Fórum - Téma


Mondeo * motor nedrží volnoběh


Fórum Technický koutek Mondeo * motor nedrží volnoběh



1  2  3

2011-10-30 13:09:13

Zdar lidi,tak mám dotaz. Zlobí mne volnoběh na mém mazlíkovi. Na studeném motoru mi prostě po pár metrech motor po uvolnění plynu prostě hapruje a zdechne.

Hadice odvětrání klikové skříně i ventil je OK,

EGR se hýbe a reaguje,

Kabely OK-nové

Svíčky vypálené,nečerné,Motorcraft

Labda chodí

Výfuk nový

Na diagnostice je jen jedna závada a to ventil odvětrání palivového systemu (opravdu nejde),jiné závady ani chybné hodnoty nevykazuje (na teplém motoru).

Tak a teď mi zkuste poradit.

Co jsem dostal radu,tak se mám podívat na teplotní čidlo. No a teď se teda ještě zeptám. Kolik a kde má tento typ motoru teplotních čidel? Jedno je u cívky zapalování. Je i další??? Kde???

Moc děkuji za rady a návody. Klidně i fotky.

Tak,čidlo vyměněné,změny jsou patrné,ale pořád to néni ono..

V jakém režimu se otevírá a zavírá EGR???? Mám blbej pocit,že zůstává otevřenej pořád.. Ale jinak chodí-jako ventil. Otázka,jak chodí ovládání. Zkusím změřit,jak jde do něj elektřina. Ten podtlak by to mělo zavírat,když je to teplý,ne? Díky za rady...

Tak,našel jsem dnes tip na MAF senzor,tak to zítra,dnes už je tma jak v ranci a kosa,to zkusím jemně očistit štětečkem.. Uvidíme.. Výsledek samo zdělím..

Ady
2011-10-30 14:38:35

RogerR :čidlo chladici kapliny by mělo byt pod civkou uložene a jetam jen jedno čídlo na tu kapalinu

2011-10-30 18:04:19

RogerR: Čidla pro teplotu vody jsou na tělese termostatu..Je to ta černá kostka před cívkou,od ktere vede mimo jiné hrubá hadice nahoru do chladiče..No,ale k těm čidlům..HORNÍ čidlo je pro řídící jednotku a SPODNÍ čidlo pro budík.Tebe zajímá to Horní čidlo,tedy pro ECU,které informuje řídici jednotku o teplotě chl. Kapaliny a ta dle toho upravuje poměr benzínu/vzduchu pro studený start a dobu než se motor zahřeje..

2011-11-08 20:12:45

Tak MAF je čistej,štětečkem vypulírovanej,ale pořád na houby... Byl takovej pěkně začernalej a teď je stříbrnej. No,budu samo pátrat dál.

Další nápad-tip,lambda sonda má být vyhřívaná,no a právě při startu a přechodu je toto prý důležité,tak hledám které piny jsou na lambdě vyhřívání... Pokud to zabere,budu jen rád.. Auto má teď najeto 160tis. takže i toto by mohla být závada..

Tak vyhřívání jde,kontakty vydrbkaný,víc ani nejde.. Sonda měřená na odporu,přerušená není. Uvidíme..

2011-11-10 07:36:50

RogerR: Pořád tápeš vedle.Co to čidlo teploty vody pro řídící jednotku? Pokud je vadné,tak prostě řídící jednotka NEVÍ,že je motor studený a neobohatí směs..Lambda funguje AŽ je motor zahřátý..Je to dlouhé rozepisování..Co diagnostika,byl jsi?

2011-11-10 15:31:35

A ty pořád nečteš. Čidlo je vyměněné.

http://automatizace.hw.cz...pouziti-lambda-sondy.html

2011-11-17 12:28:17

http://www.ford-escort.xf.cz/EFI.htm

Mno,vše v jednom.. Snad ten odkaz bude fungovat... Koukejte,studujte,učte se :-D

2011-11-18 20:48:30

Tak,lambda vyměněná. Mám tam Getz,pro tento motor. Výměna snadná,ale přístup jak k penězům.. Doporučuju si sehnat kratší 22mm klíč,páč se s tím líp pracuje. Motor po nastartování lehce zalapal po dechu a pak spokojeně vrněl. Nepříjemné drncání v motorovém prostoru ubylo tak o 50%. Studené to jede podstatně líp. Kopec to vzalo i na 2. a to předtím nešlo. Teplé to táhne a jde za plynem. Občasné cuknutí zmizelo(to jak sklouzla jiskra). Také při vytáčení do maxima zmizelo kopnutí po 5.000ot. ,teď táhne plynule a silně až cca do 6200ot. a pak ho už netrápím. Zahřáté je to taky dřív,zhruba o třetinu. Mám pocit,že i při podřazení teď motor více brzdí,takže se děje to co má a palivo tam opravdu nejde a korekce předstihu se dělá tak jak má. Prostě,když něco má životnost cca150tis. tak to tak je. Ještě budu chvíli jezdit,aby se jednotka sžila s tím,že má data jiného charakteru a snad bude klid. Reset zatím dělat nebudu.

