Fórum - Téma


Mondeo * netopí topení


Fórum Technický koutek Mondeo * netopí topení



1  2

2013-01-10 08:27:08

Zdravim mam problem. Mam mondeo koupila sem novi thermostat a mondeo mi chvilku topilo ale uz zase netopi:(nevite nekdo proč?

2013-01-10 10:11:28

jeniffer zkus to znova odvzdušnit , může tam být vzduchová kapsa .

2013-01-11 22:20:28

A kde se to odvzdušňuje? byla sem v neautorizovaném servisu a tam mi řekli že to je blbost že se to nedá odvzdušnit :/ a nemůže to být tim termostatem? že by se nějako sekl nebo něco takového :D

2013-01-12 08:18:58

Může to být termostatem zasekne se otevřený a voda se neohřeje protože protéká rovnou chladičem.

Tyhle auta nemají odvzdušňováky na systemu chlazení motoru, ale můžeš zkusit nastartovat a přidat plyn ne moc s rozumem aby vodní pumpa měla otáčky a protlačila vodu systemom a tim i případnou bublinu.Ale myslím si že to vyřešíte koupí nového Termostatu: Doporučuji koupit Originál FORD i s těsněním není drahý, s náhradami mám špatné zkušenosti.

2013-01-12 09:11:14

No já ten netromstat mám od úterka takže ... a to stim plinem sme taky skoušeli :)

2013-01-12 20:22:32

Jeniffe

Aha to je jiná tak zkontrolujte jestli funguje kohout topení . . . jestli není zavřený - třeba spadlo táhlo a momentálně to je zavřené a proto netopí a co soustava toho topení a chlazení ?? je čistá není možné že je ten radiátor v kabině ucpaný a proto to netopí . . .

2013-01-13 06:46:25

jeniffer,

ještě doplňující dotaz - to topení přestalo topit najednou ze dne na den a nebo mu postupně klesal výkon ?

2013-01-13 15:31:05

na večer sem přijela domu a topilo....ráno jedu do práce a netopí :/

PS:než sem koupila ten termostat tak to taky netopilo ... koupila jsem ho a topiloto ale pak zase přestalo :(

A to táhlo je kde?

2013-01-13 16:34:54

jeniffer,

to táhlo by mělo vést od knoflíku pro otevírání teplé vody ke kohoutu u radiátoru topení a mělo by být pod palubní deskou někde přibližně pod autorádiem. Zkus se interní poštou obrátit na "povadi". To je automechanik, který dělá jako koníček Fordy. Možná se ti ozve ještě někdo další.

2013-01-13 17:24:42

jeniffer

ten kohout je za krytem výdechu topení u spolujecdce nad zemí drží ho 2 šroubky v podstatě je to pokračování krytu řadící páky a ruční brzdy koukni se tam a uvidíš na mém Mondeu jsem taky jezdil ve Vaťáku a pak jsem objevil tuhle blbinu a mohl jsem jezdit v trenyrkách ten kohout mohl odejít možná blbá otázka máš tam vodu?? Neuvařila si to - těsnění pod hlavou atd ukazuje ti teploměr vody??

Jo a prosim tě zkontroluj hadice které vedou do topení jsou za motorem 2 jestli nejsou zalomené nebo tak kdyby si tápala můžeš mě kontaktovat iínfo -Profil

2013-01-13 22:38:29

petrdepo,

Takže mám hledat nějaký táhlo pod radiem jo ? :) a jak to táhlo prosím tě vypadá :D

Jirka_Focus

jo jasný jakože v palubovce u nohou spolujezdce :) asi vím

Ano vodu mám :) a těsnění pod hlavou je prý v pořádku protože prej kdyby bylo v čudu tak tam podfukuje a auto nemá tlak a tím pádem prý tah :)

a auto tahá pěkně :) Ale pravda je že se mi občas vaří voda ... ale dělá to jen když je jí tam moc tak to jakože bublá a když je jí tam málo tak se ztratí s se zahřátým motorem se mi tam vrací ale to mám vždy strach tak jí tam radši naleju ael pak jak se vrátí tak je jí tam moc a bublá to :( no tak nevím :) a hlava prý taky není prasklá protože by prý zase od motoru tekla voda a na víčku oleje by byla bílá emulze což to taky není :)

2013-01-13 22:44:54

Ahoj jeniffer

tak povídej co máš za problém? Co hadice, sahalas na ně? Zda nejsou tvrdé? Může to bejt táhlo jak Ti psal Petr, ale i ten termostat. Copak jsi tam dala za značku toho termostatu?

