Fórum - Téma


Mondeo MkIII 2.0 TDDi 2001-nanya


Fórum O vozech našich členů Mondeo MkIII 2.0 TDDi 2001-nanya


Diskuze o vozidlu



2016-01-16 23:33:10

Ahoj,

Tak jsem se tu taky rozhodl představit svoje Mondeo. Předem upozorňuji, že to (zatím) není žádná voňavka a leštěnka, možná a doufám, že někdy bude, takže případné komentáře ve stylu, „Jak si to někdo může koupit?“ ani nemusíte psát :)

Situace byla taková, že jsem se začal potřebovat dostávat do práce autem (kvůli špatnému autobusovému spojení) a tak jsem vybíral nějaké vozítko, které by se mi rozpočtem při nákupu vešlo do jedné, či dvou výplat. Po pár týdnech hledání jsem narazil na nevýrazný inzerát na prodej Mondea MK3, 2.0 TDDI, r.v. 2001 a v podstatě za cenu pár kartonů krabiček cigaret (na náhradní díly by se prodal jistě za víc, než byla jeho cena). To co bych vrazil do (především) nákupu a servisu dalšího auta jsem se rozhodl dát do servisu tohoto, slovo dalo slovo a vyrazil jsem pro něj.

Jak to tak bývá, fotky zkreslují, takže ve skutečnosti opravdu při koupi nebyl nic moc (není zatím ani teď – ale to chce čas,.. a peníze..:-D ). Auto jsem převezl přes celou republiku, cestou se nic nepokazilo a tak jsem se rozhodl ho začít dávat do kupy – pomalu, ale jistě.

Auto by mělo mít vyměněné turbo (zdá se ok, tahá jak má, není popraskané, vypadá to na repas), prý i spojku (tomu bych moc nevěřil, ale zatím jde krásně), jediné co bylo, nechtělo se mu žhavit. Naštěstí to byla pouze pojistka, takže po výměně paráda (občas si trochu bíle zakouří, chci o víkendu zkouknout jak jsou na tom všechny žhavičky). Čeká mě výměna startéru, ten už to má za sebou (předchozí majitel evidentně nežhavil a rval to přes něj), pak proběhne standardní výměna náplní a řemenů a kladek :)

Předpokládám, že do toho dám x-násobek kupní ceny (pak se zhruba dostanu na cenu o dost hezčí a "normálnější" MK3) a na oplátku mě to chvíli sveze, motor by mohl ještě něco vydržet :)

Postupem času, za cca 2 měsíce, co ho mám ve vlastnictví, bylo provedeno/opraveno:

  • Zbroušení všech zakytovaných částí a nástřiku základem (pokračování bude až bude venku přijatelná teplota)
  • Výměna světel za nečerné originály
  • Výměna osvětlení SPZ (a následné použití LEDek)
  • Dodatečná montáž přední vzpěry pod nárazník (úplně chyběla)
  • Vyměněny vzduchové filtry (totálně černé, zborcené..)
  • Výměna motorku ostřikovače
  • Vyměněno zadní levé ložisko
  • Vyměněn startér
  • Vyměněn přední levý blatník
  • A konečně vyměněn nárazník za pasující, stříbrný, a pro správnou generaci, jupí :-D

V plánu je toho ještě dost, ale chce to čas a dost peněz :-D Takže postupem to tu snad bude přibývat


Odpovědět