Fórum - Téma


Mondeo * předehřev motoru TDDi / TDCi


Fórum Technický koutek Mondeo * předehřev motoru TDDi / TDCi



1  2

2011-12-12 18:06:00

Zdravím, nemá někdo zkušenost s předehřevem motoru na 2,0 tddi? Koukal jsem se na fa Normans tam mi nabídli průtokáč cena cca 6000 a na fa Molphir tam mají topnou spirálku do hadice od Defy přímo na mondeo, asi za 2000 na aukru prodává nějeký polák něco podobného za 1300 tak nevím co pořídit. A taky kam to zabudovat, napadlo mě nekam tam co je ten ohřívač sériový od autopalu. Moc dík za odp.

2011-12-12 22:04:35

Bydlíš na horách a v zimě ti to špatně startuje?Pokud ne,tak jsou to vyhozený prachy,nehledě k tomu,že to musíš připojit na síť a to není taky zadara.

2011-12-12 22:29:32

To jon29: není to zbytečnost, motor se vyhne studeným startům a jelikož při startu je už čístečně telý je spotřeba mnohem nižší, proto je cena elektřiny oproti ceně nafty zandebatelná.

Instaluje se to do zámrazové pojistky.

2011-12-12 23:47:11

V tom máš určitě pravdu,ale představa,že každé ráno otvírám kapotu a zbaluji prodlužovák je hrozná.Myslím že dnešní motory s přímím vstřikem startují dobře,jsou na to stavěné a dřív než motor,odejde kasle a podvozek.Já bych o tom uvažoval,bydlet na horách a jsou mrazy,pak to má smysl,šetřím motor,baterku,hned nastartuji a mám teplo v kabině.

2011-12-13 15:02:18

Tohle jsou jednoduché počty a vyplatí se předehřev i do benziňáka. Spotřebovaná elektřina je opravdu zanedbatelná a ten luxus vyjet z garáže autem, co hned topí a nejede na bohatou směs je super. Mám to odzkoušené u jiné značky, kde to bylo již nainstalované a spotřeba se mi i výrazně snížila a navíc už ani nepoužívám výhřev sedaček, když předehřeju. Když auto parkuju do garáže, tak to jen napojím s časovačem a ráno to odpojím. Zabere to asi 5 vteřin a je to k nezaplacení. Navíc u nafty je to ještě lepší skrz pomalý ohřev motoru. Nejde než schválit. A kapota se nemusí anii otvírat, zasuvka je nainstalovaná třeba v nárazníku nebo podběhu apod.

2011-12-13 15:26:12

to Jon29: je vidět, že jsi to nikdy v autě neměl, jinak bys nepsal to co píšeš....konkrétně předehřev defa má sofistikovanou instalaci tak, že nejen kabely nejsou vystaveny teplu z motoru díky dokonalé izolace, ale havně vstup pro přívodní kabel je namontován pod neznatelnou krytkou klidně na předním nárazníku, mže být i zespod, prostě všude kdy si vyrobíš dírku průměru cca 1,5 cm. Já osobně sem si kvůli tomu udělal vedle parkovacího místa zásuvku se spínacími hodinami, na hodinku to zapnu, sednu do vyhřítého auta, kterého motor má 60 stupnů někdy i víc, záleží na venkovní teplotě a jedu. Motory sice s přímým vstřikem dobře startují i v -25°C, avšak pokud rozumíš technice musí ti být jasné, k jakému opotřebení motoru dochází, když součástky a provozní kapaliny které mají -25°C se mají začít ohřívat ihned na 90°C, už jen ta úspora paliva kterou motor nemusí vydat aby ohřál těch 5 litrů chladící kapaliny o 115 °C, ale pouze o 30°C je velmi znatelná. Předehřev používám v zimě i v létě a i přesto že mám na motoru nahrkaných poctivých 300 000 km, řekli mi ve fordu že má tlaky jak kdyby ho právě vyrobili.

2011-12-13 16:11:22

Je to tak, spotřeba u toho benzíňáka klesla o dost dolů, u mě to dělalo téměř litr na sto, takže i kdybych si to měl nechat namontovat, tak se mi to postupně vrátí a to jak úsporou paliva, tak pohodlím ohřátého motoru, tak jeho životností. Studený start je pro motor a zvlášť v zimě utrpení a to, že ti zhasne kontrolka mazání neznamená, že máš namazané všude. Ale to už dneska ví každej ....

2011-12-13 22:53:20

Clapi vím,že máte pravdu,co se týká techniky.Sám jsem měl na svojí škodě 105 zabudovaný předehřev,protože stála venku a v zimě ji zahřát a odmrazit okna bylo nadlidské úsilí a začínala topit až když jsem přijel do práce.Když vyjedu z garáže Mondeem ,kde když mrzne jsou tak 4 stupně,vyhřívají sedačky,přední sklo a jestli v zimě bere o litr víc neřeším.Mondeo II 450000 km jsem prodával ne kvuli motoru,ale rezavé kasli.Jaký příkon ve Watech má váš předehřev a na jak dlouho zapínáte časák?

