Fórum - Téma


Mondeo MKIII - LPG


Fórum LPG / CNG / E85 Mondeo MKIII - LPG



1  2  3  4  5

2014-05-19 08:36:31

No co na to říct, já před tím byl varován, v jedné firmě mi rovnou řekli, že mi to montovat nebudou, protože se jim vrátilo asi 80% fordů kvůli podpáleným ventilům i s flashlube. Popsal jsem dost podrobně proč není vhodný LPG do auta bez hydroštelu s nevytvrzenými sedly. Takže každý svého štěstí strůjce. Fordům čest, snad vám ty motory vydržej

2014-05-19 08:39:11

lubos: Jinak ještě se zeptám, kamarádovo Ford Escord je Zetec motor??? pokud ano, ty měli hydroštěly pokud se nepletu. Tudíš se bavíme o jinym motoru než je duratec

2014-05-19 11:01:19

marv123: Podle brožury "Jak na to" má hydroštely jen motor Zetec SE o obsahu 1,25. Ostatní (vyšší kubatury) je nemají.

2014-05-19 11:24:15

petrdepo: Nejsem znalec Zetec motorů, takže nevím, v tom případě Escort ke konci výroby Zetec motor asi neměl, když můžu koupit hydroštěl na 1.6 a 1.8 v auto kelly. Dal bych sem odkaz, ale asi by mě admin potrestal. Můj šéf měl mondeo 2.0 zetec s hydroštelama.. duratec se dělal s talířovýma zdvihátkama prý kvůli tomu, že hydroštěly se u zetecu neosvědčili.

Já se nehádam, at si každej do auta dává co chce.. Já to do mondea montovat nebudu, jsem přesvědčenej o tom, že až se ventily s talířovýma zdvihátkama opřou o vačku tak je konec.. jestli se to stane při 20 tis. od montáže nebo 50tis. to záleží na autě...jinak na plyn už mám druhý auto, je to super věc!

Už nebudu prudit, at si každej dělá co chce

2014-05-19 11:34:38

marv123: Trochu to upřesním. Ta informace se vztahuje na motory Zetec roku výroby 1995-2001. Nakolik je informace z brožury "Jak na to" důvěryhodná nemohu posoudit a informace o jinýh rocích výroby nemám. Možná je bude mít někdo jiný. Přesně ti to řeknou v servisech Ford po zadání VIN kódu do katalogu dílů. Mohou být odlišné také podle modelu a podle výrobního závodu.

2014-05-19 12:01:23

marv123:

Tak měl Tvůj šef Mondeo do roku výroby 98 tuším, to se dělaly hydroštely.99-2000 už zase ne.

2014-05-19 13:44:18

marv123: Ano má motor Zetec 1,6. Druhý kolega má Mondeo r.v.1997 a má na plyn najeto 270 000 km bez problému.

Protože jsem laik,tak jsem se informoval všude možně kde to šlo,jestli plyn škodí motoru a všude jsem byl ubezpečen,že pokud budu mít přímaz ventilů,tak to bude v pohodě a motor mne při slušném zacházení přežije.....takže uvidím...k dnešnímu dni mám najeto 47000km a "zatím" vše bez nejmenších problémů

2014-05-25 13:35:07

Ahoj, skutečně jsou motory, které mají sedla náchylnější, než jiné. Hydroštely kompenzují nejen vyšší opotřebení, ale do jisté míry i roztažnost při vyšším tepelném zatížení stopek výfukových ventilů. Základem úspěšné životnosti je pokud možno naprosto shodná dávka LPG do každého z válců. Toto umožní pouze velmi přesné vstřikovače a hadičky shodné délky a ohybu. Pro takové problémové motory doporučuji použití vstřikovačů Keihin, nebo Hana, jejich vertikální umístění a mírný přívstřik benzínu (2ms od zatížení 70%) v otáčkách max. momentu do max. výkonu.

Takový přesný přívstřik a seřízení umožní pouze plně nastavitelné jednotky, Elpigas mezi ně nepatří.

2014-05-25 13:59:13

lubos: Jen bych chtěl ještě podotknout , že reálná - tedy skutečná úspora je 40% a do toho jsem započítal povinné revize , dražší STK a 10ti letou životnost , po té době pokud je mi známo je třeba udělat tlakovou zkoušku systému a tak dlouho jsem auto na LPG neměl . Návratnost nákladů bývá po ujetí cca 15-20 tis. km , podle vynaložené investice a osobně doporučuji dát toroidní nádrž , tedy místo rezervy a mít úzké dojezdové kolo , určitě to je lepší , než mít trvale v zavazadlovém prostoru nádrž .

2014-05-25 15:37:41

S toroidem naprosto souhlasím, úspora může být i vyšší- podle nalítaných km (investice se rozptýlí), cen LPG a celkové

spotřeby motoru . Už bych s jiným autem než na LPG nejezdil, to píšu narovinu, a to jezdím většinou do 6km vzdálenosti.

2014-06-05 23:00:10

Ja mam teda Mondeo taky hozeny na LPG. Pouzivam system BRC sekvenci bez primazu a mam na tom nalitano pres 50 tisic. Zatim jsem nezaznamenal jedinej problem.... nechci to teda zakriknout :)

2014-06-06 07:42:19

U forďáckých čtyřválců jsem se zatím se závažnějšími problémy způsobenými provozem na LPG nesetkal.

