Fórum - Téma


Mondeo+kolísání otáček


Fórum Technický koutek Mondeo+kolísání otáček




2012-04-08 13:40:12

Zdravím všechny. Chtěl jsem vás poprosit o radu. Mám Mondeo MK III, 2.2 TDCi. Poslední dva měsíce každý den při prvním nastartování motor po dobu 2-3 vteřin drží volnoběžné otáčky (cca 800). Pak bez přidání plynu začnou otáčky kolísat a to v rozmezí 700 - 1500 a to asi po dobu půl minuty. Pak se otáčky samy ustálí na 800. Když při kolísání otáček lehce přišlápnu plyn, po puštění pedálu se otáčky opět ustálí na 800. To všechno se stává pouze při prvním nastartování. Během dne je už všechno v pořádku. Samozřejmě jsem s tím byl na diagnostice, kde mi bylo řečeno, že dochází k poklesu napětí v jednom (něčem) ??? Na dotaz čím to je a jak to opravit jsem se dočkal pouze pokrční ramen a odpovědí, že důvodů může být několik. Nic konkrétního jsem se nedozvěděl. Tak jsem se chtěl zeptat jestli s tím má někdo zkušenosti a poradil mi dřív než ty odborníky nechám aby se mi do toho začali vrtat. Podotýkám, že motor má najeto 149 000 km a při jízdě je všechno v pořádku. Děkuju za jakoukoliv radu a přeju hezký den.

2012-04-08 14:25:33

Casper.sk: Zajeď radši do Forda a uvydíš třeba tam nebudou krčet ramenama.

2012-04-08 20:58:10

To bych samozřejmě rád, ale než se k nim dostanu tak bych chtěl od někoho zkušenějšího uklidnit popř. vyplašit čím to je.

2012-04-08 21:44:37

co váha vzduchu?

2012-04-08 22:43:05

Těch věcí může být víc a to i v kombinaci a nebo to může být prkotina, tohle chce dignostiku a otevřenou pěněženku. Protože třeba taková lambda sonda, která to může způsobovat stojí na můj vůz cca 6500,-, na tvůj to bude dost podobné.

2012-04-21 11:19:17

Čabas ... mě to dělal diody v akumulátoru ... tak mi je vyměnily a šlape to v pohodě

2012-07-01 20:51:50

Ady , tohle mě zaujalo . Je to od Focusáků . Seřízení volnoběžných otáček

Proste treba pockat kym sa dokruti hriadel v prevodovke a spiatocka sla zaradit. Volnobezne otacky budu za studena cca rovnake ako u inych aut....teda ked je fakt zima tak cca 1200, ked je mierne chladno tak cca 1000-1100, a za tepla 800 (+- 50) . A ako spravne uviedol Foki, volnobeh riadi plne RJ = uz tam neni volnobezny ventil a klapka neni ovladana lankom. Mozno tak prepisanim mapy v RJ by to nejako slo obabrat...ale kto by sa s tym babral ze? Ide aj o to, ze za studena sa primarne volnobeh opiera o hodnoty z cidla teploty chlad. kavp. A aj keby sa toto cidlo dalo obabrat niecim co generuje odpor adekvatny povedzme 90 stupnom celzia, tak motor by automaticky prepol na meranie hodnot z lambdy, ktora je ale este studena, takze zmes by nebola miesana adekvatne....dokonca RJ mozno rata aj s prejdenim urcitych km, inak by predpokladala ze cidlo tepl. chlad. kvap. je proste chybne a spadlo by to do nudzaku....

Takze dneska volnobeh zostelovat nejde, a elektronicky obabrat vlastne tiez nie.

Na starych autach s krokovym motorom sa dal napr. krokac uplne odstavit v konkretnej polohe, takze otacky boli vzdy proste napr. 900, ci leto ci zima. Ale v zime sa zase takto pomalsie ohrieval motor, takze to islo mierne do spotreby.

Aj na mojej Fieste vecsinou spiatocka nejde hodit, musim doslova pustit spojku a zase stlacit, a aj to tam spiatocku zarvem tak, ze cely motor v silentblokoch cukne....malokedy mi tam spiatocka skoci hned.

Ale nic si z toho nerob, nove 7-stupnove 2-spojkove DSG-cka tiez potrebuju 2-3 sekundy kym tam hodia spiatocku :wink:


Odpovědět