Fórum - Téma


Mondeo * MKII Zvýšené ot jízda v dešti 2,0i 96kw


Fórum Technický koutek Mondeo * MKII Zvýšené ot jízda v dešti 2,0i 96kw




2012-06-21 17:20:12

Mám občasný problém ,který se táhne celou historií mondea 2.0i 96kw, r.v.1997

Když jedu v dešti silnějším tak se stává někdy ,že jsou zvýšené ot. motoru mezi 2000-3000ot.min pokud vyřadím,prostě bez plynu a při zastavení a nechámli auto tak 10min odpočinout tak zas normálně jde vše jak má-někdy občas to trvá delší dobu...

Někam se dostane při silnějším dešti voda at už ze silnice nebo tím pršením a dělá to pak psí kusy s otáčkama.

Jsou tam za těch pár let měněny několikrát svíčky,kabely,cívka,prostě je o auto dobře postaráno,pravidelný servis. A za tu dobu nikdo ze servisáků at již Fordí tak mechanici,známí apod.nikdo neví jak to odstranit...jezdí to ale nemá nebo neměl někdo podobnou zkušenost???

2012-06-22 22:18:57

Někde je prodřenej kabel, špatně utěsněná svorkovnice....

Nejlépe auto dát na diagnostiku a postupně vodou zalévat ruzné části motorové el.instalace a čučet co to udělá.

A věř mi- někde se to ukáže.

2012-06-22 22:30:37

wincor:

myslím,že něco podobnýho jsem viděl.Tím že prší je hodně vlhký vzduch a dělá to buď váha vzduchu,nebo volnoběžný ventil.A je to s té vlhkosti.Ale jak píše rampic1968 diagnostika to může ukázat

2012-06-23 10:11:48

Taky se mi to stávalo, ale mě to lítalo až ke 4000, tak sem pročistil volnoběžnej ventil a od tej doby sem nejel v dešti

2012-06-24 10:55:19

Diagnostika nic neukázala,váha vzduchu taky nová ale ten volnoběžný ventil mě kdysi napadl taky jen jsem mu nevěnoval pozornost nikdy....občas ot. zakolísají na 500ot/min. a srovnají se i bez deště a v dešti jak jsem psal,jsou zvýšené bez plynu.

Potřebuju návod kde najdu volnoběžný ventil na 2.0i 96 kw Zetec, pokud by bylo foto nebo něco podobného tak super pročistil bych ho ,případně vyměnil,záleží v jakém stavu bude...a pak bych situaci za deště monitoroval a dal jsem vědět jestli závada odstraněna....díky zatím všem za názory a nápady

2012-06-24 12:41:40

Tak další poznatek: po vyndání a vyčištění volnoběžného ventilu...(přístup na 2věci) se otáčky motoru srovnali a nekolísají,při vyřazování,dojíždění křižovatky apod. zkoušel jsem různé režimy jízdy,kdy to zazlobilo...a po tom vyčištění je vše ok. ještě udělám reset ŘJ. a uvidím až zaprší jestli to pomohlo a bylo to tím nebo ne...ale každopádně to pomohlo ted kolísajícím otáčkám...

je super auto

2012-06-24 19:00:57

wincor:

tak jsem ti chtěl poslat kde najdeš ten ventil a poradil jsi si sám.To je dobře.

Takže potom dej vědět.Pak popřemýšlíme dál čím by to mohlo být.

2012-06-24 20:14:36

Tomenzino

Mě to nedalo a hledal jsem až našel,podle jedné foto na netu jsem viděl tvar jak vypadá ale pak hledat na autě bylo horší,měl jsem ho pod sáním z pravé strany,ze strany baterky...a strašně jsem dával pozor at mi ani šroubek nespadne,protože by musel celý kryt motoru dolu u mne...

na první pohled byl ok. a chodil ale zdání klame a asi se zadíral,zadrhával...takže vyčištění vyfoukání a konkorem máznut...pokusím se udělat foto během týdne-kvalitní pro jiné uživatele at vědí kam sahnout...přístup je na

Samozřejmě dám vědět jestli za deště ještě zlobí nebo je vše ok. (zatím neprší)

2012-06-24 20:38:30

wincor:

máš pravdu,přístup je hodně špatný.Měl jsem a mám i fotky polohy toho volnoběžného ventilu,ale našel sis ho sám .

Mám i nějaký kontakt kde ho sehnat i za dobré peníze ale nebudeme předbíhat.

Počkáme tedy na déšť

2012-07-01 09:59:41

Tak konečně pršelo a já můžu připsat ,zkušenost s jízdou v dešti, kdy to dělalo problémy s otáčkama na volnoběch...(zvyšovali se samovolně)...a u mne byl problém s volnoběžným ventilem,kde buď konektor k němu ,měl špatný kontakt anebo se přidíral-nefungoval správně... : oprava nasledující- vyndal jsem ven ventil,přístup na mechanické vyčištění hadříkem co šlo,pak čističem brzd ve spreji prostříknut a vyfoukán vzduchem...nakonec namazán-prostříknut konkorem,pak zpětná montáž,samozřejmě i konektor k ventilu kontaktolem na el.spoje prostříknut.

Auto světe div se, mělo lepší chod na volnoběh za studena,po zahřátí,dokonce to jde lépe za plynem ted...jak za sucha i za deště...takže problém u mne vyřešen

..na fotkách je zobrazen volnoběžný ventil,kde se nachází u motoru 2.0i 96kw Zetec u jiných netuším jak to je ale u většiny bude podobný,kdo ví ať to doplní prosím pro ostatní...

Foto je hrozný a domaloval jsem kde zhruba se opticky nachází,šipky červený to zdůrazňují...foceno z mobilu.

