár vteřin působit, pak to zase prostříknul, aby se ten bordel spláchnul, a teď to jede jak z praku.

Díky všem za reakce


Odpovědět

1  2  3