Fórum - Téma


Mondeo+kombi-jaké koupit,poradíte


Fórum Pokec všeobecný Mondeo+kombi-jaké koupit,poradíte



1  2

2011-12-21 12:33:09

Mám dosluhující Opel Omegu Caravan a chci omladit. Vybral jsem si Mondeo kombi 2.0TDCi, r.v. 2006-2007 a chci auto v A1 stavu za cca 150.000,- s co nejméně garantovanými km. Četl jsem recenze a s mým kochacím stylem ježdění se snad nemám čeho bát. Ale za cenu o něco vyšší se už prodávají Mondea nové generace a opět mne zaujala motorizace 2.0TDCi (prý už ne Ford ale snad Peugeot). O nové generaci jsem se ale nedočetl o spolehlivosti, odolnosti proti korozi, nákladech na servis, resp. cenách ND, typických závadách atd. Jezdím 25000 km ročně, auto si chci nechat minimálně 5 let. Takže se ptám vás odborníků, zda jít raději do (příklad) 2.0TDCi, r.v. 2006 za 150 tisíc korun nebo do nové generace, 2.0TDCi, r.v.2007 za 200 tisíc korun, obě se 100-150 tisíc km.

Požádal jsem o nabídku osvědčeného dovozce a snad znalce Fordů a ten mi řekl, že sehnat starší generaci problém nebude, vozí auta z Německa s garancí původu, servisu i kilometrů a není se třeba bát aut i se 150 tisíci km, protože jsou ježděná na delších trasách, nezřídka po dálnicích. Novou generaci ale za 200 tisíc korun nedoveze, protože u takových aut neumí garantovat požadovaný stav A1, taková prý začínají cca na 250 tisíci korunách. Zajímá mne váš názor i na toto. Děkuji. Ivan

2011-12-21 14:03:43

Dá se říct, že sis odpověděl tak trošku sám. Pokud chceš auto v A1 stavu za uváděnou cenu 150.000,- Kč, tak se budeš muset spokojit s trojkovou řadou, pokud nechceš přihodit a jít do novějšího modelu. Ten by se dal za 200 tis. sehnat i tady, pokud netrváš na dovozu. Ale za míň opravdu ne, ať se ti neprodraží opravy u nějakého oježděného stočeného exempláře za "super cenu". Osobně bych přihodil a šel do novějšího, přeci jenom trojková řada nedoznala od r. 2004 výraznější facelift a zdá se mi to zbytečně moc za tento model. A nehledě na to, že se ti bude taky ten novější za těch 5 roků daleko lépe prodávat. O vzhledu ani nemluvě.....

2011-12-21 14:44:50

Dík za názor. Možná jsem se nevyjádřil správně nebo úplně - MK3 za 150-160 tisíc je jasný, vím že seženu pěkné auto. Ale "můj" dovozce tvrdí, že za 200 tisíc nesežene pěknou MK4, zatímco jiný - jeho serióznost neznám - nabízí za 200 tisíc MK4 z roku 2007, tvrdí že je to pěkné auto po 1. majiteli, dovoz D a garantuje ujeté km mj. i servisní knížkou. To je ale v rozporu s tím, co říká "můj" dovozce byť chápu, že každý dovozce má jiné zdroje.

Moje druhá otázka byla, zda se u MK4 s garantovanými km a servisní knížkou nemusím bát víc než u MK3 např. dětských nemocí ze začátku výroby, typických a drahých závad, výrazně vyšší ceny náhradních dílů, koroze a podobně.

2011-12-21 15:02:27

Každej ti řekne něco jiného, co se mu zrovna hodí, pokud to teda není opravdu dobrej známej. Na Sautu se mrkni a nebo na Tipcars, jak se ceny mají a stav posuď podle fotek a nebo se na to zajeď podívat, ať seš v obraze.

2011-12-21 18:44:20

To máš pravdu a beru do úvahy všechny možnosti. Ale abych se rozhodl správně, chci mít maximum informací a mezi ně patří i názor lidí co ta auta znají.

2011-12-22 14:28:42

O trojce ti něco málo řeknu. Měl jsem TDCi a málem jsem litoval, ale bylo to jedno z prvních MKIII. Takže klasika Delphi, což nebrat. Kámoš ještě má 2.0i/107 kW a ten si chrochtá, spotřeba 8 l, tiché, nenáročné na opravy. Jedny z posledních TDCi u trojky už asi budou ok, nevím...., za hodně problémů prý mohla česká nafta, kdoví kde je pravda. Osobně jsem dal přednost koncernu a musím říct, že mi třeba Oct.II sedí víc než Mondeo III, alespoň při běžné jízdě bez extrémů. Takže já bych se k Fordu už nevracel. Ke čtyřce Mondeu ti neřeknu nic. Jen, že je hezké. Hlavně si do toho auta sedni, pořádně to projeď, třeba stokrát se rozjeď a zastav, ať víš, jestli ti to auto sedne. V Mondeu jsem si musel s plynem i spojkou hrát, v Audi si to užívám a nemusím na to myslet, je to rozdíl.

