Fórum - Téma


Mondeo * ztráta výkonu


Fórum Technický koutek Mondeo * ztráta výkonu



1  2  3

nr9
2013-01-03 21:18:09

Dobrý den,

mám mondeo 2.2 TDCi r.v. 2005 a s ním tenhleten problém. Když sešlápnu plynový pedál na podlahu, tak se jakoby dusilo, stačí když plynový pedál jen trochu povolím a hned se rozjede jako by ho někdo nakopl. Diagnostika nic nenašla a já na internetu o tom taky ani zmínku, že by to už někdo někdy řešil. Proto se chci zeptat zde, zda-li se s tím již někdo nesetkal a neví čím by to mohlo být. Pokud jezdím poklidnou jízdou, tak mondeo jezdí bez jakýchkoliv problému a pokud bych jednou nesešlápl pedál na podlahu, tak bych na to asi vůbec nepřišel. Dík

2013-01-03 22:27:00

nr9

Zdar, tak v prvé chvilce nevím přesně co myslíš? Pokud ti to nic nehlásí nevím opravdu co myslíš? Pokud na nějaký rychlostní stupeň dáš plný plyn asi to opravdu nepojede.Musíš vědět kdy a jak? Jelikož mám ten samý motor tak bych potřeboval větší popis. Díky

nr9
2013-01-03 22:35:44

Ok, možná jsem to napsal dost krkolomně. Jedná se mi o to, že mondeo jezdí bez problému jen do doby než sešlápnu plynový pedál na podlahu. Když to udělám tak se motor projeví tak jako by se dusil, vůbec netáhne, ale pokud pak plynový pedál trošku povolím (tzn. není na podlaze) tak mondeo vystřelí kupředu. Mám pocit, že to dělá jen od třetího převodového stupně výše, proto dle mé laické úvahy, by to mohlo mít něco společného s overboostem, ale je to jen domněnka. Navíc diagnostika neukázala žádnou závadu.

2013-01-03 22:53:03

nr9

Přesně tak.Systém o kterém mluvíš je funkční jen na první a druhý rychlostní stupeň. Na další už nefunguje. Pokud tomu pak naložíš jak píšeš(plný plyn) motor už si neporadí a přidává jen v rámci možností plný plyn.Nee tak jak ty chceš nebo jak by sis představoval! Nevím tedy co si představuješ ale je to určitě dobré.Asi by ses měl projet v 2.0 85kW a pak bys věděl co máš za střelu

nr9
2013-01-03 23:03:45

Nevím jestli jsi mě pochopil. Nevím jak bych Ti to popsal, jestli jsi někdy jezdil třeba ve škodě 105, tak se něco podobného u ní projevovalo se studeným motorem. Dusí se to, jako by jsi brzdil motorem a nešla tam nafta i když máš plynový pedál na podlaze. Jinak overboost právě že by měl fungovat až od třetího převodového stupně, u prvního a druhého by ztrácel smysl.

2013-01-04 00:48:16

nr9

Nevím co a proč myslíš, že by ztrácelo smysl, ale je funkční jen do druhého stupně rychlosti.Na další stupně už motor nemá sílu.aspoň jsem to jinak nenašel popsáno.

nr9
2013-01-04 10:07:14

Overboost je krátkodobé zvýšení kroutícího momentu a toho je na první a druhý stupeň dostatek, proto si myslím, že by to ztrácelo smysl ho cpát na rychlostní stupně, které mají kroutícího momentu dostatek. Ale naopak se hodí k rychlostním stupňům, na které už motor nemá sílu

Nicméně jsme se dostali na rozhovor o overboostu a trošku jsme pozapoměli na můj problém, které s overboostem nemusí souviset.

