Fórum - Téma


Mondeo * po náhlém puštění spojky nestartuje


Fórum Technický koutek Mondeo * po náhlém puštění spojky nestartuje



1  2

2014-12-03 21:01:41

Dobrý večer prosím vás o radu...stalo se mně toto :auto nastartované po jízdě 30minut zatavil jsem nechal bežet motor naložil věci do kufru sednul zařadil jsem jedničku ale sklouzla mně noha a pustil jsem spojku auto zdechlo a od té doby nejde nastartovat ani neškytne všimnul jsem si že po tom co to zdechlo tak asi třikrát blikla kontrolka žhavení. A od té doby ani naznak startu starter točí baterka je ok kontrola po otoční klíčem všechny kontrolky+ žhavení vše proběhne normálně Ale motor bez reakce. Předem díky za pomoc je mne jasné že není moc možné identifikovat závadu po internetu ale alespoň trochu mně to navede. Jinak motor je 2.0TDDI rv.2001 85kw

2014-12-04 20:49:50

Mohl u tohoto motoru poskočit rozvod i když to má řetěz??

2014-12-04 20:53:31

Jinak startér točí ale ani náznak toho že by motor chytal. Auto už je v servisu tak čekám na ortel

2014-12-05 18:09:49

Ahoj to opravdu nikdo nevíte...hlavně mně zajíma jestli u tohoto tipu motoru může přeskočit rozvod?? Ukáže diagnostika zda tam jde nafta atd.... Alespon nějaký nápad co se mohlo stát??

2014-12-05 21:02:48

macikk: řetěz určitě nepřeskočí i kdyby to odnesl napínák, v tom případě vyjde ze synchronu čidlo kliky a vačky a ŘJ nedovolí start. To se ale stává u řetězu zřídka, u řemenu ano. Správně jsi napsal, že po internetu se závada těžko pozná, budeš muset počkat co zjistí v servisu.

2014-12-05 22:01:03

Ahoj, to bude zase volovina. Jako já když vyměnil spojkovej válec, tak auto jelo jenom na volnoběh. Mám tranzita 2006 novej typ.

Na diagnostice, všechno v pořádku. Potom jsem zjistil, že dole na pedálech, je na brzdě jeden spínač, který když sešlápneš brzdu, tak motor vyběhne do otáček, ale po 3vteřinách jde jen na volnoběh. Na spojce je spínač který když sešlápneš pedál tak motor netočí víc jak 3000otáček. Zkus se tam dolu potopit jestli tam něco taky máš nebo jestli se něco neulomilo. Moc tomu nedávám.

2014-12-08 20:38:36

Tak mně bylo řečeno že diagnostika nic neukázala tak že jse na to přes víkend mrknou. Dnes mně sdělili že najednou diagnostika ukázala chybu čerpadla nebo něco kolem čerpadla ale že prý to musí celé rozdělat ale že je to prý na 99 procent čerpadlo. Prý to bude stát 15 až 20tisíc ale že to můžou být třeba i vstřiky z celého rozovoru vylezlo že to vlastně rozdělané neměly a najednou jsou si jistý že odešlo čerpadlo. Když jsem jim řek že seženu svoje čerpadlo tak to prý né že to montovat nebudou. Myslím že mně krmí peknejma hovadinama i já jako laik vím že se nelze spoléhat na to že vyčetly z paměti závad (pokud vůbec) chybu čerpadla tak neznamená že je to určitě čerpadlo. A spoléhat na jejich vyměníme čerpadlo a uvidíme?? Lidi jsou vůbec ješte slušní automechanici? Vyměnit díl za díl a pak čekat co se bude dít. Nejraději bych si poradil sám. Zvládnu nějak zjistit jestli je to opravdu cerpadlo. Mohlo odejít takto bez jakéhokoliv naznaku auto jezdilo každý den startovalo bez problému mnělo tah žádný náznak problému nekouřilo černým dýmem šlo za plynem.

2014-12-09 06:19:16

macikk:

Z toho co popisuješ, je to celý divný. Pokud auto jezdilo bez problémů, je malo pravdepodobný, že by odešlo čerpadlo či vstřiky jen tak z uklouznutī nohy s pedálu?

Laborovat a zkoušet je nesmysl. Pokud si nejsou jisti, nerozebiral bych to.

Muže to být čidlo polohy vačky, to se stává z ničeho nic že odejde. Takže se stane že nastartuješ během jízdy odejde, a pořád jedeš, dokud nechcípneš motor. Pak už nenastartuješ. Takže to bych zkontroloval, a pak přesně co píše diag.ale ten kdo tomu rozumí, z jednoho kódu ze zkušeností výčte cokoliv. Takže pozor na zbytečný rozdělávánī.

