Fórum - Téma


Mondeo * přehřívání chladící kapaliny apod


Fórum Technický koutek Mondeo * přehřívání chladící kapaliny apod




2011-07-20 19:47:16

Zdravím všechny forďáky, mám problém se svým Mondíkem. Mastil jsem do Brna a najednou jsem zjistil, že spomaluju, šlápnu na plyn a nic žádný výkon. koukám na ukazatel teploty vody a ten v červeném. Tak jsem zastavil, vypl to a otevřel kapotu a nestačil se divit, nádržka na vodu byla plná vody a krapet nafouklá. Nechal jsem to schládnout a nic, nádržka pořád ve stejném stavu. Tak jsem vytáhl kladivo a trochu jsem domluvil termostatu, kupodivu to pomohlo a voda se zase rozlila tam kam měla. Sednu, nastartuju a jedu a po 1km zas. Tak jsem raději zavolal odtah nechal to odtáhnout. V servisu Mondíka projeli, změřili teploty a konstatovali po šáhnutí na chladič (byl studený), že je špatný termostat. tak ho vyměnili, projeli a konstatovali, že termostat byl špatný, že voda už se dostane o kousek dál, ale pravá příčina bude někde jinde. A začalo to: vodní pumpa, těsnění pod hlavou, cosi spojené s čímsi, nějaká hřídel setrvačníku, tlakování hlavy a tisíce a desetitisíce začaly naskakovat. Nemáte s tím někdo zkušenosti, nechci dělat nějaké hokuspokusy, které výjdou na desítky tisíc a bude to dělat pořád. Já sice nejsem automechanik, ale když praskne těsnění pod hlavou tak začne auto bíle kouřit, ne? Všem dík za rady

2011-09-06 06:32:58

zdravím zjistil jsi něco s tím vařením?mám ten samej problém.těsnění pod hlavou vyměněno ale teplota pořád stoupá.

2011-09-06 06:53:10

Když odpojíš hadici od topení a vytočíš motor tak to z ní musí stříkat jak ze zahrahradní hadice prostě proudem, tak poznáš že je pumpa ok. Potom bych zkusil vyndat termostaty a projet to co to udělá. Když bys měl prasklou hlavu nebo v hajzlu těsnění někde by se ti ukazovala voda, třeba na víčku na dolívání oleje by byla bílá emulze a nebo by ti při běžícím motoru utíkal tlak ze spalovacího prostoru třeba do chladícího okruhu takže v expazce by se mohli dělat bubliny, nebo by to foukalo do mazací soustavy a to by se ti zase tlakovala skříň takže by ti vyskakovala třeba měrka nebo by to ze zátky hodně kouřilo. Možností je hrozně, ale šel bych na to logicky a ekonomicky a hned to necpal prvnímu doudovi do servisu, to by se ti mohlo dost prodražit.

2011-09-06 08:50:49

já měl stejný problém asi měsíc po koupi auta. problém byl v chladiči. mě to dělalo že mi ta voda utekla, nevim proč tobě ne a zustala v nádobce, vždyť tam je přepad. káždopádně mi taky kontrolovali hlavu ta byla ok a problém byl v chladiči. respektive prý odešel na chladiči výměník tepla, ale bohužel se prý dá sehnat jen s komplet chladičem, takže se dal novej chladič a je po problému. moc tomu nerozumim, řikam jen co mi dělali a řekli :)

2011-09-06 11:28:16

závada se zdá odstraněná nešli ventilátory.uvidíme po delším vyzkoušení.prozměnu mi to pocukává,kouří černě jako prase a na diagnostice píšou závada regulátoru tlaku paliva.tak jdu měnit regulátor.

2011-09-07 14:53:29

jestli můžeš popiš mi co ti to dělá. Mám nejspíš něco podobnýho, nevim teda jestli mi to kouří ale každopádně mi to cuká kolem 1200 až 1500 otáček a jen při přeřazení.

2011-09-07 15:26:46

Tak auto opraveno vlastními silami, byla KO vodní pumpa. Teď už je vše zase OK a poučení je z toho žádný servis, jsou to lumpové, nejlepší je vzít chytrou knihu, nastudovat a opravovat.

2011-09-07 19:28:20

pocukávání a kouření je odstraněno byla prasklá hadice od turba.cena ve fordu cca 1360kč.aby toho nebylo málo tak další závada je vstřik na 3 válci.tak jsem objednal rovnou 4

2011-09-08 07:22:05

ukázali ti alespoň v jakých místech byla prdlá?

2011-09-08 11:14:39

jo vyndával jsem ji sám a byla prasklá v ohybu před intercolerem(chladičem) pokud ji nevyndáš ven a nepromačkáš tak ta prasklina není vidět a to byla 10cm dlouhá.

2011-10-10 19:15:40

Zdravim máme nově koupeno c-maxe 2003 2.0tdci..co jsme ho koupili jezdil supr ale zniceho nic kdyz sme jeli do dlouheho tahleho kopce a byli sme za hupem raficka vyskocila na 120 stupnu pred tim strata vykonu auto nereagovalo..hodili sme to do autorizovaneho servisu v Klatovech rekli thermostat.na internetu ale psali lidi tyhle veci thermostat, vodní pumpa, těsnění, pod hlavou, teplotní čidlo,hlavu sme vyloučili jelikož auto jezdilo dobře až na ten samí kopec kde se nám to stávalo prý u hlavy by to bylo horsi..čidlo vypadlo uplně..takže themostat a vodní pumpa ...v klatovech mi vyměnili ten thermostat +práce mě vyšla na 5800kc bohužel problém tu byl furt dal sem to sikovnemu cloveku až vodní pumpa to byla kde byla vrtulka naprasknutá ...naznaky ze to je pumpa byli ty ze v hadici do chladici kapaliny necirkulovala voda ...


Odpovědět