2013-01-04 11:16:31

nr9

skusim se zapojit do debaty snad pomuze mel jsem podobny problem kdysi davno jsem vlastnil peugeot 4062.0 hdi a neco podobneho mi to delalo pricin bylo vic a vsechny se tykali palivoveho sistemu takze za A, tri vstriky propusteli B,DRV ventil C, pomocne cerpadlo v nadrzi ( stacilo vycistit) tyto zavady jsem odstrnil a auto slapalo tak pul roku cca 3000km uplne bez problemu a pak odeslo vysokotleky cerpadlo to uz na me bylo moc tak vuz sel z domu vse byla pricina nekvalitni nafty. to je ma skusenost ale u tebe to nemusi byt to sami ale myslim si ze u kazdeho auto by se melo tak nak pridavt plynule pokud hamsnes naplyn je logicky ze se motor zahlti palivem a chvyli mu to trva nez se sty bohaty smesi vzpamatuje kazdopadne dej bedet jestli na neco prijdes

nr9
2013-01-04 12:23:59

Vstřikama by to nemělo být, ty jsem loni nechal vyměnit a od té doby jsem najel asi cca 30.000 km. Na naftu si taky dávám pozor, protože oprava vstřiků a čerpadla není za hubičku a navíc do každého tankování přilévám aditiva VIF. Jestli něco dělali s čerpadlem nevím, a co se týče pomocného čerpadla v nádrži, tak s tím si nejsem jistý že ho mondeo má, protože jsem někde na fóru četl že vysokotlaké čerpadlo u mondea si to tahá z nádrže samo. Nejhorší na tom je, že to ze začátku nedělalo (to když jsem se ještě kochal výkonem motoru . Pak jsem začal jezdit normálně a vlastně ani nevím, kdy ta závada vznikla, protože jsem na to přišel až když jsem jednou zase šlápl mondeu na krk a to bylo cca před půl rokem. Kdybych to neudělal, tak vlastně ani nevím, že tam nějaká závada je, protože jinak se to mondeo chová úplně normálně.

2013-01-04 13:07:34

nr9

tak mozna turbo naka podlakova hadice mrkni nane jestli neni preklesana popraskana

nr9
2013-01-04 14:23:51

hm, to se podívat můžu, ale to by zase možná dělalo pořád. Jen mě tak napadlo ,jestli by to nemohl dělat overboost ventil, sice nevím jestli něco takového má přímo mondeo, ale jeden borec na jiném fóru řešil něco s vadným overboost ventilem na alfě 1.9 JTD, což je common rail jako TDCi. V servise mu řekli že mu funguje jen na 40%, tak jestli mě třeba nefunguje vůbec

2013-01-04 16:45:32

nr9

Já nevim, co pořád řešíte s overboostem? Tvé mondeo má krouťák 360Nm. To je dost velký krouťák na to aby to jelo, a beztak nepoznáš kdy je ve fumkci overboost protože je aktivní pár vteřin. Takže pokud ti to nejede, hledej problém jinde. Třeba v některé hadici od intercooleru nebo někde tam. Jinak to není možný.

nr9
2013-01-04 17:33:48

Ono to jede, ale ne když sešlápnu plyn na podlahu. Už opravdu nevím, jak Ti to mám napsat, asi by bylo nejlepší, kdyby ses v tom projel, aby jsi pochopil o co mi jde. Ano, problém tam je, a snažím se ho vyřešit i tím že píšu tady, a doufal jsem, že bych tady mohl najít někoho, kdo by mohl vědět co s tím. Nic víc, nic míň

2013-01-04 17:47:23

Všichni diskutující,

možná by jsme si měli napřed ujasnit pojem "overboost". Dle mého názoru se tady jedná o funkci plynulé regulace tlaku turba. Laicky řečeno: naklápění lopatek turba. Ve skutečnosti se nenatáčejí přímo lopatky turba, ale natáčejí se jen jakési "usměrňovače" proudu výfukových plynů. Ty směřují plyny na různě tvarovanou část hnacích lopatek turba a tím mění rychlost otáček turba při stejném proudění výfukových plynů. Tato regulace je ovládána řídící jednotkou buď přes podtlakový ventil a nebo přes elektronickou ovládací jednotku samotného turba.

