Fórum - Téma


Mondeo * různé závady po koupi


Fórum Technický koutek Mondeo * různé závady po koupi



1  2  3

2011-10-01 01:41:49

Zdravim vsechny fandy znacky

tak preci jen jsem sel do mondea a doufam, ze nebudu zklaman...

koupeno dnes v anglii (ziji tady) za par "kacek" 1000 liber ...

Je to Mondeo 2001 s 2.0 duratec he , GHIA vybava (tempomat mi ale chybi ) najeto 130 tkm , v Uk se nestaci takze km verim ....

1. ale mam tam par much i kdyz auto melo pred dvema tydny technickou tak potrebuje predni brzdy aspon a asi i zadni kdyz uz to budu menit tak udelam komplet at je klid . co znacka MINTEX ? jaka znacka byly od prvovyroby?

menil jsem brzdy na vice autech nissan,citroen,skoda , je tam neco extra na co si dat pozor ?

2. mam pouze jeden klic s DO, na ebay si chci koupit jeste jeden pouzity a podle navodu v manualu si ho naprogramovat. k tomu dokoupim novy klic(myslim to na vybrouseni) jde to tak jak si myslim ???

3. plechovy kryt mezi jakoby motorem a prednim sklem drnci , kdyby se nepodarilo ho nejak pritahnout je tam urcite potreba ?

4.po uzamceni/odemceni vozu nebliknou smerovky da se to nejak aktivovat ?

5.pruser je, ze jsem az doma zjistil,ze nemam orech pro oddelani pojistnych sroubu a puvodni majitel ho taktez nemuze najit, da se ted nejak ten sroub oddelat , v pneuservisu by to mohli zmaknout doufam ??? ale nasel jsem karticku s kodem takze u fordu bych to mozna mohl koupit ,podle toho cisla ?

6.za jizdy poblikava kontrolka brzd, vlastne kontrolka zatazene rucni brzdy jelikoz predni desticky asi nemaji kable na opotrebeni... ktaze me ceka nejspise nejaky spinac na rucce ???

7.rosi jeden predni svetlomet, je tam jakoby para ci voda trochu , takze asi zasilikonovat?

ehh to je tak asi vse , krom toho, ze me ceka cisteni svetleho interieru a vymena oleje , chladici kapl. vsech filtru , btw palivovy se taktez meni ?

sorry za tak moc otazek, ale kdyby si nekdo znaly dal tu praci a jen strucne mi pisnul ,usetrilo by mi to hodne hledani a hrabani, jelikoz auti potrebujem a uz v utery se jede na delsi cestu 400-500 km tak musim o vikendu toho dat do kupy co nejvice... diky a zdar

2011-10-01 06:58:47

jak jeden použitý klíč?

2011-10-01 10:13:45

no koupit proste vnitrek (plosnak) DO , k tomu novy obal s novou tyckou na vyrezani...

muzu naucit az 4 klice tak by to jit melo ne?

2011-10-01 11:52:39

ohledně toho blikání směrovek. aby to zablikalo při zamykání tak zmačkni tlačítko k zamčení 2x. tuty mondea mají dvojte zamykání při druhám zamčení to neotevřeš ani zevnitř. a při odemykání tuto mondeo nebliká (máme ho v práci, tak vim)

2011-10-01 12:55:20

co se týče tý výměny brzd, tak předek mi měl jít v pohodě, ale na zadku je si třeba dát pozor na šroubování prasátka, který občas nechce zalízt zpátky, aby se tam vešly nový desky, takže je potřeba na něj při šroubování i tlačit, někdy víc někdy míň, hlavně do toho nemlátit, nebo nebouchat, to by se zas mohl zničit mechanismus automatickýho seřizování ručky. Taky pozor jakej tam je závit, návod uvádí že na pravim kole je levej, a na levim je pravej, já to měl ale samozřejmě obráceně, takže to tam asi někdo dával jak mu to přišlo pod ruku, ale je to tak proč ne

2011-10-01 15:28:53

taky mám jeden klíč a potřebuju druhej,a na kolik myslíš,že to vyjde?za kolik se to dá sehnat?

