Fórum - Téma


Mondeo IV * komprese motoru


Fórum Technický koutek Mondeo IV * komprese motoru




2014-01-13 09:57:14

Zdravim, chtěl bych se zkušených kolegů zeptat, co má vliv na to, že i když jsem u auta (1.8 TDCi, 06/2007) vyměnil baterii za novou, tak v mrazu, spíše již už od 4 st. C a níž, má tzv. dlouhé pomalé startování. Má na to vliv nízká komprese? Auto má najeto přes 300. tis. Díky za postřehy.

2014-01-13 17:42:35

batman07: Spíš na to má vliv stav žhavicích svíček. Zkus nažhavit dvakrát za sebou, jestli bude startování lepší.

2014-01-13 19:20:42

batman07: Pokud máš nízkou kompresi, je jasné, že to má vliv na studené starty. Diesel má mít nad 2MPa,pokud je nižší, nedojde při studeném počasí ke vznícení nafty.

2014-01-13 21:24:11

jon29: Svíčky žhaví rychle a kolik za zvýšení komprese chtějí v servisu, nevíš?

2014-01-13 21:37:05

batman07: Co se týká zvýšení komprese, tak je třeba ji nejdříve změřit. Podle toho se teprve postupuje dál, protože záleží na tom, jestli má špatnou kompresi celý motor, nebo jen některé válce. Po sundání hlavy motoru se vidí dále, jestli stačí výměna pístních kroužků nebo se musí měnit i vložky válců nebo třeba zabrušovat ventily. Těžko se dá tedy dopředu odhadovat cena.

2014-01-13 21:44:14

OK, díky. A nemůže to být třeba ještě taky termostatem? Ale to u dieslu asi ne co?

2014-01-14 00:00:34

batman07: tak to netuším, je to všude jiné, chce to správné přechodky a manometr, většinou se připojí místo žhavících svíček, ze staré svíčky lze vyrobit redukci, kousek brzdové trubky, manometr a měříš.

2014-01-14 00:09:04

batman07: promiň, špatně jsem četl, ty se ptáš na zvýšení, já četl změření. Zvýšení komprese je výbrus válců, někdy stačí výměna pístních kroužků, ale možná stačí zabrousit ventily, ale to se pozná až měřením a při demontáži. Termostatem to určitě není, jedině teplotní čidlo, podle něj si nastavuje řídící jednotka dobu žhavení a množství vstřikované nafty. Těch příčin špatného studeného startu je víc, než se dáš do demontáže, chce to měřit a pak teprve rozebírat. Ono hledat tu závadu na dílně je někdy problém, jednak v dílně je teplo a když motor jednou chytne je po měření, protože pak většinou už chytá stále.

2014-01-14 09:53:40

OK, díky za postřehy.


Odpovědět