Tuto fukci lze diagnostikou zkontrolovat. Jen je potřeba diagnostikovat a ne jen číst výpis chyb v registru Ř.J.

nr9
2013-01-04 17:59:38

Přesně něco podobného jsem si myslel, princip mechaniky overboostu jsi vystihl výborně a mě se právě jedná o ten ventil, čidlo a nebo co je to za bazmek, který dává povel turbu a jak ho změřit. Máš pravdu v tom, že asi ve výpisu závad to nenajdu, ale zároveň si myslím, že pokud je vadný, tak by se v tom výpisu měl objevit, teda pokud s tím FORD počítal a do výpisu tuto chybovou hlášku zaimplementoval. Alespoň do nespecifikovaných chyb. No nic, asi zkusím s tím zajet na pořádnou komplexní diagnostiku a uvidíme co mi z toho vyčtou. Jinak opravdu nevím v čem by to mohlo být jelikož to auto jinak jezdí a startuje úplně normálně a i spotřebu mám dle PP 5,9 -6,1 l.

2013-01-04 18:35:35

albi

Martine, tak to že to dělá turbo, neboli vyšší tlak to je jasné.Čím jiným by se to udělalo. Ale řešime tady jestli to vůbec je tím co tady kolega popisuje? Nějaký overboost je ve funkci jen pár vteřin.Takže pokud sešlápnu pedál na podlahu, stejně tam nezačne palivo vstřikovat maximální dávkou, ale dávka se zvyšuje podle výše otáček.Takže si myslím, že nějaký overboost je teď bezvýznamný řešit, a nebo zjistit jestli je funkční. Ale pokud to jede špatně hledat někde jinde.

2013-01-04 21:22:51

Tomenzino

Ale ono neni jistý, že je to vyšším tlakem z turba. Naopak to může být nižším tlakem. Navíc princip dávkování paliva není závislý jen na otáčkách motoru. Dávka se odvíjí právě od tlaku nasávaného vzduchu, jeho teploty, polohy plynového pedálu, rychlosti vozidla, údajů od detonačního čidla, teplotního čidla motoru, teploty paliva(u některých), teploty výfukových plynů, atd.. Zároveň se také díky proměnné regulaci upravuje tlak nasávaného vzduchu a to nejen při plně sešlápnutém pedálu.

Systém řízení tlaku nasávaného vzduchu(overboost) může být v tomto případě klidně funkční, ale jen zpomalený a nedokonale reagující na pokyny od Ř.J. V tomto případě se může stát, že není zaznamenána žádná chyba v registru závad, protože všechna data jsou ještě v toleranci. Ta tolerance je nutná kvůli měnícím se teplotám všech součástek a tudíž i jejich vlastnostech.

2013-01-05 00:35:05

albi

Tak jsi Martine vyjmenoval asi všechno co ovlivňuje chod motoru a náhlé změny. Ale pokud jsem se pídil po tomhle systému, tak turbo dává zvýšený tlak.Ale jak píšeš asi toho je víc co to ovlivňuje, důležitá je rychlost jak píšeš, ale tím tedy danné otáčky. Ale je to asi na delší zabývání se tím, i diskusi. Teď jde opravdu o to, jak to rozpoznat.

2013-01-05 09:42:08

Tomenzino

no jasně že jsem vyjmenoval skoro všechno. Ono to totiž tohle všechno může způsobovat a to ještě není všechno a na delší zabývání to skutečně je.

Rozpoznat to můžeš v podstatě dvěma způsoby. Buď můžeš postupovat systémem "pokus - omyl" a budeš postupně měnit různé součástky dokud to nebude dobré a nebo může přijít nějaký diagnostik a zjistí co je špatně. Samozřejmě netvrdím, že druhá varianta nemusí nakonec vyjít levněji.

2013-01-05 10:03:13

Já furt co overboost co to zas je to je zas název pak jsem z toho vyčet že to je obyčejný variabilní naklápení lopatek


Odpovědět

1  2  3