Fórum - Téma


Mondeo MKIV * rady před koupí


Fórum Technický koutek Mondeo MKIV * rady před koupí




2016-02-25 08:35:50

Poraďte prosím,

chystáme se koupit auto, parametry nejlépe splňuje mondelo MK4 s motorem 1.6 ecoBoost s nájezdem okolo 100 000km.

Slyšel jsem že je tento motor velmi poruchový, že je Mondeo celkově vemi poruchové.

Jaké zkušenosti s tímto autem / motorem máte vy?

2016-02-25 10:32:13

vojtaa:

Zdravim,

Mondeo patri mezi nejprodavanejsi ojetiny prave proto, ze prilis poruchove neni. Tim nechci rict, ze je bezchybne, ale rozhodne patri k tomu lepsimu (a vzhledem k jeho znacne rozsirenosti lze temto udajum i verit, jelikoz nejsou zkreslene malym poctem uzivatelu).

Dale si troufam tvrdit, ze tento motor nesezenete. Obecne sehnat Mondeo v benzinu je takrka nerealne. A kdyz uz na nej narazite, tak to bude spise klasicky Duratec a ne EcoBoost. Ale treba budete mit stesti.

A take jsem zatim nikde nezaregistroval, ze by tento motor byl problemovy.

Priste prosim zkuste uvest nejaky zdroj, at muzeme trosku konkretneji polemizovat :)

2016-02-25 18:05:13

starkskalle: Díky za reakci. aktuálně je v ČR prodávaných cca 10 takovýchto motorizací.

Většinou se jedná o těsnění pod hlavou, nebo zde:

Samozřejmě se jedná o PR článek, který má navodit dojem,že je vše s motory Ecoboost v pořádku. Jistě můžeme mít každý různé zkušenosti. Já, bohužel, ty špatné.Vlastním Mondeo 1,6 Ecoboost a byl jsem doposud nadmíru spokojen.Vůz jezdil cca do 100tis.km perfektně, řidič jsem spíš pohodář než závodník.Po ujetí uvedených km jsem zaslech několikrát při nižších otáčkách klepání ventilů i když jsem nijak netlačil na pilu. Nevěnoval jsem tomu žádnou pozornost, poněvadž se to stávalo velmi zřídka (cca 1xtýdně). Benzin čerpám od začátku u stejného dodavatele, který neměl nikdy problém s kvalitou. Vozidlo jsem servisoval ve značkovém servisu podle požadovaných intervalů a mimo brzdových destiček a oleje s filtrem jsem doposud nic neměnil. Až do dne, kdy se zničeho nic snížil výkon motoru a zablikala jeho kontrolka. Přístup servisu tady nebudu ani uvádět, protože by jste mě asi nevěřili, co je ještě možné v dnešní době slyšet od vedoucího značkového servisu. Porucha se projevila po ujetí cca 118,5tis.km a vůz byl odtažen do jiného znač.servisu, který je vzdálen o cca 90km dál, než můj. Po 10dnech mlčení se mě ozval šéf servisu s tím, že došlo k prasknutí pístu a musí dojít k výměně polomotoru, který objedná a termín jeho doručení mě sdělí. To se stalo-polomotor dojde za dalších 10dnů-urychlit to nejde. Vůz je v prodloužené záruce 5let/120tis.km. Během opravy, která bude trvat cca 30dnů nebyl poskytnut náhradní vůz a ani nebyl k dispozici náhradní vůz za úplatu. Takže suma sumárum jak auitomobilka (servis je vč.prodejny značkový), tak konkrétní motor je pro mě velkým zklamáním.Včera jsem se dozvěděl, že prasklý píst u tohoto motoru je to již za poslední měsíc druhý.

Druhá recenze :

Souhlas s Pavlem,ten samý problém prasklé dva písty najeto 47000 km,pravidelný ford servis,řidič pohodář mondeo 1.6/118 kw 9.2011,oprava trvala 39 dní výměna polomotoru,který nebyl v celé evropě na skladě a čekalo se na nový polomotor 30 dní,cena přes 60000kč a ford udělal participaci na ceně opravy 50%.Jednání servisu u mě v pořádku,ale zastoupení ford cz v Praze samé výmluvy.Teď po opravě zatím ok najeto caa 3000km.Předemnou už prý stejný problém fokus ecoboost-výměna polomotoru.V servise sděleno,že se nemusím už obávat,že už jsou písty lépe dimenzovány.

2016-02-25 18:52:34

vojtaa:

Všechno co tady píšeš je hezký, ale kolik takových aut jezdí a kolik je závad podobných co popisuješ nebo recenzí ? Jsou tady Transiťáci ty píšou podobný věci, ale kde je ta pravda? Někdy víc je míň a míň je špatně.Nikomu nechci vytýkat styl jízdy nebo jeho servis svého mazlíka. Ale je to prostě shoda okolností. Zase bych to tak nehanil, myslím celkově že jsou to motory dobré.


Odpovědět