Fórum - Téma


Mondeo+nastavení rozvodů


Fórum Technický koutek Mondeo+nastavení rozvodů




2012-03-14 08:46:39

Potřebuji pomoc, jinak nejezdím

Krásný den přeju

Rozebral jsem motor na mim Mondeu 2003 2.0 TDCI 96KW a když ho tak dávám dohromady, tak zjistím, že ozubené kolo na čerpadle nemá značku a ani nejde za aretovat. Tím pádem ho nemůžu nastavit vůči vačkám a klice do správné polohy. Hodilo by se mi jestli si někdo z Vás neudělal fotku nebo nákres, jak jsou postavený kola buď na horní úvrati nebo při za aretování kliky na setrvačníku. Ještě je možnost mít fotku přímo ozubeného kola se značkou a já bych si to už nějak odměřil či odpočítal podle zubů.

Předem moc děkuji a uvítám každou radu.

2012-03-14 09:15:11

To jlhotak1: Tak když už jsi tak zdatný automechanik, že jsi rozebral motor, zkus se ještě zamyslet nad tím, proč bys potřeboval u TDCI nastavovat čerpadlo.

2012-03-14 09:37:37

protože v čerpadle je snímač polohy a bez nastavení nejede a nejede

2012-03-14 09:59:07

Tak to slyším poprvé. Já vždycky myslel, že u TDCI je v čerpadle jen regulátor tlaku paliva a čidlo teploty paliva. Nikdy jsem tam nic jiného neviděl.

2012-03-14 11:08:03

To jsem si taky myslell, že to bude jedno jak nastavím čerpadlo.to dává prostě pořád, ale chce to signál.

2012-03-14 13:23:17

To myslíš jako signál, podle kterého jednotka řídí vstřikování? A na co pak máš snímače na vačce a na setrvačníku? Nevím k čemu by mělo být další čidlo v čerpadle.

2012-03-14 17:47:13

asi aby to mělo co nejvíc dat, opravdu netuším. Byl jsem v diesel servisu a tam mi řekli, že to tam je a musim to nastavit na značky, ale ty na tom kole jsou už pravděpodobně obroušené, nebo tam je jiné ozubené kolo než má být. Ani na diagnostice to neukazuje žádnou závadu jen odkazuje na čerpadlo

2012-03-14 22:01:58

Aha, tak to asi nemá cenu řešit. Já takovéhle věci ani neviděl a ani neslyšel. Staré TDDI mělo sice značky, ale stejně se vačky a čerpadlo stavělo na 6mm kolíky a setrvačník na přípravek. Ty značky byly jen pro orientaci řetězu ke kolu pro snadnější nasazení. Potom se zatočilo motorem a značky stejně neseděly, protože to poměrově nevycházelo. Tohle co tvrdíš mi připadá jako blbost. Důležité je nastavení klika - vačka -vačka. U commonrailu tě nic jiného nemusí zajímat (pokud to nemá vyvažovací hřídele). Čerpadlo naftu nijak nerozděluje a ani nedávkuje. Jen musí dodávat palivo v dostatečném množství při odpovídajícím tlaku. A pojem že diagnostika nepíše chybu a jen odkazuje na čerpadlo (bez chyby - tedy bezdůvodně?) mi taky připadá zvláštní.

2012-03-15 19:33:36

jo ve všem máš pravdu i ty kolíky na aretaci sedí, ale na tom čerpadle mi chybí jak aretace tak značka, ale už jsem sehnal jiné kolo se značkou. Hurá. A to nastavení u commonrailu je proto, že čerpadlo v určitou dobu dává nejvyší tlak a tak to je načasováno na vstřikování. Až nastartuju podám info, jak to probíhalo.

2012-03-20 22:18:54

Tak bylo to tím nastavením? Už jsi to nastartoval?


Odpovědět