Fórum - Téma


Mondeo r.95-Turbo nebo kompresor


Fórum Tuning a úpravy Mondeo r.95-Turbo nebo kompresor




2009-04-14 10:12:00

Dobrý den,

jsem tuningový nadšenec a od začátku jara pracuju na svém mondíkovi. Jedinému čemu však rozumím je elektronika a proto potřebuji radu. Mám Ford Mondeo 2.0 Ghia, 136 koní a chtěl bych ho trošku oživit. Přemýšlím mezi turbem a kompresorem. Jenže tady jsem v koncích. Ze všech stran slyším že je to jedno, že to vyjde na stejno a je to v podstatě to stejný. Co vím já, tak to prostě žene vzduch do motoru pod vysokým tlakem.

Proto se ptám, co bude lepší?? Turbo? Kompresor? Nebo raději přidat porci koní jiným způsobem, popřípadě můžu turbo nechat namontovat na neupravený motor?? A jaké úpravy by byly potřeba?? Spousta otázek, ale já prostě nechci tomu autu ublížit, jistě mi rozumíte. Předem vám moc děkuju za rady

2009-04-15 20:02:31

Nejjistější cestou za vyšším výkonem, je výměna motoru za silnější. Je to, ale velmi složité, protože vše souvisí se vším, to znamená, výměna motoru - výměna převodovky - výměna poloos - výměna brzd - výměna atd.

Takže zpět k úpravě, každý motor je z fabriky trochu pod dimenzovaný, takže snese trochu větší výkon, než s jakým sjel z linky, na druhou stranu s věkem a hlavně opotřebením motoru, se jeho možnosti snižují, tolik asi k tomu ublížení.

Pokud chceš opravdu zvyšovat výkon, doporučuji vybrat kompresor, už pro jeho jednoduší zakomponování do motoru.

Jen bych velmi opatrně zvážil plnící tlak, ten by podle mého měl být relativně velmi malý, protože motor není na přeplňování postaven a také není ř.j. schopna změnit dávkování ve velkém rozsahu.

Tak hodně štěstí

2009-04-16 07:42:31

Vřelé díky ta radu. Samozřejmě si to nechám namontovat od profíka, protože jak už jsme řekl motorům vážně nerozumím. Ještě jednou díky.

2009-04-16 08:18:25

Není za co

Namontovat od profíka, to asi znamená nějaký originál kit, ale to potom úprava přesáhne několika násobně hodnotu vozu. Za další, v motoru hoří směs vzduchu a paliva, v tvém případě benzín, vzduch tam dodáš navíc pod tlakem, ale budeš muset dávat také víc benzínu do nádrže, tím chci říct, že nebude ekonomicky náročný jen vstup, ale i provoz.

Mám rád výkony a líbí se mi, když to jede, ale je potřeba zvážit vše pro a proti, v tvém případě bych se spokojil se 136 hřebci a staral bych se spíš o to, aby neumírali. Na ojetém voze se často dá nahnat nějaký ten výkon jen opravou, nebo výměnou součástí za nové, npř. svíčky, kabely ke svíčkám, zapalovací cívka, filtry, váha vzduchu, škrticí klapka, potenciometr na klapce. A vůbec udržovat motor v dobré kondici, používáním kvalitních maziv a paliv.

2009-04-16 10:20:43

Chci ho dotáhnout alespoň na 150-160 koní. Svíčky, kabely a novou cívku už mám doma. Do mimoně snad ještě stihnu nový výfuk s rezonátorem a filtr. Samozřejmě ho tenhle víkend ještě čeká odtučňovací kůra a příští víkend konečně oprava těsnění svodů do výfuku. To mi stáhne spotřebu natolik, že kompresor už bude pro mě výhodnější, ještě si to ale pořádně promyslím. To co si napsal má určitě něco do sebe, přeci jen chci ho i na běžné ježdění, tudíž na nějaký extrem tuning nemyslím. Ještě jednou díky za rady.

2009-07-09 08:18:27

Cau cau docela zajimave mohl bys napsat kde se da sehant ten kompresor nebo kdes k tomu prisel dik moc


Odpovědět