Fórum - Téma


Mondeo * při zatížení se hřeje


Fórum Technický koutek Mondeo * při zatížení se hřeje




2014-06-14 11:36:13

Zdravím, nejspíše mám problém s ST. Než byly teď ty vedra, tak jsem nic extra nepozoroval, ale při nich se ukázal pravděpodobně nějaký problém s chlazením. Pokud jsem je klidným tempem, tak byla teplota ok, ale stačilo přijet do obce, chvíli se plazit pomalu a lezlo to hodně nahoru (cca 3/4 stupnice), ještě horší to bylo při jízdě do kopce (kdo zná Mohelničák), tam to před koncem bylo těsně od červeného pole a to už jsem opravdu neměl dobrej pocit. A dolů se ručičce nějak extra nechtělo. Vím, bylo horko, ten motor není nejmenší, ale podle mě by se to při jízdě mělo stíhat chladit trochu líp...všiml jsem si, že poměrně pozdě spíná sahara (podle teploměru tak ve 4/5 stupnice), je to ok? Mohl by někdo poradit, na co se zaměřit? Okruh se nijak netlakuje, kapalina neubývá, bez zápachu po spálenině...motor se ohřeje poměrně rychle a někde jsem četl, že se občas sekne termostat, může to být ono? Jak je případně náročná výměna? Díky moc za všechny rady. 1999 ST200

 petrdepo  
2014-06-14 11:48:37

majdamondi: Nemusí to být vyloženě termostat. Může to být i zanešený chladič. Po nastartování motoru sleduj, jak se začne prohřívat chladič po otevření termostatu. Někdy pomůže i vypustit chladicí kapalinu a s otevřeným výpustným šroubem chladicí okruh propláchnout vodou z hadice. To aby se vyplavily nečistoty z okruhu (i z chladiče) a pak okruh znovu naplnit.

2014-06-14 12:22:02

petrdepo: Kapalinu jsem vypouštěl cca před 3 měsíci, při výměně vodní pumpy. Vytekla čistá kapalina bez nečistot...každopádně díky za tip.

2014-06-14 22:40:12

majdamondi: a spíná ti ventilátor chladiče?

2014-06-14 22:55:58

jon29: jak už jsem psal, spínal poměrně pozdě a navíc se mi zdálo, že se točí jen tak relaxačně. Dneska sem odhalil, že komplet všechny kostřící vodiče pod baterkou byly v katastrofálním stavu (už delší dobu mě trápilo samovolné vypínání rádia, výpadky centrálu, osvětlení interiéru pohasílo i při šlápnutí na brzdu,atd...kupoval jsem novou baterku a měřil dobíjení, to dávalo 14.2, takže v pořadku, proto mě nenapadlo, že to může být zkorodovanými kontakty pod baterkou).Udělal jsem tedy kostření nové a elektrika v autě úplně ožila. Taky sahara spíná jak má a oproti stavu předtím je to pořádnej fukot...takže to vypadá,že minimálně část problému je pryč. Chladič je horký po celé ploše stejně, teď musím zase počkat na nějaké větší horko a uvidím.

2014-07-27 21:46:12

Během měsíce ježdění se problém neopakoval, teploměr drží jak přibitý přesně uprostřed, ať se děje, co se děje, tudíž problém považuji za vyřešený. Za vše tedy mohlo špatné kostření pod baterkou, kvůli němuž byly u spotřebičů tak velké úbytky napětí, že například rádio se vypínalo i při nastartovaném motoru, centrální zamykání prakticky nefungovalo, mazal se mi počítač apod...možná i teploměr ukazoval nesmysly. Tak snad to bude pro někoho vodítko, kdyby měl stejné příznaky.


Odpovědět