(to ale neznamená že nikdy nemohou být) zdá se že sedla ventilů jsou celkem odolná, montoval jsem motory 1.6,1.8 i dvoulitry, taky jsem dělal revize a seřízení po desítkách tisíc a byly v tomto ohledu v pořádku. Dvoulitry akorát někdy papají olej a u jednašestek se zalévají svíčky vodou (zdá se že je to kondenzát, nebo zvenku) to ale nemá s plynem nic společného. O defektech klapek v sání jsem zatím jen četl.

2014-06-06 10:26:44

Ja mam V6 3.0 150kW a je pravda, ze olej to zere taky... teda ne nejak extremne, ale behem tech 15tis dolejvam necelej litr... :) Nicmene uspora a navratnost tam je znat o to vic.. pred tim jsem jezdil za 11.2 benzinu, ted jezdim za nejakych 12,2 plynu :)

2014-06-06 13:23:00

Fanasi pokud je to do jednoho litru, je to stále vynikající stav motoru, obzvlášť pokud to mírně někudy kape ven, může to být i tím.

Ten slabší třílitr je pro Mondeo skoro ideální motorizace, že? No, pokud nepočítám pětiválcové Volvoturbo, které se dávalo až do další generace, ty řadové pětiválce s turbem úplně miluju- na plyn skoro ideál.

2014-07-09 12:05:36

Tak taky o tom uvažuji, koupil jsem Mondeo sedana 2.0i Duratec na popojíždění do města, jinak jezdíme s rodinou USA Vanama. Jsou v tom staré 3.0i 6ti hrnce, litinová hlava, na jednom mám LPG asi 100tis, na druhém asi 15tis., žádný přímaz, jen je to dobře seřízené, systém Magic II a Magic IV s Magic FX vstřikovačema, co nejkratší hadičky mezi sáním a vstřikovačem. Funguje to velice dobře, spotřeba vyšší o cca 1,5l u toho 6ti hrnce. Přestavby si již dělám sám, udělal jsem si papíry, stejně jsem to pokaždé musel donastavit a tak proč už to nedělat celé, že? LPG aut máme v rodině a okolí více, vše Magic.

Ale u tohoto modelu trochu váhám, jednak nenajezdí takovou porci km (protože není na LPG a jednak se mi nechce do toho LPG cpát ještě hadičky s FlashLube. Kdo se pak na tu instalaci má koukat Je tu někdo, kdo s tím bez přímazu najel již rozumné km? Vždyť stejně je sání většinou zadělané od EGR a trochu od odsávání klikovky, čili se to trochu mázne, ne?

2014-07-09 13:27:32

marpac:

ventilová sedla moc olejem nenamažeš, to se tam spíš usadí karbon

pokud chce někdo mít opravdu jistotu chlazení sedel, doporučuji spíš jemný přívstřik benzínu v otáčkách mezi max. krouťákem a výkonem, max. do 2ms při zatížení nad 70% v kombinaci s přimícháním Benaditu do benzínu.

Flashlube taky funguje, ale je lepší aditivum rozpuštěné v benzínu, než přímo nasávané dovnitř.

K té návratnosti LPG: přestavěl bych každé auto, i to se kterým se najezdí méně, nebo je jen na couračky. Obzvlášť

u motorů 2.0 a větších se to vyplatí v podstatě vždy ( pokud počítáš spotřebu po městě třeba 10l, tak cenu přestavby ušetříš zhruba každých 12 tisíc km (180 Kč každých 100km) takže vůbec není o čem přemýšlet. (za předpokladu, že dobře napojíš reduktor, aby byl účinně vyhříván a přepínalo to už "ve vratech").

2014-07-09 14:14:27

Zdrawím,chtěl bych se zeptat,hledal jsem to ale nenašel jsem uplně uspokojivou odpověď.Mám Mondeo mkIII 1.8 a trápí mě pravděpodobně svíčky.Nemátě někdo nějaký tip na nějaké,nekoukám na cenu spíš jako na kvalitu.

Když je z nízkých otáček tak mi to škube jako prase a kope motor,na benzin to nedělá.Mam tam Denso Iridium...

Díky moc

2014-07-09 16:06:39

pomi777: Ja tam davam original Motorcraft Platinum a spokojenost... Nic neskube....kupuju je v nemecku pres ebay ;)

2014-07-09 16:23:33

pomi777:

Denso Iridium teď dávám každýmu na potkání, protože nic lepšího jsem na trhu nepotkal, ke spokojenosti všech.

Řekl bych, že je to seřízením toho plynu. Dá se to taky poznat podle diag., pokud je misfiring pouze na některém z válců, nebo random. Mrkni na korekce, ST/LT by měly být max. do 10% a foukni do filtru plynné fáze, jestli neklade odpor.

2014-07-09 17:44:15

pomi777: Stejný problém jsem měl na Scorpiu. Byla vadná cívka. Na benal to bylo OK, na LPG do cca 2300ot škubání. LPG potřebuje kvalitnější jiskru a odcházející cívka ji nebyla schopna dodat. Překontroluj si řádně zapalování. Co já se to nanastavoval, měnil svíčky, kabely k nim a pod.

Jinak nejlepší svíčky do Fordů jsou dle mého Originál Motorcraft a jsou za normální peníze.


Odpovědět

1  2  3  4  5