Fórum - Téma


Mondeo MKIII - LPG


Fórum LPG / CNG / E85 Mondeo MKIII - LPG



1  2  3  4  5

2015-04-04 22:02:29

little_boy: Jo, to byl parafín. Ten projde filtry. Teď je v oběhu filtr plynné fáze z Bulprenu, ten to aspoň nepustí do vstřiků.

Dost taky záleží na konstrukci, způsobu vyhřívání a poloze reduktoru, pokud má vydržet čistej. Z mé zkušenosti nejdéle vydrží čistý Tomasetto a naopak nejvíc se zanáší AG a Compact. Ale když je to vyhřívané hodně intenzivně, parafín stéká z regulačního ventilu dolů a je to OK.

Jinak optimální tlak bys měl mít aspoň 1,05 Bar, líp to pak akceleruje. POkud ho ale zvýšíš, musí se to znovu zkalibrovat.

ivanf: Pořád píšeš, že má každá lišta jiný průměr, to bych nebral na lehkou váhu. Jestli si troufáš, sundej oba raily a změř jejich průtok. Ideální by byl průtokoměr, ale pro začátek postačí, když přesně změříš průměry trysek (to jak jsou na tom nasazené hadice do sání- dá se to odšroubovat) třeba tak, že tam zasouváš desetinné vrtáky. potom by to chtělo přesně změřit zdvih pístků.

Když to bude stejné, je to zřejmě v pořádku.

Znovu- tlak reduktoru 0,90-0,95 je málo, potřebuješ aspoň 1,05 Bar (to mám opakovaně vyzkoušeno).

Jestli chceš, pošlu Ti kabel Elpigas i s instalačním CD. Nepotřebuju ho, mám náhradní.

Jukni na lpgperfect - moje stránky. Správce webu, prosím nedávejte mi pořád zákazy, na těchto radách nevydělám ani korunu, není to žádná reklama. Už se prosím proberte, stejně pomáhám i mnoha dalším.

Jsem Jiřik ze Žatce a Ti kdo mě znají tak vědí že prvořadá je technická dokonalost, inovace a vývoj.

2015-04-04 22:49:56

jiřikp: No proste se zadarila natankovat spatne LPG, od te doby to je uz >20 000 km a je to ok, tankuju u overene pumpy.... tlak sem musel sundat takhle dolu co to slo, plynar me tam dal moc velke trysky.. A i tak musi LPG jednotka zkracovat pulzy pro > 10ms :( Ja jsem se nedokopal koupit mensi trysky a ted uz se me to resit nechce, celkem to funguje.

Btw je bezpecne vstrikovace cistit cisticem na brzdy nebo obyc benzinem?

2015-04-05 18:38:05

little_boy: Nevím, jestli je čistič na brzdy nepoškodí, čistím je vždycky benzínem. Když jsou nerozebíratelné tak je potom profouknu proti směru proudění.

Nerozumím tomu, co jsi myslel tím že "jednotka musí zkracovat pulzy pro nad 10ms"- když jsou trysky velké, tak je skutečně potřeba nízký koeficient ve srovnání s benzínovými časy, což ale dělá problém hlavně na volnoběh, nebo při využívání nízkého výkonu motoru. Projevuje se to hlavně u studeného mot. kde je potřeba směs proti benzínu ještě více ochudit.

Každé vstřikovače mají určité nejkratší možné časy, dané jejich konstrukcí.

Tak například vstřiky typu Valtek 30- to jsou starší Stella (Elpigas), Lovato, Landi, BRC atd... jsou dost pomalé a zvládají spolehlivě minimum 3,5-4 ms. Míň by to na volnoběh nemělo být. Pak jsou rychlé, jako např. Matrix, Keihin, Hana, Magic FX, Valtek T34 a podobné- ty dokážou i 2,2 ms.

2015-04-06 10:34:46

jiřikp: no jde o prevodni charakteristiku benzin->plyn, pro velke pulzy (>10ms, vypada jak logaritmus, nevim proc to neni vic jak cara) se dostanu pod pomer 1 a lpg to asi potom pocita z predchoziho pulzu => blba smes + velke dopravni zpozdeni. Plus jsem pro kratke pulzy musel zvednout krivku >1 i za cenu bohate smesi, zlobil volnobeh.

