Fórum - Téma


Mondeo MK2 * Škube motor,dusí se


Fórum Technický koutek Mondeo MK2 * Škube motor,dusí se




2014-03-24 13:24:34

Zdravim všechny. Mám problém. Byl jsem na výměně oleje + filtry. Od té doby (Nejvíc za studena) mi škube motor a při sešlápnutí plynu se jakoby dusí a cuká. Když se motor ohřeje,je to mnohem lepší,ale jakoby ztratil výkon a je přidušený. Na průtahu s jízdou na 5 stupeň a s rychlostí okolo 100km/h jde cítit,že motor lehce škube. Po příjezdu do téhož servisu mi vyměnily svíčky + kabely,ale je to pořád stejné.

Nevíte někdo prosim,čím by to mohlo být?

PS: Před výměnou oleje+filtrů,vše běželo jak má

Předem děkuji za rady a nápady

Honza

2014-03-24 14:12:23

wwwhonzawww:

Trochu bych měl podezření, že mi v servisu něco zaměnili. Ale nevim, možná shoda náhod.

Takhle jak to popisuješ, se chová špatná váha vzduchu.

2014-03-24 14:46:27

Tomenzino díky. Pročistím MAF, resetuji ECU a dám vědět

2014-03-25 08:38:55

wwwhonzawww: Pokud je problém s váhou vzduchu (MAF senzor), se pozná tak, že škubání většinou zmizí při úplném sešlápnutí plynu a nebo po ohřátí motoru. Škubání se většinou projevuje pod cca 2000 otáček. To proto, že studený odpůrek čidla (snímací termistor) při plně otvřené klapce plynu má velký odpor podobně jako když je přerušený. Také může být vadný vyhřívací odpůrek, který ohřívá vzduch proudící na snímací termistor. Při malém otevření plynu má mít menší odpor a podle toho řídicí jednotka upraví bohatost směsi tak, aby motor neškubal. MAF senzor tak vlastně měří množství nasávaného vzduchu. Při čištění odpůrků je třeba postupovat hodně opatrně. Na správné složení směsi také může mít vliv Lambda sonda. Ale přesněji by odpověděla diagnostika.

2014-03-28 09:38:20

Zdravim všechny. Tak je problem vyřešen. Vyčistil jsem MAFina. Byl zalepený bordelem,pylem,prachem a špínou. Nastřikal jsem na něj WD40 a očistil ho velmi jemnym štětečkem,vyfoukal ho,dal zpět,zapojil baterku a je po problému

Takže díky všem za rady a nápady

Honza

2014-03-28 10:01:42

wwwhonzawww: V daném případě by bylo potřeba použít kvalitnější filtr sání, protože prach a pyl by dobrý filtr neměl propustit. Po vyčištění MAF senzoru je třeba jej řádně odmastit. Pokud by zůstal (po použití WD40) mastný, tak se ti znovu nabalí nečistotami.

2014-05-24 22:39:45

petrdepo: ZDRAVIM mam stejny problem co tu resite.take mi skube auto pri niskych otackach,kdyz bych vicistil Maf senzor,jestli se to uklidni,a jeste se chci zeptat,ten Maf senzor je u vahy vzduchu,dekuji

2014-05-25 00:11:50

kulik: maf JE vaha vzduchu

2014-05-25 08:14:44

kulik: Burix má pravdu. MAF senzor (obdoba je MAP senzor) je jinými slovy váha vzduchu, protože přeneseně váží procházející vzduch. Její vyčištění může a nemusí pomoci. Spíš bývá problém s tím, zda jsou odpůrky (topný odpor a snímací termistor) elektricky vpořádku. Ty snímají rychlost proudění a teplotu vzduchu. Mají velikost jen pár mm a jsou dost mechanicky choulostivé a proto případné čištění musí být velice opatrné. Víc ti neporadím, protože jsi zapoměl ve svém profilu dole vyplnit "Registraci vozidla" a tak neznám potřebné údaje o tvém autě. Pokud údaje nechceš vyplnit (jestli nechceš, tak nemusíš), tak se obrať na Ford servis. Cenu za novou váhu vzduchu si orientačně vyhledáš například na autokelly.cz. MAF senzor změřené údaje předává řídicí jednotce motoru. Ta upravuje poměr směsi vzduch / palivo. Jestliže údaj schází, tak je poměr nesprávný a motor škube v nízkých otáčkách.


Odpovědět