Fórum - Téma


Mondeo * Modrý kouř


Fórum Technický koutek Mondeo * Modrý kouř




2013-10-19 20:38:44

Ahoj ,koupil jsem mondeo 2,0 TDDI 85kw dle TP,auto jede jakž takž normálně za studena ale jakmile se zahřeje tak jde z výfuku modrý dým a výkon bych přirovnal tak k felicii 50kw.Předchozí majitel mi tvrdil že měnil turbo a že ten dým je natečený olej do výfuku a že se musí vypálit hadice od turba vede nějak divně pod motorem a ještě přidrátovaná.Je to taková ojetá vrána ale chtěl bych aby jezdilo normálně.Dál mi nejde tachometr koupil jsem jiné budíky ale je to stejné.Nemá to nějaké čidlo které bych vyměnil?Potom mi nesvítí kontrolka mazání když zapnu klíček a svítí stále ABS asi nejde nevím nezkoušel jsem.Kdyby jste měli nějaké rady uvítám díky Petr

2013-10-19 20:53:36

docela dost závad. Ten majitel ti to mondeo měl dát zadarmo. Jinak ABS má jen mmt svítit. Je to jen kontrola, že je OK . Zbytek ti odpoví profíci od nafty

2013-10-19 21:47:12

petras75: Dobrá koupě, za kolik? a r.v.?

2013-10-19 21:52:48

bedulas: dík za rady 2002

2013-10-20 09:08:02

petras75: Asi by bylo dobré vyčíst diagnostiku, je tam toho více a ta by určitě pomohla, kde bydlíš?

viki  
2013-10-20 11:24:19

Modrý dým je buď málo vzduchu(filtr),nebo moc nafty(vstřiky?předvstřik?)......na diagnostice si to nech zkouknout-chyb.kódy,funkčnost váhy vzduchu a tlak na turbu. Bez měření není vjedění

hlídej si spotřebu oleje a nechal bych přeměřit tlaky

 petrdepo  
2013-10-20 12:20:45

petras75: Když trvale svítí ABS, bývá většinou problém s kabelem k některému čidlu v kole (vyjímečně může být i vadné čidlo v kole). Kontrolka by měla zhasnout hned po natlakování systému po nastartování motoru. Možná, že by nebylo na škodu provéet preventivně výměnu brzdové kapaliny. Při tom dojde též k případnému odvzdušnění systému brzd (i ABS).

Čidlo pro tachometr je na převodovce a přenos do tachometru je elektrický (Systému se také někdy říká elektrický hřídel. Jedná se vlastně o synchronní vysílač na převodovce a synchronní přijímač-motorek v tachometru). Možná, že jsi ani nemusel budíky měnit, že stačilo jen zkontrolovat to čidlo na převodovce a kabeláž s konektory.

Kontrolku mazání budeš asi muset zkontrolovat přímo v "budících" a potom případně hledat dál (kontrola kabeláže, konektorů a čidla tlaku oleje).

2013-10-20 12:47:41

petras75:

Řekl bych,že modrý kouř je ojetým motorem,a bude to brát olej. Což je ta nejhorší varianta.

2013-10-20 13:42:31

mirsu: Znojmo

2013-10-20 13:44:08

Zatím díky všem bude nejlepší jak radíte prvně na diag.

2013-10-20 14:36:39

petras75: Já jsem z Prahy, sice diagnostiku vlastním ale je to k tobě daleko. Pokud máš noťas (stačí i nějaký méně výkonný) můžeš si jí koupit, je docela levná. Veškeré údaje nalezneš na stránce : fordiag.cz

Pročti si to a nalezneš tam i mnoho užitečných rad. K té diagnostice je i software, které vytváří velmi šikovný pán, který zároveň vede tuto stránku. jsou tam i návody na používání té diagnostiky, no koukni tam a uvidíš.

2013-11-23 21:38:49

petras75: Víš nechci ti brát iluze, ale modrý dým po zahřátí je známka úniku oleje do válců, čili bude vylítaný. S přeměřením tlaků ve válcích souhlasím, myslím, že budeš překvapen. A také asi tachometr bude proto vykuchaný.


Odpovědět