2011-12-22 15:53:10

Já měl aut že bych to ani nespočítal, mj. Octavii, ale jednu z prvních a vrátil jsem se k Omegám, ta co dosluhuje je moje čtvrtá a proti Octavii je to luxusní parník. Oktávka II je prý mnohem lepší, ale interiér mi dobově přijde na úrovni Mondea III, Mondeo IV je už jinde. Potřebuju co největšího kombíka a po úpornám shánění informací je můj dnešní názor (ale může se změnit Mondeo IV, 2007-08. Pár zajímavých jsem našel a asi mezi svátky udělám prohlídky. Mj. v Mondeu III jsem se svezl u kamaráda, příjemné auto, trochu tvrdší než Omega ale daleko svižnější při menší spotřebě, trochu mne zarazily užší sedačky. Mondeo IV je širší, delší, vyšší a udávaná spotřeba je ještě menší. Mám vyhlédnuté 2, ceny podobné, obě dovoz D po 1.majiteli a váhám - jedna je 2007, 150 tisíc km, max.výbava mimo displeje Ford Convers. Druhá 2008, 120 tisíc km, velká navigace + displej Ford Convers ale jinak trochu menší výbava (chybí koule, park.asistent, mult.volant, xenony a dešťový senzor). Trochu se přikláním k novějšímu a méně vybavenému, uvidíme, třeba bude všechno jinak. Pokud je tu někdo kdo poradí na co si dát při prohlídce pozor, budu rád.

2011-12-22 19:57:59

Omega je dobrá, akorát bych nevěděl jaký motor. U Mondea III ten dvoulitr bohatě stačí a interier se u Mondea taky tak nerozpadá. Já zadokolku nemůžu, kopce+zima, na to nemám nervy. Měl jsem možnost jezdit se starší 2.3 a šlo to až na tu vyšší spotřebu, to už bych mohl jezdit rovnou ve třílitru v Maximě a byl bych na tom líp po vše směrech. Ale na Opla kára povedená. Ke čtyřce ti neřeknu nic, ale myslím, že nebudeš litovat..... já osobně bych dal přednost výbavě, tu už dokupovat nebudeš, tak je lepší, když tam bude. Ale záleží na tobě, jestli potřebuješ park. asistent apod.

2011-12-22 21:30:44

Já chtěl vždycky naftu a u Omegy z r.1999 co mám byl ideální tahoun 2,5TDS od BMW, sice takový valach, spotřeba kolem 7 litrů, ale dokonale vyvážený motor s velkým krouťákem a nezničitelný. Škoda že faceliftová Omega C už byla uvnitř samý levný plast...

Mondeo - to je věc názoru. Doby, kdy jsem chtěl každou blbost ve výbavě jsou pryč, vytahovat se autem "v plné palbě" nemusím, na druhou stranu jsou věci, které chci, a ty mají obě. Koule se domontuje, elektrické sedačky nemusím, když s tím jezdím hlavně já, park.senzor by byl OK, ale říkám si jestli není mladší ročník a méně km lepší. Navíc ta mladší má novější verzi navigace a ten displej na přístrojovce, i když zatím netuším k čemu pořádně slouží. Ale třeba bude ta vybavenější víc zachovalá a pak je volba jasná. A nebo se mi nebude líbit ani jedna...

2011-12-23 10:28:03

Parkovací senzory jsem ocenil, bylo to moje první velké auto, takže jsem tímto předešel různým ťukancům apod. Elektrika na sedačce je blbina, když auto používáš jen ty. Dešťový senzor jsem nikdy neměl, tak nevím. Multifunkční volant je taky dobrej, výhřev sedaček, čelního okna-super, s tou navigací zkušenost nemám. Znám ale auta, co mají displej jako já televizi v obýváku a jsou s nima akorát problémy skrz aktualizace, absence určité části Evropy apod. Ale to snad u tohoto roku nehrozí. Vlítni tam, všechno si omakej, projeď a uvidíš. Ještě malý dotaz: Ten tvůj nick má něco společného s BMW?

2011-12-23 12:10:45

Ano, můj nick má hodně společného s motorkami BMW, na GS jezdím 13 let..

