Fórum - Téma


Mondeo+odpor brzdového pedálu při brždění na sněhu


Fórum Technický koutek Mondeo+odpor brzdového pedálu při brždění na sněhu




2012-01-24 11:38:16

Dobrý den, při jizdě na sněhu v zimě a následném brždění mám problém prošlápnout brzdový pedál tak abych zabrzdil. Musím to přes odpor pedálu (až rány do pedálu) pořádně prošlápnout abych zastavil. Kotouče a destičky mám od léta nové. Dělá to jen když je sníh. Nevím, špatná funkce ABS (ta ale nesvítí při brždění), sníh mezi kotoučem a destičkou, nebo někde jinde...?

Ford mondeo combi 2.0 TDdi, 66kW, diesel, r.v. 2001

Díky za rady.

2012-01-24 16:17:42

U prvních mondeií III je hodně kritizován brzdový asistent a jeho naladění, kdy dokonce dochází vlivem tohoto k propadům brzdového pedálu, což se mi stávalo při zpátečce, když jsem prohrábl a hned šlápl na pedál. Obecně platí, že má mondeo brzdy slabé a když k tomu přidáš ten asistent, tak je to zrada. Prý se to kapánek zlepšilo po faceliftu. Několikrát se mi stalo, že mě při prudkém brždění na sněhu, začalo kopat ABS, pedál ztvrdnul a stejně jsem to neubrzdil. Oproti třeba oktávce nebo golfu IV je to tragédie. Mě se vyplatilo brzdit přerušovaně a vždycky ještě před zásahem ABS pedál povolit a znova sešlápnout a tokhle furt dokola. Zjistil jsem, že je takhle brždění daleko účinnější a nemusím bojovat s nastavením asistentu. Jde o to, jestli máš taky posilovač v pořádku a zda nepřekonáváš jeho odpor. Ale to jde lehce vyzkoušet. S tím asistentem nic neuděláš, z tohoto roku výroby jsou mondea sr...ky s fůrou dětských nemocí. I v létě si můžeš nechat o ostrých brzdách jen zdát.....

2012-01-24 17:35:50

Coolman , a jak je to prosímtě u Mondea MK 1 , taky mě připadá , že je to slabota . Občas mám půjčenýho Reňasa Kango a mám věčně hlavu na skle , jak jsou na něm brzdy jedovatý . Co by aspoň trochu pomohlo ? Sladit brzdové kotouče a brzdové destičky ? Myslím tím nějakou dobrou značku ?

2012-01-24 20:24:46

Nemohu nevstoupit do diskuze. Dneska odpoledne mě potkala na pražským okruhu (R1) kalamita, začalo to nehorázně klouzat a já odbočoval směrem na karlovarku (R6). Přede mnou Fábie, začal brzdit (ne prudce, ale brzdil). Byl sem za ním asi 30m, jelo se tak 80km/h. Začal sem brzdit taky, brzdový pedál začal cukat (téměř to nebrzdilo), musel sem rychle vybočit do vedlejšího pruhu (kouknu sem do zpětného, naštěstí tam nejelo žádné auto, až tam sem to teprv zbrzdil způsobem lehce sešlápnutého brzdového pedálu (aby se nezaplo ABS). Brzdil sem způsobem, že sem tu fábii ještě málem předjel, kdybych byl zaním, kouknul bych se mu do kufru tak v 40čítce :(. O 30sekund později se za mě chtěl zařadit se starším meganem, ale ten dostal hodiny, a ještě ho nedobrzdila dodávka... S brzdami nebude něco v pořádku (nejpís s ABSkem) , nebo je to opravdu taková tragedie od výroby?

2012-01-24 20:46:15

Zdarec všem...

Plný souhlas s Coolmanem. Když sednu bytný do mazdy 6 ,tak mi to hlava nebere ,jak jsou ty brzdy jedovatý ( až

moc) !

2012-01-24 23:21:26

Ale na sněhu jsou jedovaté brzdy k hovje pravda,mám mkIII a jel jsem s mkIV a ta má brzdy lepší.Ten pedál ztvrdne,pokud je některé kolo ve smyku a čidlo to kolo odbrzdí,ale ostatní kola brzdí na mezi proklouznutí.Mondeo je proti Fabce těžké a při brzdzdění je to znát.Já bych taky ABS nemusel,raději s citem přerušovaně.

