Fórum - Téma


Mondeo+kombi-jaké koupit,poradíte


Fórum Pokec všeobecný Mondeo+kombi-jaké koupit,poradíte



1  2

2011-12-28 12:45:37

Těch km bych se nebal v dnešní době,čím mladší auto tím víc najeto,vyděl jsem i dva roky staré a už mělo stejně jak ty,navic u tohoto motoru už by nemělo hrozit,to co nám u MKIII..cena je supr,tak at slouží a užívej vyhřívaných sedaček a př.okna

2011-12-28 13:08:47

V Německu je běžné dlouhé dojíždění do práce a 200-300 km denně, auta mají za chvilku najeto hodně ale jsou v perfektním stavu.

Nevím co blblo u MKIII, slyšel jsem o palivové soustavě, ale v posledních ročnících to už prý bylo OK, navíc to prý způsobovala nekvalitní nafta. U MKIV se píše u dvouhmotových setrvačnících, ale u aut ježděných stylem brzda-plyn. Omegy co ještě mám byly "vyhlášené" praskajícími hlavami, ale hlavně u aut co je majitel bez zahřátí bral pod krkem. Takže jsem v pohodě, stát se pochopitelně může cokoliv.

Spíš musím strávit v autě pár hodin a naučit se vše obsluhovat, na což nemám čas, ale to jsou radostné starosti

2011-12-28 17:01:48

Pokud kupuješ auto střední třídy v nadstandartní výbavě, tak ti ho nikdo nenechá po najetých 90 tis. km za pusu, stačí se podívat na cenu nového a je ti jasné, že ne každý i třeba Němec si něco takového může dovolit. To může jezdit taxíkem a vyjde ho to nastejno a vozí se jako pán. Takže těch 30 tis. na rok je u Němců normálka, pokud se nejedná o druhé auto v rodině na nákupy manželce. Soused dovezl mraky aut a vždycky říká: " Kdo chce slyšet pohádku o majiteli důchodci a ježdění v neděli do kostela, tak mu ji rád řeknu a k tomu jako bonus přidám O Budulínkovi. Ale toto povídání je jen pro ty, co prvně otevírají dveře a čumí na tachometr a ani neví, jakou má auto barvu a přesně tyhle pohádky chtějí slyšet".

Já se zeptám jinak, jak se ti v tom jezdí a jaké jsou pocity z jízdy ve srovnání s těmi auty, co jsi měl?

2011-12-28 19:17:13

tak jasne ze to neni na nove auto moc ... treba i 280 tkm muze mit auto za 3 roky najeto napr:

http://www.autotrader.co....postcode/sp84tg?logcode=p

2011-12-28 19:34:03

Přesně tak, takže obecně radši to z Německa se 150 tis., než ježděný u nás po tankodromu se stovkou. A nebo i naše, ale z dlouhých tras, ne městské.

2011-12-28 20:02:22

Co jezdím na motorkách BMW, tvrdím, že je třeba ignorovat najeté km a pečlivě prostudovat stav vozidla..

Moje dojmy zatím nepíšu, protože jsem najel jen 25 km včera večer. Snad jen první postřehy ve srovnání s Omegou:

  • sedadla v Opelu jsou měkčí, komfortnější, s horším bočním vedením a budou horší při sportovnější jízdě. Jsou to taková domácí křesla. Středová loketní opěra ve Fordu je lepší.
  • Omega má 2.5 TDS 6-tiválec co táhne na 5-ku od volnoběhu, tj. 50km/h. Ve Fordu se musí víc řadit.
  • Mondeo má sportovnější podvozek, na nerovnostech tvrdší, na hladkém pohybu plavný a na táhlých "vlnách" podobná "loď" jako Omega
  • Ford - výrazně ostřejší brzdy, přesto dobře dávkovatelné. Super!
  • Ford - přesnější řízení a přímější vazba mezi vozovkou a volantem. To je u kombíka vyšší střední třídy zajímavé, něco podobného ještě v dokonalejší podobě jsem zažil u veterána Porsche 928.
  • Ford - živější motor s menší spotřebou. Super!

Další postupně

2011-12-28 22:20:39

za 3 roky spadne mondeo MK4 do me cenove kategorie tak doufam, ze tento seznam budes dal rozsirovat pozitivne

2011-12-29 08:42:35

Seznam je třeba hodnotit individuálně, já některé body vidím spíš negativně. Ale jde o zvyk a má to i souvislost s mým kochacím stylem jízdy, kdy upřednostňuji měkká křesla i podvozek a líbí se mi motor se zátahem ze sklepa. Ale je to o zvyku a na Forda se dá asi zvyknout rychle. Omega má lepší systém sklápění zadních sedadel - sedáky zůstávají na místě a opěradla se složí do úplné roviny s kufrem, Ford má zase nižší nakládací hranu, Omega má kapotu na plynových vzpěrách zatímco Mondeo na obyčejné tyčce, materiály interiéru jsou podobné ale Interiér v Mondeu je o několik generací vpředu, strašně se mi líbí a navíc mne překvapilo jak působí bytelným, solidním a kvalitním dojmem, všechny ovladače bez vůlí a s naprosto přesnými aretacemi, nikde nic nezavrže ani když se na to zatlačí, je samozřejmě otázka jak to bude při 300 tisících km, ale tohle je pro mne překvapení a nedivím se, že jsem v nějakém testu četl že nové Mondeo uteklo Passatu a útočí na BMW a Audi...

