Fórum - Téma


Mondeo MKIII - LPG


Fórum LPG / CNG / E85 Mondeo MKIII - LPG



1  2  3  4  5

2014-07-09 20:36:03

A ty svíčky mají mít odtrh stejný jako když se prodávají,ma nějakých 1,2mm.Asi se špatně vyjadřuji ale snad mě pochopíte

Cívku jo?A doporučil by jsi výrobce?Original asi nebude za rozumný peníze co?

http://www.automedik.cz/a...h[]=2288013&product=58770

2014-07-09 23:04:31

pomi777: hlavně si nejdřív zjisti jestli opravdu vynechává konkrétní válec (nebo válce)

pak je prohoď mezi sebou a pokud se závada přestěhuje , jsou to cívky. Pokud ne, bude to něco jiného.

2014-07-09 23:09:51

pomi777: Ahoj, osobně lidem nejradši montuju Bosche. Než se, ale do nich pustíš, zkus změřit káble vedoucí k nim zda nejsou v háji a případně tu cívku. Jinak když budou špatné nebo i ta cívka tak vyměň stejně i svíčky.

2014-07-10 15:30:48

Kabely mam nove Bosch

2014-07-10 21:23:03

pomi777: Já kupoval Bosh. Na Scorpiu byly 2. Měl jsem i z vrakáče a problém za pár tisíc km byl z5. Nedoporučuji. Nejlepší by bylo půjčit si cívky od kámoše na chvíli, zkusit a pak kupovat Jinak prohodit a zjistit, který válec má misfire, ale blbě se to detekuje. Možná by pomohl osciloskop a drát namotaný okolo kabeelu.

2015-04-02 05:26:47

LPG už do auta nikdy nechcem.Mám v aute zabudovaný systém elpigaz a po mijich skúsenostiach si myslím že sú to vyhodené peniaze.Pred cca 1/2 rokom sa mi rozsvietila kontrolka motora při jazde na lpg.Vyhodilo to chudú zmes.Servisák rozhodol že sú vadné vstreky a tak ich vymenili.Od tej doby som v servise takmer každý týždeň.Pre výmenou to bola chudá zmes na prvej rade.Po výmene je zmes chudá na druhej rade alebo obidve rady a tiež už boli chudé obe rady.Vzdávam to nem,á to cenu.Začali navrhovať výmenu celého systému ktorý tam je daný 4 roky.Po tomto všetkom som presvedčený že sa lpg do auta neoplatí.

2015-04-02 09:35:51

ivanf: Ahoj Ivane,

píšeš slovensky, ale pokud náhodou nejsi zdaleka, můžeš mi to přivézt. Nechal bych si to u sebe pár dní a v případě že bych Ti nepomohl, neplatíš ani korunu. Systémy Elpigas dělám. Důkladně systém zkouknu, přizpůsobím a naladím. Změřím tlaky, čidla,

udělám diagnostiku. Najedu s tím aspoň 100 km.

Jestli máš zájem, napiš a přijeď.

kontakt mám v profilu.

2015-04-02 15:49:23

Taky si myslím, že to jen někdo neumí nastavit. Elpigaz nedělám, ale HL Propan, nicméně princip je podobný. Už jsem také pár motorů v nouzovém režimu a s šílenými hodnotami vlivem nesprávného nastavení viděl

2015-04-02 16:26:07

Tak teraz som sa vrátil zo servisu.Po demontáži hadíc priemeru 16 mm ktoré boli nasadené na lištách na ktoré patria hadice priemer 12 mm. si mechanik všimol že lišta ktorá je prvá v smere jazdy má priemer otvoru 8 mm. a lišta ktorá je vzadu má priemer otvoru 9,5 mm.Po napojení na diagnostiku sa ukázala chudá zmes na druhej rade válcov.Mechanik prehlásil že je asi daný nevhodný reduktor ktorí je jednovývodový membránový a že by bolo vhodné tam dať dvojvývodový piestový alebo dva menšie jednovývodové piestové.Ďaľšia chyba podľa neho je že prívod do reduktoru má priemer trubky 8 mm.Skúšali ma presvedčiť že mám vadné lambdy čo sa im nepodarilo keďže při jazde na benzín je všetko v poriadku.

2015-04-02 21:30:55

Vyfoť ten reduktor a dej sem obrázek, hned Ti řekneme, jestli na ten výkon stačí (nezáleží na provedení, ale na množství plynu, které odpaří) ten motor to je 2.5 125kW?

