Fórum - Téma


Mondeo+nastartuje,ale nejede


Fórum Technický koutek Mondeo+nastartuje,ale nejede



1  2

2012-02-04 14:39:35

Ahoj všem,mám problém,mám mondeo tdci 2,0 rok 2002. když nastartuji tak úplně v pohodě ale jak se rozjedu tak mi začne blikat kontrolka žhavení a motor chcípne.Opět v pohodě nastartuji,ale když se rozjedu tak to udělá to samé.Potom když nechám motor běžet na volnoběh asi dvacet minut tak potom jede jako by se nic nedělo.Může mi někdo poradit?Mám tam nový palivový filtr a v naftě aditivum

XTM
2012-02-04 17:14:50

Ahoj, mrkni do kolonky vstřiky a hlavně já bych teda v klidu nebyla, abys nedopadl jako já. Kontrolka žhavení bude zřejmě souviset s dávkováním paliva a zničenej motor stojí víc jak kontrola na diagnostice a u odborníků , hlavně ne autorizovaný servis! Ty umí hlavně jedno obrat zákazníka a měnit a měnit a měnit.... Majka

2012-02-04 18:38:31

Chce to zajet na diagnostiku, může to být hromada věcí. Třeba se jedná jen o nějákou blbinku ve formě špatného čidla. Já teda musím nesouhlasit s kolegyní a doporučuju ti zajet do autorizovanýho servisu, samozřejmě zase ne za každou cenu. Pokud víš, že ten servis stojí za dvě věci tak jet jinam. Nicméně většina neautorzivaných servisů má blbou diagnostiku a pak se jen mění a mění. Nemluvě, že pokud máš nějáký servis osvědčen, tak si můžeš zajet do aut. servisu a nechat si udělat diagnostiku, dají ti papít a hurá za svojim servismanem. Nicméně na nic bych nečekal aby se z blbiny nestalo něco vážnýho.

2012-02-04 20:15:45

děkuji za odpovědi,zítra jedu na diagnostiku,tak vám dám vědět jak jsem dopadl

2012-02-07 23:31:20

Zdravím Tome,

mám modneo TDCI 130k 2004 a od minulého týdne kdy tu bylo -22°C mám stejný problém.

Jezdím naftu první zimu, ale ze zkušeností starých šlamáků usuzuji, že pokud nafta jenou zvoskovatí už se ten binec tak snadno nerozpustí a pořád přicpává filtr. Když jedu postudenu a jen to lechtám tak je to v poho, když mu chci trochu přidat, tak se rozbliká žhavení, a jede dál ,nebo kuckne a startuju (opět bez problémů). Po 5 - ti minutách jízdy už ho nerozhodí ani dlažka na plynu. Zajímalo by mně jak dopadla diagnostika. Dík za info.

2012-02-08 00:26:53

To samý auto ten samej problém -25°C Mondeo (2004 2.0TDCI 96kW) start na jedničku okresky 40km bez problémů pak dálnice 4. 100km/h 5. 130km/h 6. 150km/h a kousek temponat cvak po pár kilometrech kontrolka žhavení (nouzovej režim) a bylo akorát se mi navíc rozsvítila kontrolka motoru a zastavit a znova nastartovat to nepomáhá, dám vedět jak dopadla diagnostika, ale nejspíš to bude špatný vstřikovací tlak takže filtr zalepenej kvalitní českou naftou

2012-02-08 00:48:10

Je nás víc a nejen fordy, zjišťoval jsem kdo kde bral naftu.

V okolí mých známých nejlíp dopadla Verva od Benziny, jinak OMV a SCHELL většinou problém.

Kolega měl -28 a 5 roků starý Jumper jezdil jako v létě, ale dal mu dle starých praktik srknout i trochu benálu.

Já si naivně myslel, že to už se dnes nemusí.

2012-02-08 08:01:41

No nevím benzín do nafty taky jsem to slyšel že se dřív na plnou nádrž chrstlo do nádrže litr benzínu, ale asi bych to neudělal common- rail je opravdu citlivka na kvalitu nafty a benzín by nemusel udělat čerpadlu moc dobře. Já jezdím na Shell sice tu benzinu mám ale Verva stojí docela kotel tak sřídám Shell FuelSave a V-power, co se týče OMV tam už netankuju vůbec a to koukám na pumpu z okna to samé EuroOil na to mondeo nejede a hulí to jak prase od shelky jezdím se spotřebou 6,5 - 6,7l/100km od OMV 7,2 - 8 a hlavně to znatelně hůř jede. tak rozdíl půl litru není nic, ale jentak pro srovnání předchozí auto sice benzín Mazda 626 IV (GE) 2.5 V6 121kW na shell 10,5 - 11 l/100km na OMV nebo EuroOil jsem se pod 13l nedostal delalo to na dojezd o 100km mím něž na shel benzín na plnou nádrž samozdřelmě

2012-02-08 08:23:26

Ahoj, vaše problémy souvisí s udávanym mrazem a naftou. Chce to dávat aditiva. Já měl před rokem taky takhle problém, přijel jsem k známému na návštěvu (auto ukazovalo -17) no a když sme odjížděli večer tak mi auto ukázalo -19 v pohodě start, rozjeli jsme se, během dvou km mi teploměr začal ukazovat -23, ujel sem další dva km a na křižovatce mi to chcíplo. Nastartoval sem ujel tak kilometr a zase chcíplo, k žhavení se přidala kontrolka motoru. Když sem se dostal domu tak sem to nechal na parkovišti a ráno do nádrže dolil aditiva. Odpoledne jsem se vydal na cestu, kdy stále svítila kontrolka motoru. Druhý den, už nesvítila ani kontrolka. Všechno je to o té naší krásné naftě. Mimochodem, tuto bylo tankováno na benzině (verva), kde mi upozornovali, že mají arktickou naftu do -30. Od té doby tankuji na omv a mam klid. Teď teda tankuju na shell a vybírám si slevu za body nasbíráné v práci :D:D