2011-12-29 19:31:14

Je fakt, že co se interieru týče, tak Omega doplácí na nekvalitní plasty, páčky, čudlíky a po letech používání má občas člověk strach něco zmáčknout, aby to nehledal na podlaze. Nicméně musím říct, že mě trvalo docela dlouho, než jsem se s Mondeem III sžil a dneska jsem rád, že jsem u jiné značky a jízdu si opravdu užívám ve všech směrech jako třeba řazení, rozjíždění, brždění, u kterých už dneska nemusím absolutně dávat bacha, aby mi něco nezdechlo apod., což mě u Mondea pěkně štvalo. Koncern mi padle po chvilce do ruky a jsem jistý, u Mondea jsem na začátku každé jízdy musel zvykat a myslet na to, že je to Mondeo a ne okta třeba. Čtverkové Mondeo bude, doufám, jinde oproti předchůdci a to by bylo příjemné zjištění, taky se mi líbí.

2011-12-30 08:45:55

Plastový byly Omegy A a překvapivě je plastová hrůza i Omega C (2000-). Materiály v béčku jsou slušné, např. A sloupek je zevnitř potažen semišem, palubka měkoučká atd. Máš pravdu, otočný ovladač světel zůstal občas při zapnutí vnitřního osvětlení v ruce a unavená bývala i páčka blinkrů ale jinak to celkem drželo a např. u mé Omegy zatím funguje všechno, byť už trochu gumověji. Ale v té době stála milion a čtvrt a to bylo na Opela hodně. Koncern moc neznám, měl jsem Škůdky z předkoncernových dob a taky jednu z prvních Oktávek (1998) - najel jsem s ní 80 tisíc, proti Omeze drncák (asi jako Mondeo), po pár tisících km byly destičky jako nové a kotouče na odpis (záruku neuznali), odešlo typicky čidlo váhy vzduchu (13000,-), přestal gungovat ABS ale ne vždy a nikdo v aut.servisu na to neuměl přijít. Ale jinak to bylo auto pohodové, kamarád ji ode mne má dodnes, stále spolehlivě jezdí a vypadá jako nová. Omegy byla moje zamilovaná auta (hlavně Omega 3000, sporťák ve fraku) a Forda jsem nikdy neměl, tenhle je první a zatím jsem nadšen, i když pohodlí křesel Omegy to není... Včera 50 km, v autě ticho, v kaslíku USB, tak jsem dal na flešku muziky na 5 let a relaxoval...

2012-01-19 17:29:08

takovej hnuj do baraku uz nechci jako je mondeo

2012-01-19 18:31:42

U kadého auta se najde někdo nespokojený. Já měl kromě "osvědčených" aut jako Octavia nebo BMW 530 i Renault Scénic nebo stále mám zmíněnou Omegu a mluvil jsem s lidmi, kterým by ta auta nesměla do baráku. Paradoxně největší problémy jsem měl s Octavií, kterou jsem kupoval novou...

Před pár dny jsem nalepil lištu na zadní nárazník a dnes dostal Ferda na zimu gumové koberce a vanu do kufru...

Zatím spokojenost, zvykám si na méně komfortní podvozek a častější řazení

2012-01-19 19:09:38

Ta lišta vypadá dobře a splní účel. Taky bych už do mondea nešel, ale to se týká trojky. Jenomže dneska si už nevybereš, šetří se všude, u motoru kolikrát čumíš od koho je, takže jedině kupovat okem, aby ty peníze investované do oprav tak nemrzely, jako u auta, co se mi třeba zrovna moc nelíbí a kupoval jsem ho jen proto, že bylo levné.

2012-01-23 11:59:40

Včera jsem dokopal kamaráda aby mi zapojil napájení držáku mobilu. Rozkuchal kus středového tunelu, zapojil to, chvíli to ale trvalo a po zapnutí klíčku začala nějaká paní něco německy říkat. Myslel jsem že jsem omylem zmáčkl nějaké hlasové vytáčení, tak jsem se jí ptal z legrace co chce, ona odpovídala, pěkně jsme si pokecali až jsem pochopil že mi říká že je málo šťávy v baterce (ono to pak svítilo i na displeji). Nicméně jsem nastartoval v pohodě... . Jo, auta už nejsou to co bývala...


Odpovědět

1  2