Jinak slovy ,je to ze strany pravé,jak je baterka,mezi hlavou válců a hadicema co jsou vidět na foto je prostor tak přímo na sání je našroubován ventil dvěma šroubky nahoře jeden a dole jeden, na klíč č.8 nebo 10 ( si teď nepamatuju) konektor má 2drátky u mne zelenobílý a černobílý- u jiných modelů se může lišit.

Pokud mám chybu někde tak mne opravte..Díky snad to je dostačující a pomůže to jiným.

foto ventilu jak vypadá: http://mtw.fordclubs.org/...02_085217/pictures/06.JPG obrázek použit od jiného uživatele z netu...byl jsem rychlejší s montáží jak s focením vlastního ventilu

2013-01-02 19:46:48

Chlapi jak to je s volnoběžňákem, dá se poznat, že je špatnej když se do něj foukne? Měl by trochu propouštet?

2013-01-02 19:53:17

Philoun

nedá se to poznat okem. I když ho vyčistíš, nemáš jistotu, že je v pořádku

2013-01-02 21:17:57

Philoun

A neni ta jistota ani když ho vyndáš a zkusíš kabely z baterky. Zkoušel jsem to pohyboval se ale po montáži na sání nefungoval. Po výměně za nový kus bylo vše O.K. mě zase pro změnu Fíkus nestartoval když mrzlo

2013-01-02 21:30:05

Jasný, díky chlapi, mě to startuje, jen mi občas za vlhka blbnou otáčky, eště mám jeden tak ho zkusim vyměnit a uvidím, když to nebude chcípat nebo nebudou otáčky lítat do závratných výšin tak to řešit nebudu.

2013-01-03 20:18:15

Philoun:

já měl jak jsem psal v historii tohoto tématu, ventil volnoběžný přidřený ale navíc byl kontakt jak na ventilu tak i na kabelu zoxidovný a za deště to zlobilo jak uvádíš i ty...zkus to prověřit,at jsou kontakty fakticky ok. pak ten ventil proper lihem nebo čističem brzd až půjde z něj čistá kapalina a ne ten humus, promázni lehce konkorem nebo WD40, dej pořádné těsnění na ventil,gumové orig. ale střihni klingerit klidně-hlavně at těsní a pak ho vyhod ventil pokud to bude zlobit dál....jooo ještě resetni řj. odpoj na hodku a déle baterku. zpočátku bude blbnout auto ale po ujetí pár desítek km. bude vše OK. pokud ne ventil na

Dej vědět jak si dopadl

2013-01-10 12:27:43

Zdar, ještě jsem s ventilem nic nedělal neměl jsem čas, ale vyskytl se mi jiný problém, zase nic vážného alespoň zatím. Teď jsem startoval auto, které asi týden stálo, jinak je v denně v provozu, a šlo to pěkně blbě. Nejdřív nechtělo chytnout vůbec startoval jsem to celkem aspoň na 10x potom už se začalo chytat, ale vždycky to chcíplo postupně se to zlepšovalo až už to drželo volnoběh ale vždy po chvilce se volnoběh zhoupl, ale to nakonec taky přestalo. Je to zase volnoběžnej ventil nebo to může být něco jiného?

2013-01-10 17:15:50

philoun

já mám s ventilem takovou zkušenost, že nesní jít profouknout.Taky jsem měl vysoké otáčky po vyčištění ventilu.Když jsem jej skoušel profouknout, propouštěl.Když jsem skoušel profouknout nový (úplně nový originál od forda), tak krásně těsnil.Nevím jak je to u tvého motoru, já mám duratec 2.0i a tam je ten klobouček co uzavírá tu díru zdrsněný po obvodu a tím to asi lépe těsní.Ten starý už byl úplně hladký a proto asi netěsnil.

Toť mé poznatky, třeba někomu pomůžou.

2013-01-10 20:27:36

Philoun:

určitě to sázím na ventil vadný,přidřený nebo podfukující,netěsný..

píšu další zkušenost pro ostatní...při demontáži volnoběžného ventilu u motoru 2,0i 96kw Zetec. (v historii tohoto tematu již uvedeno..) jsem ho vyčistil zas a chtěl namontovat zpět,dělal jsem to kvůli výměně těsnění které jsem stále odkládal na neurčito...na ventilu,spíše na přírubě sání jak je ventil uchycen, je dvojitý o-kroužek přes který to musí těsnit, ten o-kroužek je jako malé brejličky spojený, jenže při mém přístupu na k danému místu, jsem dotahoval šroubky M5 až vyskočily nýtovací matky...co jsou uchyceny na přírubě-sání...aby jste mohli ventil uchytit...takže to celé netěsnilo..provedl jsem start a chová se to tak, že nastartuješ ale padnou otáčky,neudrží volnoběh při této netěsnosti...při neuzavírajícímu ventilu či přidřenému zas zvýšené otáčky,kdy pak padnou až zavře.

Takže matky jsem zpět nalepil, ne vteřinovým od čínanů ale něco podobného a maká to jak má.

Takž bacha při dotahování nepřetáhnout šroubky nebo si do problémů naběhneš raz dva a je to horší než předtím.

2013-01-11 14:35:45

Včera jsem jel dlouhou trasu a když jsem k tomu dnes přišel tak startování stejně na prd. Takže jen tím že to déle stálo to nebude. Takže dneska jedu na diagnostiku tak jsem zvědavej. Ještě si říkám jestli to nebude třeba čerpadlo, po diagnostice dám vědět a taky možná zkusím vyměnit ten volnoběžňák, ale mám jen starší tak to bude snad aspoň trochu lepší.

2013-01-13 13:31:46

Tak diagnostika ukázala váhu vzduchu tak jsem ji vyměnil a starty už jsou v pohodě. Nenapadlo by mě, že to bude zrovna toto.


Odpovědět