Fórum - Téma


Mondeo * Jak otestovat krokovy motorek ujetych km


Fórum Technický koutek Mondeo * Jak otestovat krokovy motorek ujetych km




2013-01-27 12:26:00

Zdravim prestali mi ukazovat ujete km jak celkove tak denni, po rozebrani jsem zjistil ,že je tam společný krokovy motorek byly ulamane packy co ho drzely tak jsem je slepil slozil ,ale stejnak nejde rad bych zkusil motorek zapojit ,ale ma moc dratu nesetkal jste se snim nekdo jak to odzkouset dekuji .....

2013-01-27 16:29:04

Ahoj,

Vy jste se v tom zase vrtal pane doktore.... Když něco rozpojím a pak rozeberu, tak to opačným způsobem složím a je to tak jak jsi to měl před tím.

2013-01-27 17:07:02

Ale ja to slozit dokazu poslepu ,ale porad to nepocita ujete km tak by me zajimalo jak a kam pripojit 12V aby se tento moturek roztocil ,abych si overil zda funguje v odkazu na youtube to maji ale neni videt zapojeni ....

FORD MONDEO Tachometr-opraveno.MP4

Ford Mondeo-Oprava el.řízeného tachometru...mechanika zradila-opraveno!

2013-01-27 20:41:59

buda117

je to krokovýmotorek a ten jen tak na zdroji neodskoušíš.

2013-01-27 21:25:06

buda117 jedině můžeš ohmetrem změřit cívky motorku a zda se volně otáčí rotor.Pokud ti tachometr ukazuje rychlost,je snímač na převodovce dobrý a závada bude zřejmě v počítadle.

2013-01-28 17:26:41

Změřit cívky neumim Včera jsem koupil na aukru za 100Kč celý tachometr tak uvidim jestli to pujde nebo bude chyba někde v kabeláži .....

2013-01-30 09:38:11

buda117,

změřit cívky orientračně lze jen ohmetrem a všechny by měli mít přibližně stejnou hodnotu odporu.

Jinak principiálně se tomuto pohonu tachometru říká "elektrický hřídel". Je založen na tom, že vysílací část (buď u kola nebo u převodovky (má stejný počet vysílacích cívek (nebo kontaktů) jako přijímací část u tachometru. Přijímací část se skládá s cívek a trvalého magnetu na hřídelce. Ten je vždy přitažen (pootočením hřídelky) pólem k cívce, která dostane napájecí impuls. Má 4 nebo někdy i více cívek (počet cívek je daný podle toho, o jaký úhel se má na 1 krok pootočit). Impuls, vzniklý pootočením vysílače u kola, tedy pootočí o stejný úhel přijímací část u tachometru. Pokud by se cívky očíslovaly, pak při jízdě vpřed by dostávaly napěťové impulzy v tomto pořadí: 1-2-3-4-,1-2-3-4,.....Při jízdě vzad v pořadí opačném. (Těmto fázím se říká kroky a proto se tomu také u tachometru říká princip krokového motorku). Za klidu impulzy nedostává a proto je ručka tachometru vláskovou pružinkou vracena zpět do nulové polohy.

Závada většinou bývá v kabeláži nebo konektorech (studené spoje z důvodu zoxydovaných kontaktů). Napěťové a proudové hodnoty jsou tak malé, že nemohou vést k poškození cívek. Důvodem k nepravidelně špatné funkci také může být to, když se do ústrojí oohonu tachometru k trvalému magnetu dostane železná tříska (špona), která potom ústrojí brzdí přitažením k další železné části, a tou jsou jádra cívek.


Odpovědět