2013-07-29 21:49:30

Zdravím, potřeboval bych radu mam Mondeo mk1 2.0 ročník 97 a mám nějaký problém s otáčkami motoru první to začalo při Studených startech kdy auto na volnoběh chcíplo a dnes když jsem jel a vyřadil na červené při zahřátém motoru mi to normálně zdechlo a pak to sáme opakovalo asi 5x po té to začalo šíleně škubat i při otáčkách a jízdě neví někdo co s tím je? (benzínu je dost)

2013-07-30 12:02:47

russak: Může se jednat o problém s čidlem otáček klikové hřídele.

2013-07-30 18:26:39

petrdepo: No tak mé želísko to bohužel nebylo doufal jsem že je to přicpány filtr paliva ale i po vyměně stejný problém

2013-07-30 18:33:43

petrdepo: nahrál jsem ai video 1.05min to začné chcípne to z ničeho nic a nakonci se to snažím udržet ale hned jak pustím plyn okamžitě spadnou

Mondeo porucha

2013-07-30 18:44:31

petrdepo: Teď jsem dostal tip že by to mohla byt zaprosená klapa??

2013-07-30 18:50:53

russak: Jinak auto jede normálně a nebo pozoruješ ještě nějaký problém ? Možná, že by mohla něco napovědět diagnostika. Ale hlavně napiš o jaký motor jde (nejlépe do registrace vozidla ve tvém profilu dole, protože tam jsou na to připravená okénka), jestli benzín nebo nafˇťák, protože 2.0 je široký pojem. Existují obě verze - benzín i nafta..

2013-07-30 19:02:17

petrdepo: Jasne takže je to benzín 2.0 16V 97kw

2013-07-30 19:13:00

petrdepo: auto jelo až do včera uplně super pak mi to chcíplo na volnoběh na semaforech a pak už to začalo občas to jelo super srželo otačky vše ok a občas to škubalo celím autem při jízdě

2013-07-30 19:15:57

russak: Zkontroluj si ještě stav zapalovacích kabelů. Tohle by mohlo dělat, jestliže by některý začal probíjet izolaci.

2013-07-30 19:31:14

russak: Ahojky. Co teploměr chladící kapaliny,ukazuje normál,nebo neukazuje nic? Pak je ještě snímač na nasávaném vzduchu. Zkus odpojit-je to na té gumové hadici zespodu od vzduchového filtru. Pokud máš jinou verzi,než já na 1,8 16V,můžeš mít snímač teploty nasávaného vzduchu integrovaný u váhy vzduchu. Ten asi neodpojíš.. No,každopádně hledej závadu po jednotlivých krocích. Volnoběžný ventil to nevypadá,to by se to nesnažilo udržet.. Ještě mne napadá EGR ventil. Měl bys ho mít řízený podtlakem od sání. Je to hadička,kterou musíš ucpat. Po odpojení by měl být zavřený,ale pokud bude zaseknutý,ta kovová trubička od výfuku(od svodů) se ti po nastartování zahřeje. Pak leda rozdělat a zkusit vyčistit,nebo ho zaslepit. Další z možností je přisávání falešného vzduchu z prostoru pod klapkou,což může mít různé příčiny,ať prasklé sání,nebo poškozené hadičky podtlaků od ovládání EGRu,či klimatizačních klapek,nebo posilovače brzd.. Lovu zdar! Pak napiš výsledek pro ostatní. Ahojky!

2013-07-30 20:07:18

rogerr: super díky za radu zitra nato kouknu a dám vědět jak jsem dopadl

2013-07-31 07:36:00

russak:

zdravim te ja jsem se stim trapil taky nakonec jsem poradne prostrikal sprejem na brzby ventil odvetrani klikovy skrine vyfoukal vzduchem a bylo to kolisani otacek ustalo


Odpovědět

1  2  3