A dusledek je jak rikas, problemy kdyz je to studene + ma tendenci se rozkmitat regulace volnobehu.

Kdyz o tom mluvis, asi by stalo za to sehnat ty mensi trysky :) Je fajn potkat nekoho kdo o tom neco vi, skoda ze muj plynar to tak zmatlal :(

2015-04-06 21:26:47

little_boy: napiš kolik ms máš při volnoběhu na benzín i na plyn, ať se nebavíme obecně.

Potom zjisti, jaké jsou b e n z i n o v é časy při přepnutí na plyn a zpět na benzín.

To jsou základní údaje, které potřebujeme vědět.

2015-05-22 17:34:01

Takto to dopadlo po včerajšej návšteve servisu.Ani sa neobťažovali tú profesionálnu upchávku zapáskovať.

2015-07-08 08:20:16

Mondeo * Chcípe 2,0i Dura LPG .. Zdravím, tak po včerejšku, kdy jsem dal novou baterii auto po 500 m. chcípe, jde nastartovat ale jak uznáte takhle daleko nedojedu, vzpomněl jsem si na pořekadlo Fordem tam zpátky pěšky. Máte někdo ponětí co s tím ? Počítám, že bývalý majitel se válí po zemi smíchy. Dočetl jsem se, že čerpadlo, lambda, EGR nebo vůbec ............... - tak na diagnostik za dvě hodinky a pak se uvidí.

Tak už zase jedu diagnostika 0 chyb EGR nic, lamda NE, čerpadlo - maximálně špinavé - výsledek - klapka sání prolita čističem (hodně ošklivě nepostaráno o motor), vedlejší vesnice, ještě teď nemůže dýchat, zítra jde do fordu na diagnostiku, aby jsme vyloučily ostatní - typu centrál přestal fungovat a hlavně kolísání otáček budu řešit příští týden až bude doma starej dobrej - Oplík z 300000km na krku (byl u Moskvy tem přežije všechno).FORD půjde na celkovou očistu sání a palivové soustavy. Takže omluva pokud se někdo obtěžoval přemýšlet.

2015-07-13 22:24:15

ivanf: No, to je síla, pořádně to utěsni.

jiřák: Musíš napsat, jestli to dělá jen naplyn, nebo i na benzín. Máš palubák a okamžitou spotřebu? Podle toho bys mohl odečíst přesnost seřízení LPG:

Pokud to píše okamžitou spotřebu při volnoběhu v litrech/hod. tak ta by měla být na benzín i plyn přibližně stejná, např. 1,2 litru/hod.

Pokud se liší, je LPG na seřízení.

2015-07-14 18:26:47

jiřikp: Díky - bylo to opojením baterie a řídící jednotka si řekla potom, že bude trucovat, jinak jezdím a funguji kromě centrálu ten se taky rozhasil a návody na programování DO jsou mimo mísu - nende to , příští týden půjde do dílny na kompletní odvšivení motoru a podvozku a LPG bude pravděpodobně v rámci do vedlejší vsi na seřízení, současně už je to dohodnuto, jinak svezení rychlé ale ještě to není ono chce to zdělat podvozek, ale nevím jestli si u mě získá důvěru po takovém startu.

2016-04-07 21:55:27

Ahoj, uvažuji nad montáží LPG do Mondea MK3 V6 2,5l 125kW, jaký by byl vhodný systém ?

Po dotazu v jednom servisu mi nabídli toto:

systém EUROPEGAS plně automatický. Montujeme vstřikovače RAIL APACHE 2 Ohm se 60 000km zárukou

2016-04-07 23:01:51

liborvodr: Ahoj, montoval jsem toto auto a osvědčila se jednotka Magic G4. Europegas určitě taky, konkrétně ale "Avance" . Vstřikovače doporučuji zn. Hana single, jsou nejlepší a velmi odolné.

