Fórum - Téma


mondeo r.v. 98 2.0 cukání a nakonec chcí


Fórum Technický koutek mondeo r.v. 98 2.0 cukání a nakonec chcí




2010-07-08 12:59:16

Zdravím

tak jsem si udělal radost a koupil Mondeo. Ale radost trvala jen cca. týden.

Auto při 2200-2300 otáčkách začínalo cukat. Pokud jsem plyn držel ve stejné poloze, tak se auto rozcukalo docela pěkně. Při přidání to postupně vymizelo. A teď další rána.

Jel jsem s Mondeem cca. 120-130 km/h, otáčky +- 3000. A najednou auto párkrát slabě škublo a motor chípl. Tak jsem dojel setrvačností na takový plácek. Tam jsem zkusil auto nastartovat, což se podařilo, ale při vytočení otáček motor opět utichá (při cca. 2000 ot.) Po tomhle už nešel nastartovat. Tak jsem chvíli počkal až vychladne a jal se startovat. Tentokrát s úspěchem a tak jsem se pomalu doplazil domů (otáčky nešly přes ty 2000 ot.) Nevíte co s tím je? Olej jsem vyměnil, rozvody jsem chtěl dělat za 3 dny. Může to být benzínem? Před cestou jsem čepoval u Benziny cca. 5 litrů. Taky mi příjde, že v řadící páce je po tom chcípnutí větší vůle...

To čeho jsem si všiml během doby, co je auto u mě (1 týden):

  • příjde mi, že motor je i po ujetí cca. 15 km docela horký (chlad. kapaliny je po max)
  • nefunguje palub. teploměr chlad. kapaliny
  • cukání kolem 2200-2300 ot.

Bože já bych vraždil

2010-07-09 13:24:02

ehm... tak příčina je možná na světě... Jelikož jsem se finančně zcela vyčerpal při koupi a následném přihlašování dovez. vozidla, tak jsem jezdil takřka na prázdnou nádrž. Svítila kontrolka. Takže je možné, že to nasálo bordel ze dna nádrže. Ještě uvidím co a jak

Jinak mám další dotaz.

Chladící kapalina v nádrži má šedou barvu. Je to normální, nebo se taková barva nedělá? Vím o růžové, modrozelené, ale šedé?

2010-07-09 14:44:46

Chladící kapalina se dělá modrá(modrozelená), růžová nebo zelená. Bude jenom stará nebo moc naředěná, zkusil bych její bod mrazu a případně vyměnil.

2010-07-09 22:41:52

Aha díky.

No náplně příjdou na řadu po rozvodech a brzdách... Zkontrolovat a případně vyměnit

2010-07-09 22:45:51

Zkontroluj (případně vyčisti nebo vyměň) regulátor volnoběhu, vzduchový filtr, palivový filtr a váhu vzduchu.

2010-07-09 23:33:49

Volnoběh drží bez problému, vzduchový filtr je taky v pořadí-je docela dost zadělaný, ale alespoň jsem ho vysál vysavačem než ho budu měnit, váha vzduchu nevím, palivový filtr- silně o tom uvažuju. Zvládnu to sám ?

2010-07-15 08:03:30

Tak na radu opraváře jsem načepoval skoro plnou nádrž a cukání ustalo, ale jen dočasně. Mám 1/2 nádrže a cukání je zpět v plné síle. Cuká když je pod plynem. Nechám, co na to řeknou v servisu.

Jinak vyměnil jsem vzduch. filtr a auto pěkně ožilo a taky zvuk to dostalo krásně sportovní.

Ale mám zase problém... měnil jsem chlad. kapalinu, ale svítí mi pořád kontrolka. Vody tam je dost.

Odvzdušnil jsem to (nechal běžet motor cca. 5 min. s otevřeným víčkem nádrže) Ale teď jsem se díval na nádržku a jak je zespodu připojená hadice, tak z ní občas výjde nahoru bublina. Takže asi špatně odvzdušněné, co?

2010-07-15 19:01:09

Ahoj,zkus vymenit po domluve se servisakem zapalovaci kabely a svicky..Taky me to cukalo,vymenil jsem to a pohoda..Potom se mi zopakovala za 2 mesice jina zavada se stejnym principem a tak jsem procistil palivovou soustavu vccetne filtru a cerpadla..A dobry

2010-07-15 19:08:52

Přesně tohle plánuju vyzkoušet. Dík

Jinak k té chlad. kapalině... vše je už ok. Je tam už cca 6.5 l a nikde žádná bublina, kontrolka nesvítí a hadice jsou ok. Trochu jsem plašil....

2010-07-20 22:11:42

Tak jsem dneska vyměnil palivový filtr Nechápu jak to mohlo jet

Z filtru jsem vylil benzín spolu takovým množstvím bor*ela až hrůza. Silně uvažuju o vyčištění min. nádrže...

Zatím jsem to neprojel, takže nevím, jak to vypadá s cukáním. Určitě napíšu jak to vypadá.

Doporučuju to všem, kteří si nejsou jisti délkou doby používání filtru, ať ho určitě vymění. Nic na tom není.

Postup (pro benz. mondeo r.v. 1997):

  • odpojím (-) konekt. na baterce
  • vemu nějakou nádržku na palivo, které vyteče při výměně ( je ho tak necelá decka)
  • hadrama utěsním okolí filtru (ať se nepostříká palivem okolí)
  • povolím úplně šroubovací sponku co drží filtr
  • zmáčknu na konci hadiček takové bílé "zácvaky" a vysunu koncovky filtru
  • trochu to vyplivne palivo, ale pak už ok
  • vezmu nový filtr a nastrčím na hadičky (šipka na filtru! ukazuje směr zapojení směrem od nádrže k motoru)

no a je to. Snad jsem na nic nezapomněl.

Pak to chce jen párkrát nechat čerpadlo natlačit palivo (klíček II.poloha myslím) a hotovo.

2010-07-23 18:45:43

Tak další věc co mi začíná vadit.

Autu, jak je studené, tak při rozjezdu tak z 90% škrtnou trošku zuby v převodovce. Nebo aspoň myslím, že to jsou ony. Zařadím 1. kvalt, točím tak k 2500 ot. a tak kolem těch 2200 to chroustne jako při špatném řazení. Jenom jemně, ale přece. Občas to udělá až u 2. kvaltu. Zařadit jde v pohodě, ale po mírném vytočení (cca.2500 ot) to prostě jemně chroustne.

Jak je auto projeté a zahřáté, tak nic. Můžu zastavit, vypnout motor, vrátit se za hodinku, nastartovat a jet bez jakýchkoliv "prochroustnutí". Nevíte co to může být?

Taky se mi už asi 2. stalo, že mi vypadla 1. rychlost.

2010-08-29 13:15:58

Můžu se vás ještě zeptat jestli má můj motor ten EGR ventil? a případně kde ho najdu? Díky

2010-12-24 18:22:31

To je tim ze je chlad,zkus jen cinknout do Fordu a optat se..Vis ze je to urcite v prevodovce??


Odpovědět