2012-01-25 00:03:14

Jdu si teď dělat "Školu smyku" a budu to jezdit na svém autě, schválně si to tam vyzkouším, popřípadě to dám zkusit třeba instruktorovy co na to řekne. Pokud je to ale "vrozená vada" tak si to holt budu muset asi natrénovat, jinak nejspíš přehodnotím styl jízdy v zimním období a budu si nechávat velký odstup, dneska to bylo fakt o fouz.

2012-01-25 16:07:03

Jedovatý brzdy jsou vždycky lepší, ať už na suchu nebo sněhu, než situace, že ti to zvedne nohu, abs promasíruje lýtko a ty to napereš do auta, co stojí před tebou. Podle mě je to nastavením dávkováním abs, kdy prostě v případě panického brždění jsi naranej. Musíš si rychle uvědomit, že máš pod zadkem forda a začít si s pedálem hrát i když borci v koncernu jen šlápnou a nestarají se. Věřím tomu, že když vedle sebe postavíš superba a mondeo III z počátku výroby, tak za předpokladu stejných pneu ten superb bude mít při prudkém brždění na sněhu kratší dráhu. Já to cítím i v té A4, že to fakt brzdí i na tom sněhu, což jsem z mondea neznal a po špatné zkušenosti, kdy za zatáčkou stála dodávka a já to neubrzdil a žduchl do ní s mondeem, s tou horší variantou vždycky dopředu počítal. Vzhledem k tomu, že auto brzdí výrazně lépe při stylu přerušování brzdného účinku řidičem a hlídání si abs, než když na to dupnu, tak to nebude ve váze auta, ale vše mi ukazuje na ten asistent, který po face liftu prý je jinak nastaven a prý výrazně lépe. Chce si to zkoušet někde v klidu a najít ten nejlepší způsob. Problém je v leknutí a následném dupnutí na brzdu, kdy chvilku trvá, než si uvědomíte, že máte brzdit jinak. To je ztráta drahocenného času. Třeba Solitario na něco přijde a poradí....

P.S. Jak je to u staršího mondea fakt netuším, znám jen lehce trojku. Navíc mám takový pocit, že mazda 6 má s mondeem III dost společného, nevím, zda i brzdy a nevím, co je ta mazda za rok. nicméně můj názor je takový, že na vině je brzdový asistent. A kotouče s průměrem 300 mm v sérii by teoreticky mohly stačit, face lift tohle myslím neřešil a nebyla žádná změna.

2012-01-25 20:36:35

Díky za rady, chci jen vyloučit zda je to normalni nebo je nekde chyba nez pojedu nekdy na kontrolu do servisu,abych mel nejake informace v kapse.

Damián  
Zdeněk
2012-01-25 20:48:50

vacra - ahoj, zde si též můžeš přečíst základní informace o systémech ABS a ASR

http://www.fordclub.eu/fo...a/abs-zakladni-info-17639

http://www.fordclub.eu/fo...a/asr-zakladni-info-18291

2012-01-25 23:36:39

to:coolman brzdění je fyzika,setrvačnost,váha tělesa,kvalita povrch.Dobré,jak píšeš jedovaté brzdy,sice lehkou nohou silně brzdí,což je vyborné za sucha,ale na sněhu je právě potřeba brzdit s citem tak,aby kolo nešlo do smyku.To když ABS dupe neznamená,že nebrzdí,jen mžikově odbrzdí kolo,které je ve smyku,aby se zase chytlo.Pravdu máš v tom,že různé modely mají různě účinné brzdy.

2012-01-26 08:52:19

Jelikož můj otec má Renaulta Kangoo, s kterým jsem párkráte jel, tak mohu posoudit rozdíl v brzdách. Ano u Rencka jsem políbil okno. Jenže ty brzdy se jen tváří jedovatě. Pač mají hrozně krátkout trasu. Stačí trošku šlápnout na pedál a dál to s ním nejde. U mondea je ta trasa delší a v tom je dle mého právě zakopaný pes. S mondeem na suchu dupnu na brzdu a taky políbim okno. Takže pokud je někdo zvyklí na krátkou trasu a najednou musí šlapat víc tak je to nezvyk. Například sem jel v BMW a tam mi taky upozornoval pozor je tam hrozně měkkej pedál a skoro to nebrzdí, mě to přišlo podobné jako v mondeu a problém nebyl.