2016-06-08 22:18:18

jiřikp: Zdravím.Řeším podobný problém,tedy jestli přestavět mondeo 2,5V6.Má už 335000km.Motor jede jak víno při normální jízdě spotřeba kolem 10L.Je to automat.Na LPG jezdím odjakživa.První Š 120 10bomba za sedačkama potom Opel a další potom Mondeo 2,0 rv2000.Na LPG cca 150000 BRC.Teť jsem měnil nadrž.Mam ho už 12 let.Takže zkušenosti dobry.

2016-06-09 07:48:10

petas: To jsou hezký km

výhoda je, že se dá celá zástavba vyndat a přehodit pak na jiné auto. Upřímně s takovými kilometry jsem se ještě u tohoto motoru nesetkal, tak je otázkou jestli ještě třeba 100 tis. vydrží. Co spotřeba oleje?

2016-06-09 12:16:48

Nyní jsem si předělal MK 2.5i V6 na LPG s jednotkou Magic4, jiné nepoužívám a chodí to dobře. Když se otevře IMRC, tak je trochu znát drobná prodleva, než se to začne pořádně mísit se vzduchem, přeci jen jsou vstřiky v dlouhé části sání a po připojení té krátké chvilku trvá, než se průtok vzduchu ustálí a LPG se začne dobře mísit. Je to však téměř neznatelné.

Jinak sání samozřejmě před vrtáním sundat, veškeré piliny vyčistit před nandáním z5!

Bomba se vejde místo rezervy 51,5 až 52l dle výrobce, aniž by čuměla ze dna kufru.

Nad 3500 otáček a nad 7ms délky vstřiku přidávám 2ms benalu do směsi.

Jinak údajně by měl motor Duratec 2.5 V6 vydržet hodně, uvidíme....

2016-06-09 13:18:52

marpac: samozřejmě že sání je třeba sundat, trysky jsem vrtal až do toho spodního dílu, co nejblíž benzínovým vstřikovačům. Pak žádná prodleva není. Dával jsem singly přímo pod sání (viz foto v galerii), ale bylo jim tam moc teplo, musely se prodloužit hadice a umístit ven. Jiný typ ale teplo zvládá (značky záměrně nepíšu, je to tady teror).

2016-06-09 21:27:24

jiřikp: Abych dodal je to klasickej reduktor od BRC.Taky si říkam kolik ještě vydrží,ale zatím jezdí fakt dobře.Olej to nebere.

marpac: Jaka je spotřeba?Ja mam kombi nevleze tam větší nadrž?Mě doporučovali Lovato.Kolik to stálo?

jiřikp: Jo neznaš někoho dobryho okolo Brna?

2016-06-10 06:25:18

petas: Ahoj, promin že vám skáču do vlákna ale v brně jsem byl velice spokojen s 1-lpg.cz. Montovali mi pred par lety plyn do astry.

2016-06-12 08:25:48

Ahoj,

mam mk3 (1.8 92kw) s tim nejlevnejsim STAGem a nemuzu si stezovat. Vse funguje jak ma, zadne problemy. Jen to chce dodrzovat servisni intervaly, pravidelnou udrzbu a serizovani. V soucasne dobe mam za 3 roky nalitano nejakych 40 000 a nebyl problem.

2016-06-12 22:12:52

petas: Kolik to stálo není důležité, neb jsem si to montoval a nakupoval sám na sebe. Větší nádrž by se možná vlezla od jiného výrobce, ale jestli tak o jednotky litrů. Už takhle jsem musel odstranit přepážky z plastového krytu rezervy. Spotřeba Praha 60%+40% blízké okolí 12,5LPG, lehká noha cca 11, ale to nemám moc vyzkoušené

2016-06-12 22:14:50

jiřikp: Tak o tom navrtat je až do Lower intake manifold jsem uvažoval, nicméně jsem progooglil dost fotek a všechny byly shora, vespod není zrovna místo na rozdávání

Nicméně až na ten drobný přechod to chodí parádně.


Odpovědět

1  2  3  4  5