2015-04-03 05:01:41

jiřikp: cez víkend vyfotím a pošlem.Je zvláštne to že to do teraz fungovalo bez problémov.

2015-04-03 13:53:45

ivanf: ty mas teda vydrz, ten servis jsi mel davno poslat do... pryc. Pokud to do tedka fungovalo, neresil bych typ reduktoru, max udelat repasi a vycistit ho. Jedine cidlo ktere LPG ma je MAP senzor kterym se meri tlak plynu a delaji korekce, to si mmyslim ze bude hlavni podezrely. Muzes porovnat jeho udaje s udaji MAP senzoru motorove ECU (pokud ho ten motor ma) a nebo ho na slepo vymenit, stoji par kacek zvlast s porovnanim s tim co jsi uz v servise u 'odborniku' nechal.

Staci jedna nadrz LPG u pumpy kde natankujes svinstvo a potize jsou na svete :(

2015-04-03 16:23:12

jiřikp: áno motor je 2,5 V6 125 kw typ LCBD reduktor bez demontáže niesom schopný lepšie vyfotiť.

2015-04-03 20:14:12

little_boy: no, Propan butan je do určité míry svinstvo už sám o sobě. Ale kvůli tomu tam jsou filtry. Jediné, čím by se to mohlo zanést je parafín (ten se uvolňuje při přechodu do plynné fáze) reduktor se takto zanáší zhruba od 70 tisíc km, vstřiky v závislosti na poloze umístění. Ideální je, když jsou "výfuky" (tryskami) dolů. Pak to může volně kapat do sání a vydrží čisté déle.

2015-04-03 20:20:06

ivanf: Pokud tam je opravdu trubka průměr 8mm, výdajnost reduktoru je dostatečná. Šel bych po části plynné fáze, shodné délce hadic do sání a shodném sklonu trysek v sání. V případě, že má každá banka jinou bohatost, zkontroloval bych taky stav lambd a ujistil se, že není vypadlá regulace přepínání délky sání u jedné z řad válců (takové táhlo). Je to zvláštní, ale vždycky jsou jakékoliv rozdíly patrné zpočátku jen na plyn.

2015-04-03 23:02:49

Je tu ještě jedna možnost, nevím, jak je stavěný V motor v Mondeu. Ale můj 6V ve Windstaru 3.0i je do V. Stejný problém jsem měl, v jedné bance stále přizpůsobení +10%, v druhé -18%. Co já se toho našteloval, a pořád nic. Motor má dvoje svody, dva katy, 2 lambdy v každém svodu jedna před katem.

Problém byl nakonec v čidle polohy vačkového hřídele. Protože u tohoto motoru je součástí náhonu olejového čerpadla (Fordy to tak v USA mají běžně), dá se toto čidlo nasadit o jednu otáčku motoru blbě. KOntroloval jsem polohu čidla oproti TDC prvního válce pomocí rysky na klikovce několikrát, a byla OK, ale poloha nebyla TDC prvního válce, ale TDC válce o otáčku motoru jiného. Ryska samozřejmě toto neukáže.

Tak a nyní trocha teorie, přišel jsem na to, že časování zapalování je od čidla klikovky, za to časování vstřiků benalu je od čidla vačkového hřídele, kde se synchronizuje s prvním válcem v TDC a dále pak od polohy klikovky.

Stalo se tedy, že celý systém časování vstřiku benalu byl o jednu otáčku motoru špatně.

Na benal to nebylo vůbec znát, absolutně bez problémů, vstřiky benalu jsou těsně před ventily a navíc benal se vstříkne v kapalné formě a na otevření sacího ventilu si palivo prostě před ventilem počká o otáčku motoru déle. Ale Plyn. vstřiky jsou dále od ventilu a tak se stalo, že čekající plynné palivo odsál skrze sání vedlejší válec. A protože motor je do V a válce v sání jdou na střídačku, odsála to druhá banka a ta šla do - přizpůsobení, než-li ta první, kde systém přizpůsoboval do +.

Tolik mé poznatky, protože kdysi někdo měnil čidlo vačky a nenastavil motor do TDC prvního válce, ale čtvrtého....

Ale záleží na konstrukci, třeba tento motor nemůže spojení klikovka/vačka/senzor mít špatně z mech. důvodů, třeba 4V motor 2.3i od Forda v Galaxy a Scorpiu to má natvrdo z rozvodů a bude to vždy správně.

Ještě drobnost, čidlo vačkového hřídele dává jen jeden pulz za 2 otáčky motoru, tedy synchronizuje válec 1 v TDC.