2011-12-23 13:10:48

Měl jsem jisté podezření....... Já teprve začínám, pokud mě to chytne a tato značka mi bude vyhovovat, tak tou na fotce nekončím. Tak ať se daří, nejen na motorce.

2011-12-23 13:23:34

To je stará dobrá F650, ne? Určitě dobrá, Rotax vydržel hodně i když myslím že mladší F650GS jsou na vyšší úrovni. Já začínal na R1100GS, teď mám R1150GSA a neměnil bych, velká, těžká, komfortní, valí se jak tank a nic ji nezastaví na silnici ani v terénu. Taky ať se daří a omlouvám se za odbočení od tématu..

2011-12-23 13:46:18

Jj, máš pravdu, stará dobrá..... Zkoušel jsem i větší objem, ale už mi nevyhovovala ta tvrdost motoru, ale svezení fakt bezva. Uvidíme časem, příští rok rozhodne, pokud se dočkám náhr. dílů od Práška.

2011-12-23 14:05:36

Tyhle R1100R byly krásný... Přítelkyně má novější design R1150R, resp. se zmenšeným objemem 850ccm, je to úžasné žihadlo a přitom dobrá i na dlouhé cestování. A právě proto, že si adrenalín užívám na motorce, v autě jezdím pohodově, oceňuji komfort, pohodlí, kvalitní muziku... Trávím v autě dost času a Mondeo vypadá jako slušná náhrada za už zastaralou Omegu. Jestli to klapne, těším se

2011-12-23 14:29:39

Tak budu držet palce, ať dobře vybereš. Nezapomeň se pochlubit !

2011-12-28 09:28:44

Tak stojí doma, dovoluji si pár ještě bazarových foto. Výroba 11.9., 1.reg. 30.9.2008, 127000km, po 1.majiteli v Německu, celou dobu jeden značkový servis, vše zaznamenáno. Do plné výbavy něco chybí, ale co považuji za podstatné tam je, domontuju kouli, koupím na zimu koberce a mapy do GPS, na autě jsou 80% letní gumy ale dali mi i sadu 80% zimáků na nových ráfcích. Interiér jako nový, zvenku a zespodu se najdou drobné chybky ale co jsem zatím našel není nic podstatného.

2011-12-28 11:57:48

Ahoj jaký že to má motor 2.0 103 kw?tak podle fotek vypada dobře i vybava celkem velka

2011-12-28 12:00:03

pekne

na kolik to teda vse vyslo ? jsou nejake zaznamy servisu co se presne delalo ? co bylo opraveno v zaruce apod ?

s takovym najezdem za 3 roky to auto jezdilo 90 % dalnic ale i tak neni to moc ? ( nechci kazit radost )

2011-12-28 12:30:13

2.0, 103 kW, výbava není úplná, chybí xenony, ostřikovače světěl, park.asistent atd. Ale nadstanardní výbavy je dost.

Auto jezdilo něco přes 3 roky, tj. necelých 40.000 km/rok. V Čechách bych se bál, v Německu ne. Je riziko že s ním jezdil obchoďák, krátké jízdy, studené starty, denně mockrát startoval, nasedal a vysedal, ale detaily na to nevypadají. Druhý extrém je, že Němec sedl ráno do auta, jel po dálnici 100 km do práce a večer zpět. Nestartoval, neřadil, nezatáčel, nejezdil po dírách. Pravda může být někde uprostřed ale je mi 51 roků, měl jsem aut (nových i jetých) hodně a tohle na mne zapůsobilo dobře - nic nevrže, neklepe ani jiné pazvuky kromě hlučnějších pneu, nikam netáhne, motor suchý, zespoda sucho, brzdové kotouče skoro jako nové. Mouchy má, jezdilo do myčky a zadní logo je odloupané, na výfuku náznak počínající koroze, nepatrně vlhko v jednom světlometu (hned po myčce), prasklinka v rohu př.okna atd., ale celkový dojem byl pozitivní.

Servisní knížka obsahuje jen razítka, datumy a km, je to pravidelné, u jedné firmy a až do doby kdy to bylo dovezeno. Na podrobnější popis tam není prostor, to by ukázaly faktury za servis ale ty nemám.

Přesnou cenu bych nezveřejňoval, ale po odpočtu DPH to bylo pod 200 tisíc.

Mimochodem k tomu nájezdu. Myslím, že pokud by TEORETICKY auto najezdilo 100 tisíc km JEN po německé dálnici, tak bych ho bral jako slušně zajeté - minimum stálých sil bez významných rázů, motor v optimálních ustálených otáčkách, převodovka má zařazenu skoro jen 6-ku, na podvozek také minimální síly a rázy, v tomhle režimu a pokud má i další odbornou péči, musí najet snad milion km


Odpovědět

1  2