2011-10-01 17:19:30

@ fiero87: co vim tak klic kolem 0 liber na ebay pouzity . k tomu novy obal s novou "tyckou" asi za 5 liber...coz neni tak moc ale jde mi o to jeslti to tak pujde ,jestli klice nemaji sve kody jeste nejake ktere se musi pres diagnostiku nacist nebo tak neco?

@ dr.riviera : tak to uvidim co to bude za boj rucka uz taky neni nejlepsi takze doufma ze neco neni s tim semozer. mechanismem... od jakeho vyrobce jsi daval kotouce/desky ?

trochu jsem v soku , vcera pri koupi jsme tam doleli 2 l oleje aby to bylo na merce pod minimem aspon, uz jsem myslel ze je nespravna merka , dneska jeste pul litra at to je na minimu nez se vymeni olej s filtrem ale tak motor jede dobre, spotreba ok , nedrnci nic tak doufam ze to obdobi u minuleho majitele kdy jezdil s polovinou predepsaneho asi 2 litry vydrzel , sepsali jsme smlouvu, ze kdyz to bude zrat olej nebo ubyvat tak do mesice to muzu vratit, ale necetl jsem jeste o mondeu ktere by zralo olej tak snad to bude OK ...

2011-10-02 10:43:14

Buď zdráv kontrolka ruční brzdy je spojena s kontrolou kapaliny když máš ojeté destičky je i nízká hladina kapaliny v nádobce a potom to třeba v zatáčkách prosvicuhe že je tam málo

U tohodle motoru si dej pozor na klapky variabilního sání jsou tam dva tipy kdy jeden je nový ten je O.K. a druhý je starý ten O.K. neni vymačká se hřídelka která potom praskne a motor nasaje klapku nedacvno sem to dělal kamarádovi a měl to na vlásku

2011-10-02 17:53:26

no s tou ručkou bejvaj občas propblémy, takže to chce dát pozor, protože ten mechanismus je poměrně citlivej. Já měnil zatim pouze na zadku a dával jsem kotouče i desky od Feroda, což je takovej rozumnej kompromis si myslim

2011-10-02 19:21:22

@ jirka_focus: jak ty klapky poznam ( jestli mam ok model ) kde vubec jsou ? koukal jsem na vzduch, filtr a bylo mi divne ze ani vahu vzduchu nevidim???

nenaslo by se nejake foto ci navod co kde vymenit? diky

pujdu asi do tech Mintex brzd komplet predni i zadni...uz mel predek od nich na jinem aute a pohoda nezvlnily se ani pri prudkem brzdeni...

brzdove kapaliny je dost, i konektor v nadobce pripojeny spis to vidim na spinac u rucni brzdy ale nevim jak ten tunel u radicky rozebrat, musim jeste pohledat na foru nejaky navod...

2011-10-02 20:30:11

Ty klapky jsou v sání uvnitř nelze je zkontrolovat z venčí musí se sání demontovat a potom je zkontrolovat z boku na sání když proti tomu stojíš v pravo je podtlakový ventil s táhlem který je ovládá nic víc vidět neni .pokud by si to sání demontoval tak staré klapky jsou plastové na kovové hřídelce a to nové provedení má kovové uložení kdyby to bylo staré provedení hřídelka se vytáhne a kontroluje se zda neni vymačkaná v oblastech klapek. pokud jje hřídelka zdravá mění se pouze klapky za nové provedení ale pokud je hřídelka poškozená mění se celé sání fotografie bych možná sehnal i z mojí akce na tom co jsem dělal naposledy ale nevím možná jde zjistit dle vin jaké ty klapky tam jsou zkus napřed tohle já se podívám po těch fotkách

2011-10-02 21:33:43

jo jak by byly nejake fotky to by bylo fajn , o vikendu jak bude trosku cas tak na to hned skocim, v utery jedu delsi cestu , tak doufam, ze auto nebude nejak extra zrat olej , kdyz projde testem tak si ho dam dokupy snad