2014-12-09 15:48:13

Tak jsem se odhodlal jím říct že ne...když by jsi alespoň pamatovaly co mně po prvé řekly. Odtáhnul jsem to tedy ke známému sice odtah stál 1300kč ale už mně pár aut opravil a můžu mu věřit. No mrknul na to říkal že to je divné že by takovým způsobem odešlo čerpadlo. No každopádně přišel na to že nafta tam jde ale,baterka už byla ko tak to hodil na nabíječku nechal jsem mu to tam a večer mu budu volat tak uvidíme co s tím vlastně je.

2014-12-09 16:50:10

macikk: Možná, že je to blbý nápad, ale přepokládám, že při tom sklouznutí nohy ze spojky sebou auto pškně škublo. Nemůže při tom náhodou zaučinkovat nárazové čidlo ?

2014-12-09 17:13:03

petrdepo:

Diesly ho nemají. Je u benzinovych motorů.

2014-12-09 18:38:21

tomenzino: Rozumím.

2014-12-10 19:02:33

Ahoj tak jsem mluvil s mechanikem a zatím se jim nedaří přijít na to čím to je. Říkaly že jim nechce komunikovat diagnostika s autem.Nafta ke vstřikům jde je možné že když to naftu tlačí tak závada je že čerpadlo tlačí ale málo a pro to to nenastartuje počítač zakáže start? Asi protože i když by tam šlo nafty méně tak by to alespoň mnělo snahu chytat ne? Upozornuji že je to starší systém TDDI. Má cenu jít po tom čidle polohy vačky protože nic jiného mně nenapadá oni těd hledají závadu na elektrice to znamená že ostatní věci makají každopádně na tom ještě dělají to čidlo polohy vačky najdu kde na motoru? Pročítal jsem forum a je dost možné že závada je v tomto čidle poradíte kdepak ho najdu. Díky

2014-12-10 20:07:52

macikk:

Je divný, že diagnostika nekomunikuje. Není důvod.

Budeš muset vybrat mechanika, kterej tomu rozumí. Nevim jak přišli na to že tam nafta jde? Čerpadlo tlačí pár stovek atmosfér! Pozor na to!

Jakmile je nízký či příliš vysoký tlak, motor nechytne!

Čidlo vačky, je na hlavě, když stojíš před motorem, tak před tebou někde uprostřed. Nemůžeš minout. Byla to častá závada, pak dávali jiný novější typ..

Záleží jaký tam máš. Odejít muže proč ne?

2014-12-10 20:51:13

Ahoj na tu naftu přišly tak že odpojily z lišty vstřiků přivod nafty a protočil motor startérem a nafta z toho tlačila ven. Nevím jestli je to v pořádku to takto zkoušet..ale byl jsem u toho a nafta šla. Ráno za nimi jedu tak uvidíme jestli našli problém..

2014-12-10 20:55:10

macikk: Ahoj, s diagnostikou bejvá problém, že i když kvalitní multiznačková jako je třeba KTS-ko od Bosche, Delphi, Texa atd. Tak někdy neumí správně komunikovat s ŘJ fordů a vypíšou buď jen přibližnou chybu, nebo totální blbost a nebo vůbec nic. Dokonce se nemusí ani s autem spojit

2014-12-10 21:08:44

macikk:

I když opomenu opravu, aspoň do značkového servisu budeš muset na diagnostiku!

Určítě bych v tom nenechal někoho jen tak hrabat. Pak už jen vrakoviště, to je pak tvá další stanice.

2014-12-10 21:32:53

macikk: ještě neznamená, když jde nafta ke vstřikům, že je to dobré. V railu musí čerpadlo vytvořit správný tlak cca 320 atm a to musím změřit, nejlépe manometrem na railu, nebo diagnostikou. Pokud je tlak OK tak napojit osciloskop na čidlo kliky, vačky a vstřiky a vidím kde je chyba, nepotřebuji komunikaci s ŘJ , ta stejně vypíše jen co má nastaveno.

2014-12-11 11:15:05

Tak toto mně bylo řečeno: Na 80 procent je to čerpadlo Na 20 procent je to elektronika na čerpadle. Že prý to čerpadlo naftu tlačí ale,neví kolik má dávat nafty a pro to nenastartuje prý je možné že je třeba někde zlomený drát nebo selhala elektronika na čerpadle mně pořád nejde do hlavy že takovým způsobem odešlo čerpadlo. Už začínám být skeptický že auto vůbec někdy ještě pojede. Dává vám to smysl to co mně říkají. Nebo nenapoví vám to co zjistily??

2014-12-11 17:40:43

Zdar lidi tak mně to ještě jednou vysvětlovaly přes diagnostiku prý čerpadlo jim nekomunikuje s řídící jednotkou a tím pádem neví kolik má dávat nafty z toho usoudily že je špatné čerpadlo nebo elektronika čerpadla. Nicméně jako poslední pokus jsem koupil čidlo klikového hřídele a poprosil je at ho zkusí vyměnit moc se na to netvářily. Pokud nic tak nás čeká vrakoviště bohužel.


Odpovědět

1  2