Ohledně brždění na sněhu. Hodně udělá ta zmiňovaná váha, to je jasné už z fyziky ze ZŠ. Auto se mi chová tka že šlápnu na brzdu, pedál začne vybrovat, ale přesto po chvilce zabrzdim. Nemluvě, že dupnout na brzdu na sněhu a říct si, mam abs ten to udělá za mě, je holej nesmysl. ABS má pouze pomáhat, ne všechno dělat za vás. Chce to mít hlavně pořádný zimáky. Pokud máte šlupky tak se nedivte, že jezdíte jak na saních.

Toť můj poznatek

2012-01-26 09:07:04

Funkce ABS je v tom, že ti umožňuje i při zhoršených adhezních podmínkách a prudkém brždění měnit směr jízdy. V žádném případě ti brzdnou dráhu nezkracuje za všech podmínek. Jsou situace, kdy ti brzd. dráhu prodlouží a nebo dokonce nezastavíš vůbec. Byl o tom test ve Světě motorů a viděl jsem to i v televizi, kdy se simulovaly určité podmínky a srovnávala dvě shodná auta, jedno s abs a druhé bez. Mám možnost porovnávat s auty jak střední, tak nižší střední třídy a musím řít, že mondeo III je v tomto trošku slabší. Nevím přesně proč, záleží na nastavení délky intervalu abs a asistentu vůbec. Na mondeu jsem měl nové Dunlopy Wintersport 3D v odpovídajícím rozměru, takže o šlupkách nemůže být řeč a vždycky při prudčím brždění jsem cítil, jak auto zpomaluje a v momentě účinnosti abs se brzdný účinek snížil a to výrazně. Docela jsem kolem toho pátral a v různýh odborných článcích jsem našel právě kritizovaný brzdový asistent a od té doby jsem to přestal řešit, jelikož s tím nic neudělám. Potvrdili mi to i na jiných serverech týkající se mondea, že jde o nešťastné nastavení brzd. asistentu, kdy po faceliftu je to prý výrazně lepší. Brzdy jsem dělal kompletně nové a to od ATE Power Disk, takže lepší průměr a nic se nezměnilo. Zkuste si i jiná auta a porovnejte se svým mondeem a uvidíte sami, že to není o tom, že by bylo mondeo výrazně těžší, než ostatní auta střední třídy. Fyzika platí pro všechny, takže to bude někde jinde.

2012-01-26 09:56:59

Coolman: tu funkci ABS si popsal správně. ABS tam je hlavně z toho důvodu aby si mohl manévrovat a předejít případné nehodě. Já mam na autě nokiany nemůžu si stěžovat. Teď mám nové brzdy (nevím značku - dal sem to mechanikovy a at tam dá něco co vydrží) a brzdí to hodně dobře. Na sněhu sem jezdil jen s mondeama (firemní + soukromé) a musim říct že značka gum má velký vliv, pač na firemních jsou barum a to jsou srá.e.

2012-01-26 15:05:24

Nevím, jak jsou na tom Barumky, jelikož se žádných testů neúčastní, ale většina opravdu kvalitních pneu mají témeř shodné vlastnosti na sněhu a ledu a většinou, co je posune na vrchol jsou hlučnost, opotřebení a jízda na mokrém nebo suchém povrchu. Když budeš mít nové zimní pneumatiky, tak na zasněženém povrchu nebude nějaký rapidní rozdíl mezi Michelinem, Dunlopem, Bridgestonem, Good Yearem, Pirelly a já nevím čím ještě. Já vyzkoušel relativně dost aut, jak svoje, tak firemní a musím konstatovat, že Mondeo mě zklamalo co se brzd týče. Další věci rozepisovat nebudu, je to tady o brzdách. Co se značky brzd týká, tak nejvíc záleží na destičkách, to je jasný. Pokud se kotouč nevlní, tak je docela fuk, jestli máš ATE a nebo Febi, Ferodo. Vyber si značku, která se ti líbí, jaký tvar drážkování nebo vrtání a budeš spokojen. Co se poslední dobou docela rozjíždí je nákup no name kotoučů a jejich následné zmražení a posunutí jejich kvality na úroveň výrazně dražších.

2012-02-26 20:56:09

ahoj.

Můj osobní názor je ten, že při zaúčinkování ABS řidič podvědomě stlačí brzdový pedál mnohem intezivněji než je třeba. To může mít vliv na rychlost odbrzdění a nové roztožení zablokovaného kola. Při tom se současně u většiny aut vlivem protitlaku ABS na brzdový pedál odbrzdí všechna 4 kola (nebo minimálně částečně odbrzdí) a to může být hlavní problém snížení účinku brzd.


Odpovědět