2013-03-24 20:22:49

Ahoj Všem koupil sem Ford -Mondeo 2004 2.0TDCI 6kv. najeto 240tis (necelích)

mám pár dotazu: majitel mě řekl že na autě nikdy nebylo dělaný čerpadlo ani vstřiky jezdil pry na aditiva je to po prvním majiteli je to možné? Prý byla dělná spojka ale hučí ložisko trochu ale bere dole upně. Auto se pořád schlazovalo a tak se vyměnil oba termostaty a už ok. Akorat mám ještě problem jak je klínový řemen vydáva to takový vrzaví zvuky tak sem nechál vyměnit řemena na vodní pumpu a ten klínový včetně napínáku a všech koleček prostě komplet ale pořád to jde slyšet ptej to muže být ložisk na kompresoru klimi? Chtěl sem nějako info na co si dávat pozor co davát za olej jak často měnit, jeslti vyměnit olej v převodovce atd.. Děkuji moc

2013-03-25 12:57:00

Jenik1989:

Napsal jsi toho dost. Olej se doporučuje 5W-30 Formula F, který dávají ve fordu, a doporučují výměnu 20tis/km ale samozřejmě je lepší při 15tis. To je na každém z nás. Jen rada.

Ty vstřiky a čerpadlo být měněny nemusely, proč? Ale dle mého bych lil také aditiva, aby to vydrželo co nejdéle, než přijde ta doba výměny.

Ta spojka být měněna může, ale jde o to, co všechno bylo měněno a kdy?

Teď k řemenu. Nevím kdo ti to všechno měnil, ale pokud jsi nechal vyměnit řemen, nějaké kladky, napínák, dělat by to nemělo. Hlavně pokud ti to někdo neřekl, vodní pumpa, je na druhé straně než jsou rozvody. Je to společně vodní pumpa s posilovačem, a je tam takový malý řemen. Tak to projdi, aby jsi měl jistotu co ti všechno měnili.Ono na papír se toho vejde dost.Ale aby to taky bylo hotové Pak se zvuků nezbavíš, a budeš to hledat stále dokola.

2013-03-25 17:19:23

Tomenzino: Měnil vše brácha ma auto dílnu a byl sem u toho tak snad tam bude vše: Dělal sem ten velký řemen včetně napínáku a všech kladek i ten malí sem dělal kladky značka SKF a řemen BOSH oba. Pak sem měnil oba termostaty, olej sem dával ford formula, a filtr KN, olejoví myslím champion, a daval sem ještě vyplach motoru nějaky profi tady ten:TEC-2000 Engine Flush 375ml a do nafty: TEC-2000 Čistič palivové soust. DIESEL 375ml a koupil jsem aditiva VIF Super Diesel Aditiv zimní, pak sem měnil vyfuk komplet i z vlnovcem komplet sem platil něco kolem 8tis měl sem vše ze slevou a práci zadarmo.

2013-03-25 18:59:29

Jenik1989:

No teda,tak to jsi toho vyměnil dost.Tak pokud to dělal brácha věřím, že je tam vše. Potom tedy zkus sundat ten řemen, a zatoč se vším zvlášť, jestli nebude něco slyšet?

2013-03-25 20:27:08

Tomenzino: Ještě mám otázku ohledně toho dodatečného přidělání plubního pc: když posvitím na dispaly kde se zobrazuje teplota tak jde vidět že tam je více toho myslíš že mám prvně koupit jen pačku a když nepujde řešit dál? musí se to nějak aktivovat?

2013-03-25 20:49:21

Jenik1989:

No máš 04 takže u tebe se to lámalo Máš před nebo po FL.Začal bych páčkou, a v budíkách se to musí označit.Pokud to nepůjde, musíš i budíky.

2013-03-25 20:52:30

Tomenzino: mám po FL mam ty novějši budíky

2013-03-25 20:55:15

Jenik1989:

No tak by to mělo jít.Páčka, na diag. to odkliknout a mělo by to jít


Odpovědět

1  2  3