2012-02-08 16:14:09

Ahoj,tak jsem byl na diagnostice a je to jasné,zamrzlá nafta,taky jsem tam dával vervu,už nebudu.Sice jsem tam při dalším natankování přidal i aditivum,ale problém mám pořád,takže musím vyměnit naftu a palivový filtr (akorát mně mrzí,že jsem palivový filtr měnil před třemi měsíci).Takže si to zopáknu a benzinu budu zdaleka objíždět.Jinak všem děkuji za rady

2012-02-08 17:33:35

Co jsi udělal aby bylo vše ok? Nebo ještě zlobí? Já mám ten samý problém. Svítí kontrolka toho čerpadla a jakmile šlápnu na plyn,tak chcípne. Dneska bylo jenom -5 a taky nechtělo jet,tak mi je zas divný, že nafta by byla zmrzlá i -5, přikoupil jsem čerstvou naftu a nezlepšilo se to. Jinak do minulého týdne jsem neměl problém. Dobře startuje i v -17. O víkendu jsme chtěli jet na hory, ale teď mám strach.

2012-02-08 17:42:17

Ahoj, dík za info, mám tam filtr asi 10000 km, tak , že asi půjde do kytek.

2012-02-08 17:56:37

Ahoj,bylo mi řečeno v servisu,že je ten filtr zanesený a už mu nepomůže ani nová nafta,ani aditivum,prostě se tam udělala hmota podobná vosku,takže nezbývá nic jiného než vypustit naftu a dát nový filtr.Samozdřejmě před tím nechat auto rozmrznout v nějaké vyhřáté garáži.Já to budu dělat až v sobotu,ale myslím si že to pomůže

2012-02-08 18:07:12

Ještě mám na vás jiný dotaz,jak vám miláček topí?Když jedu ve městě tak ho nejde vytopit a když jedu někde rychleji kolem 110ti tak mi teplota stoupá,ale asi jen na čtvrtinu té stupnice a když zpomalím tak to okamžitě klesne zase na úplně na minimum.Vyměnil jsem termostat,ale přád nic moc

2012-02-08 18:10:09

asi mám letní auto

2012-02-08 18:50:37

ahoj tome, zkus povolit odvzdušňovací šroubek na vodni pump. Jestli ti půjde voda zavři ho. Natoč motor a zahřej ho až sepne ventilator na chladiči. Zapni topeni na max a drž ho 2 min na 2500-3000.vypni motor a opakuj akci šroubek bacha páli. Pokud nezabere tak zbývá ovládání, ventil topni nebo ucpany radiator.

2012-02-08 19:06:43

Taj já mám opraveno na diagnostice jsem nebyl, protože dneska neměl známý čas až zítra na to ale kašlu - odpojil jsem baterku dal si kafe a cígo za hodku jsem to zapojil nechal to chvíly klapat na vonoběh projel to 30kilásků a pohoda, dokonce bych řekl že je motor klidnější má lepší průběh od 1800 až do 3500ot krásně táhne žádný zběsilý hulení. kontrolka motoru zhasla zádný blikání žhavení, ale docela jsem se vyděsil, když mi po zapojení baterky a zapnutí klíčku naběhly oba budíky do maxima a zase spadli - to jsou mi novinky spotřeba se mi na těch 30 kilákách zatím ustálila na pruměr 7,2 z 99.9 l na 100 tak na to že jsem tomu dai i napít není zlé - samo že udělám i skutečný průměr podle dotankování a uvidím

2012-02-08 19:08:52

Tom957 , mám něco podobnýho , Na Mondíku se ukazatel teploty skoro vůbec nepohne což by nevadilo v případě , že termostat je v pořádku , otvírá a zavírá jak má a hlavně když to topí . A to je další věc . Mě topí , ale obstojně jen v případě , že ho točím min. 2500 ot./ min. a více čímž dochází samozřejmě k větší cirkulaci a efekt je jasný . Myslím si že mám zanesené trubky . ( hrozí nám smazání několika příspěvků , jsme už mimo mísu )

2012-02-08 20:04:41

Byl u mě navečeru známý, má dost zkušeností s naftovýma mondeema, tak jsem mu řikal co mám za problém. Dojeli jsme na benzínku, přidal trošku benzínu,dotankoval plnou nafty. Kousek jsem popojel...zhasla kontrolka motoru a mondeo jede zase jako dřív. Pokud to nepomůže,tak vyměnit filtr celý. Jinak jsem zatím nepocítil,kde maji teď v zimě naftu lepší,bral jsem TOP Q,shellku,agip,lok oil,omw a nic , pokaždé jsem přidal vif, ale stejně to nepomohlo. Až teď po přidání benzínu je vše ok.Dal jsem 4litry naturalu na plnou.

2012-02-08 20:09:05

Ahoj,tak si nejsem jistý jestli máš vyhráno,já když to nechám chvíli klapat na volnoběh tak to je potom jízda(super)ale jak to zase nechám na mrazu tak se problém opakuje.Údajně to je tím,že se zanesl filtr tou zmrzlou naftou.Tak dej vědět jak ti to jelo ráno.


Odpovědět

1  2