S pozdravem povadi

2013-01-13 23:11:32

povadi,

ahoj no mám problém stím že mi netopí :( jeje značku nevím ale kupovala sem to v AUTO KELLY :) na jaké trubky? jen sem sahala na trubky v motoru jestli jsou teplá a sou vařící :D a pak mám problém že se mi občas vaří voda, ale dělá to jen když je jí tam moc tak to jakože bublá a když je jí tam málo tak se ztratí když vypnu motor. když zase nastartuju tak chvilku trvá než se vrátí do vyrovnávácí nádobky ale to mám vždy strach že je jí tam málo tak jí tam radši naleju ale pak jak se vrátí všechna tak je jí tam moc a bublá to :( no tak nevím :) a vypařuje se hodně moc od víčka tý nádobky. tak nevím co stím je byla sem v 1 servizu kde mi řekli že je to těsnění pod hlavou, pak sem byla v druhym servisu a tam mi koukali někam u řídíče pod palibovku kde je nějaká krabička bo co a ta je prej v čudu. tak sem pak byla ve 3. servizu kde mi řekli že mám přepjetí v elektrice. protože mi pořád praskaj pojistky a když né pojistky tak žárovky.... no a ještě že mám zkroucenou hlavu motoru a že jí mám nechat srovnat....ale mě to přijdou blbosti protože jak sem psala víše tak na víčku od oleje není bíla emulze, teplotu vody mi to ukazuje, a z podmotoru neteče voda. tak já nevím co stim je :(((((((takže mi pomůže každá rada:)))))

2013-01-13 23:51:34

Jeniffer

Ahoj, může to bejt právě ta hlava, nebo těsnění, podle toho co píšeš. Sáhni na hadice co vedou k chladiči. když budou tvrdý při nastarovaném motoru, tak je to buď hlava, nebo těsnění pod ní. Není pravda, že musí bejt emulze, už jsem viděl několik aut, kde emulze nebyla a bylo těsnění nebo hlava pryč. V každém případě když se dělá těsnění je lepší nechat zkontrolovat případně přerovnat hlavu.

2013-01-13 23:59:56

povadi

Jo? no ale na trubky jsme skoušeli šahat ale tvrdé mi nepřišli :) a dělalo mi to i před vímenou toho termostatu pak to přestalo a teď zase začlo to samé i topení :)

2013-01-14 08:44:29

jeniffer,

v podstatě se jedná o to, že je-li vadné těsnění pod hlavou, prasklá hlava motoru nebo (a to je vzácné) prasklá vložka válce, tak se dostává tlak z válce do vodního prostoru a tím dochází k tomu, že ti potom probublává přes vyrovnávací nádržku ven. To je to velké kolísání hladiny ve vyrovnávací nádržce, protože do ní vytlačuje chladicí kapalinu. Potom se ve vodním okruhu vytvoří bubliny a ty v radiátoru způsobí, že ti netopí topení. To co jsi popsala by tomu odpovídalo. Za normálního stavu hladina ve vyrovnávací nádržce kolísá cca 2 cm (rozdíl mezi studeným a teplým motorem). Také se to projevuje tím, že chladicí kapalina ve vyrovnávací nádržce začne postupně tmavnout a na hladině může být až černá. Vodní hadice by byly tvrdé jen tehdy, bude-li na vyrovnávací nádržce správně fungující přetlakové (nalévací) víčko. V tomto víčku by se objevil právě ten šedý povlak, což je projev mísení spalin s chladicí kapalinou.

Další identifikace tohoto problému je ta, že při studeném motoru otevřeš víčko vyrovnávací nádržky (u teplého motoru by ses mohla opařit) a potom motor nastartuješ. Necháš ho běžet na volnoběh. Jakmile se objeví bubliny, poznáš podle zápachu, zda je zápach podobný výfukovým plynům.

Je-li to tak, jak jsem popsal, tak tě asi nemine demontáž hlavy motoru v servisu (kutilskou opravu bych moc nedoporučoval kvůli technickému vybavení dílny, náhradním dílům i kvůli záruce na tuto opravu). Téma kolem takové opravy najdeš i v "Technickém koutku" a jsou tam popsané i problémy, které se mohou vyskytnout..

Doufám, že jsem to popsal srozumitelně.

2013-01-14 21:59:44

No a je to vyřešeno . . . kola dolů - hlava ven

2013-01-14 22:36:46

petrdepo

no tak sem sundala to víčko nastartovala a šlo cejtit možná benzín ale to není na 100% a pak když se to trošku zahřálo tak jen smrděla vypařující se voda :)

2013-01-14 22:49:26

jeniffer

Já jsem tě na tu hlavu a těsnění už upozorňoval sundejte hlavu a uvidíte nechte ji natlakovat a vyzkoušet a vyměňte to těsnění já myslim že u mě s tim kohoutem to byla jen náhoda u tebe to bude REDY a ten termodstat si kup originál ty náhrady moc nefungujou a mohlo by ti to dělat problémy

2013-01-14 23:20:47

ok ok no tak moc děkuji za rady moc jste mi pomohli


Odpovědět

1  2