Toť můj zážitek...

2015-04-04 09:03:05

Problém je v tom že sme to ladili asi dva mesiace a už to takmer bolo.Problém bol v tom že při otáčkách nad 2000 sa rozsvietila kontrolka motoru a diagnostika ukázala chudú zmes.Servisák teda postupne pridával zmes.Fungovalo to takmer 1500 km.Potom sa to zas rozsvietilo.Bohužiaľ prišiel iný servisák ani sa nepozrel na diagnostiku prečo sa to rozsvietilo a rozhodol nahrať nový softvér do riadiacej jednotky od plynu a začali tieto problémy.Samozrejme to čo tam bolo pred tým nezálohoval.Naposledy keď to šteloval tak to dopadlo tak že kontrolka prevádzky na lpg svietila akože auto ide na lpg no v skutočnosti auto jazdilo na benzín.Ďaľšiou vecou ktorá ma zaráža je to že pc v aute pri jazde na benzín ukazuje spotrebu cca 10l pri prepnutí letí spotreba navrch.Pri dialkovej sa dostanem na benzín na cca8,5l ale pri plyne sa nedostanem pod13l.Nemože byť problém i v tom že jedna vstrekovacia lišta má priemer otvoru 8 mm. a druhá na ktorej je čidlo 9,5 mm.?Na voľnobeh pri lpg otáčky silno kolísajú auto je celkovo lenivejšie.

2015-04-04 12:32:36

ivanf: Jasne ze te leti 'spotreba' nahoru, protoze to mas chude -> ECU motoru to obohati kam az muze a tim si mysli ze tam tece vic benzinu. Mas to proste komplet rozjebany.... pokud si na to netroufas sam, jdi do servisu kde vi neco o tom jak funguje motor v aute. Vem diagnostiku a zkontroluj, jestli te reduktor drzi tlak, stejne tak by oko MAP senzor, alespon zda ukazuje 1 bar kdyz se rozpoji (otevrou) plynove hadice a podtlakovej zda kopiruje MAP v aute (i kdyz budes mit MAF, byva tam senzor podtlaku na nekterych EGR). Pak jeste vsechny teplomery (reduktor / map) pri studenem aute, musi ukazovat teplou okoli.

No a to je vse, na LPG neni nic jineho co by se mohlo kazit.. pak zbyva natunit LPG jednotku, muj magic ma rezim samouceni a ten celkem staci a funguje.

JiřikP: asi po 2000km co jsem mel LPG se me podarilo natankovat nejakej hnus, reduktor byl plnej takoveho cerneho lepiveho blata a to zalepilo ventil u membrany a prestalo to drzet tlak - prepinalo se to na benzin pod zatezi a na volnbeh to zase vylezlo na 2 bary (provozni tlak mam 0.9 baru).... pri tom jsem zjistil, ze cisticem na brzdy se to nesmi cistit, znicilo to gumovou membranu :)

2015-04-04 20:04:04

little_boy: čo sa týka tlaku tak ten ukazuje 0,95 baru stabilne.Viem to preto lebo už nemám odvahu nechať auto v servise bez dozoru.Budem musieť pozrieť v okolí iný servis.Pokiaľ niekdo má tip na voľajaký dobrý servis v okolí Karviná Ostrava budem rád za info.

2015-04-04 21:55:41

ECU většinou nepřizpůsobí více, jak 20-25%. Pakliže to není OK, hodí chybu.

Dle palubáku by měla být spotřeba na benal i LPG cca totožná, ikdyž toho LPG to bude baštit o trochu více. To má právě zabezpečit nastavení LPG, aby při přepnutí ECU nemusela někam moc dorovnávat. Dle zkušenosti cokoliv do 10% je dobré a auto bude jezdit OK.

Ad Magic: samonastavení je dobrá funkce, načítá to na základě OBDII přizpůsobení motoru a dorovnává. Stejně se nastavené udělá komplet bez adaptace, adaptace se zapne až potom a většinou jí je dobré omezit do 10-15%, protože na benal auto také nejede s nulovým přizpůsobením. Dle mapy se ECU trefí někam do prostřed pole a dorovnává přizpůsobením +- cca těch 20%.

Jestli je auto OK, (A to neznamená, že se na benal nerozsvítí kontrolka), musí to jít nastavit. Zrovna 2,5 V6 mi přijde dobrý motor pro LPG.


Odpovědět

1  2  3  4  5