2011-12-14 09:24:50

na 30-40 minut a bere 2 kW. A není to litr, studený motor bere 2,5 násobek cca první 3 km než zahřátý motor !!

2011-12-14 14:53:52

Mluvil jsem o průměru a ne o okamžité, neměl jsem PC, takže jsem ji počítal podle tankování a vždy po delší době a to jsem jezdil spíše delší trasy do práce, cca 25 km tam a pak zpět. Jezdit kratší, tak to bude větší rozdíl. To je jasný a o okamžité ani nemluvě....

2011-12-14 15:10:43

prostě mi připadá že Jon29 neví o čem mluví, nejdřív hrozně pomlouvá, jak je to na nic a zbytečné a pak přizná, že to měl taky a že to bylo dobré...

2011-12-14 15:23:02

Trošku to tak vypadá, máš pravdu. Osobně taky uvažuju o tom, že do audiny nechám tohle namontovat, protože drkotání zubama skoro každé ráno není nic moc. Výhřev sedadel mi moc nešmakuje, kdy mě hřeje pr..l a ledviny a zbytek mrzne a to tdi se taky nezahřeje na 2 km. Jak na potvoru bydlím relativně vysoko cca 600 m n. m. a do práce "sjíždím" z kopce, takže furt brzdím motorem, kdy nedochází ke spalování a ohřevu motoru. Chce to vyzkoušet a pak o tom mluvit. Neříkám, že to po odzkoušení Jona osloví, ale myslím, že by se potom rád zařadil do skupiny těch, co to mají. Ohřáté auto výhřev sedadel, volantu a já nevím čeho nenahradí.

2011-12-15 00:02:10

Možná jste mě špatně pochopili,myslím to tak,pokud to vyžadují podmínky,hory, -15 stupňů,tam bych to ocenil,nebo v zimě karburátorový motor.U Mondea,které vyjíždí z garáže a mimo domov stejně startuji studený motor,mi to připadá zbytečné.Vím,co znamenají první kilometry se studeným motorem,zvýšenou spotřebu v zimě neřeším,o co si motor řekne,stejně musím natankovat a dnešní motory i se studenými starty kasle přežijou.Přiznám se,že nejsem z těch co si pravidelně zapisují spotřebu a jezdí lehkou nohou a vyřazují z kopce.Napsal jsem jenom svůj názor,pro někoho blbej,ale je to přece diskusní fórum a beru to,že má někdo názor jiný.

2011-12-15 10:04:34

Nikdo ti ho nebere, máš na něj právo. Někoho spotřeba nezajímá, někoho jo a někdo si potrpí na pohodlí a někdo bude v autě zmrzat 10 kiláků než se zahřeje. Tak to prostě je. Můj názor je takovej, že u benzína je dobré a u nafty super, stačí si přečíst témata týkající se ohřevu motorů a účinnosti topení, jak si hodně majitelů stěžuje. A z kopce se nevyřazuje, to jen pro pořádek..

2011-12-15 11:15:03

a někoho udeří do oka slovo kylometr (ale to jen tak, že sem to hned zahlíd, jinak sem taky prase na češtinu)

a z kopce se nevyřazuje:

1. zvyšuje to spotřebu

2. je to nebezpečné - např. u autobusů a kamionů je to ze zákona zakázané

3 při následném brždění se více opotřebovávají brzdy

2011-12-15 14:24:18

Ahoj, já jsem taky myslel že se to dává místo mrazový zátky, ale to na mk3 nikde nemají, jen takový váleček se spirálou do vodní hadice od fa Defa. Měl by to být originál výrobek ze Švédska. Nevím kam ho zamontovat. Já mám v autě nějaky ohříváček co tam dávají ve výrobě, ale ten běží jen když je zapnutý motor, je to na okruhu topení.

2011-12-15 15:31:45

Dej fotku, třeba ti někdo poradí. Ten ohříváček, o kterém mluvíš je origo od výroby a jsou to klasické žhaviče, které spouští řídící jednotka s určitýma stupněma. Plácnu: teplota klesne třebas pod 10 st. C a začnou ohřívat vodu. U nafťáků je tohle nezbytné, akorát to dost lidem nefunguje a po letech to nejde rozdělat a originál je drahej. Předehřev by měl být nejúčinnější namontovaný právě do bloku motoru. Do hadice to pomůže asi taky, ale bude se to muset dát do nějaký spodní, aby to mělo nějaký efekt a teplá voda se tlačila i do motoru. To je aspoň můj názor.

2011-12-15 18:34:34

od defy se to montuje nejčastěji na spodní hadici od chladiče. ale tuším, že defa k tomu dodává montážní návod, protože je to děláno spešl na typ auta

2011-12-15 21:40:28

to:extremehan ani se ti nedivím,mě to rovnou bacilo co jsem tam vypotil,to by snad nenapsal ani chovanec z ústavu pro dementy.Napsat to někdo jiný,tak si o něm něco myslím

2011-12-15 21:48:14

každej má někdy občas slabší chvilku nikdo nejsme neomylnej a vzhledem k mému názoru o celosvětové zavedení angličtiny, mě český pravopis moc nebere


Odpovědět

1  2